וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ', ברקע הפינוי ברפיח: "צה"ל חייב להיכנס לשם היום ולהכריע את האויב"

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 8:03

בהודעה שפרסם לאחר שנודע על תחילת הפינוי השכונות המזרחיות ברפיח, המשיך השר את הלחץ על ראש הממשלה לפעול בעיר הדרומית ברצועה. בנוסף, הביע תנחומים למשפחות החללים שנפלו אתמול בירי לכרם שלום. "העיכוב בכניסה לרפיח פוגע במטרות המלחמה", כתב

סמוטריץ׳ במימונה עם מפונים קוראים לנתניהו להורות על כניסה לרפיח - עכשיו/מערכת וואלה!

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המשיך הבוקר (שני) בלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול קרקעית ברפיח. בהודעה שפרסם, דקות לאחר שנודע כי צה"ל החל לפנות אוכלוסייה אזרחית מהעיר, כתב כי "צה"ל חייב להיכנס לרפיח היום ולהכריע את האויב!".

בפתח הודעתו, הביע חבר הקבינט המדיני-ביטחוני תנחומים למשפחות הנופלים שנהרגו אתמול בירי לכרם שלום. "הלב נשבר על כל חייל ועל כל משפחה. אנחנו חייבים לכם הכול. העיכוב בכניסה לרפיח ואיבוד האחיזה בנכסים אסטרטגיים ברצועה, פוגעים במדינת ישראל, פוגעים במטרות המלחמה, פוגעים בסיכוי להחזיר את החטופים הביתה ועולים לנו בדמים רבים. הנאצים בעזה בונים על כך שתפיסת אוסלו תמשיך והם ימשיכו לפגוע בחיילינו ובאזרחינו".

בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק בהפגנה של משפחות שכולות בדירשה לא להכנע לחמאס, מחוץ לישיבת הממשלה, 5 במאי 2024. פורום הגבורה, אתר רשמי
סמוטריץ' בהפגנה להרחבת הפעילות הקרקעית בעזה, אתמול/אתר רשמי, פורום הגבורה

מוקדם יותר היום, צה"ל הודיע כי החל בפינוי השכונות המזרחיות ברפיח, ברקע הקשיים במו"מ לעסקת חטופים ודרישתו של חמאס לסיים את המלחמה. בעקבות ירי הרקטות והפצמ"רים ביומיים האחרונים, ומודיעין שהצטבר על כוונת חמאס לבצע פיגועים נוספים - התקבלה החלטה על הנעת אוכלוסייה מהשכונות המזרחיות של רפיח על מנת למנוע מחמאס לנצל את האוכלוסייה כמגן אנושי ולשגר מתוכה רקטות ופצמ"רים על העורף הישראלי. זאת בנוסף לתקיפות אוויריות שביצע צה"ל לאורך הלילה בלב רפיח, כשהפלסטינים מדווחים על יותר מ-10 הרוגים.

אתמול נהרגו שלושה לוחמי צה"ל, סמ"ר ראובן מרק אסולין, בן 19 מרעננה שלחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, סמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים שלחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי וסמ"ר טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, שלחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, ממטח פצמ"רים ורקטות על שטח כינוס וריכוזי צבא נוספים במרחב כרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully