וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי מגידיש, החיילת שנחטפה לעזה, תשיא משואה ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 23:37

מגידיש נחטפה ב-7 באוקטובר לרצועה ושרדה 23 ימים בשבי - עד שחולצה על ידי כוחות הביטחון במבצע נועז. לצידה, תישא את המשואה גם סגן אלוף ליאת נפש, ראש ענף נפגעים במילואים של חיל הגנת הגבולות, שמלווה את מגידיש ומשפחתה

בווידאו: נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם החיילת אורי מגידיש ששוחררה משבי חמאס 11.01.24/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו.

אורי מגידיש, החיילת שנחטפה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר וחולצה על ידי צה"ל מתוך עזה בסוף חודש אוקטובר, תישא משואה ביום העצמאות הקרוב - כך הודיעה הערב (ראשון) השרה מירי רגב, שממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל. יחד איתה, תשיא את המשואה קצינת הנפגעים סגן אלוף ליאת נפש - כנציגת המערך הממשלתי והצבאי המלווה את משפחות השבויים והנעדרים.

מטעם הוועדה הממלכתית שבחרה בה, נמסר: "256 גברים ונשים, זקנים וילדים, נחטפו באכזריות לעזה. 132 מהם עדיין מוחזקים שם - מתמודדים בגבורה עם גיהינום עלי אדמות. מי ששוחררו מתארים מאבק יום-יומי להישרדות, ומולו, גם אחווה אנושית ומאבק לשמור על התקווה בתהומות האפלים ביותר".

"בכל הזמן הזה, כאן בארץ, המשפחות מתמודדות עם פחד ודאגה שאין לתארם. בשעות הקשות האלה מלווים את בני המשפחה אנשי מערך השבויים והנעדרים של ממשלת ישראל, מערך הנפגעים של צה"ל, חברים, בני קהילה ואינספור ישראלים שבאים לתמוך, לסייע ולחבק".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו עם החיילת אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס, 11 בינואר 2024. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו עם החיילת אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס, 11 בינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

התצפיתנית, רב טוראי אורי מגידיש, נחטפה ממוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר. היא שרדה 23 ימים בשבי בעזה, עד שחולצה במבצע נועז של צה"ל ושב"כ. אחרי תקופת התאוששות קצרה, אורי בחרה לשוב ולהמשיך את שירותה הצבאי. היא ממשיכה להילחם למען אחיותיה ואחיה שבשבי, ומספרת את סיפורה ואת סיפורם לעולם כולו.

סגן אלוף ליאת נפש, היא ראש ענף נפגעים במילואים של חיל הגנת הגבולות, ומלווה את אורי ומשפחתה. מערך הנפגעים של צה"ל מלווה את משפחות החטופים, החללים והפצועים בגוף ובנפש בכל היבט, והוא חלק מהמאמץ הלאומי שמובילה ממשלת ישראל, המחויבת להשבת החטופים, לליווי הפצועים, לכבוד החללים ולדאגה לבני המשפחות. ליאת עצמה היא יתומת צה"ל, בתו של רב סמל ראשון ראובן נפש, שנפל בעת מילוי תפקידו כקצין נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully