וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער תוקף את קבינט המלחמה: הדשדוש הפך לשיתוק. רפיח? זו סיסמה

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 10:17

בריאיון ל-103FM טען יו"ר תקווה חדשה שלחמאס אין כוונה להגיע לעסקה, ושפעולה ברפיח לכשעצמה אינה מהווה פתרון אסטרטגי למצוקה אליה ישראל נקלעה. "חמאס יעשה עסקה או ככורח, או מכניעה ישראלית מוחלטת, שתתיר לו לחזור לשלוט ברצועה. לא נוכל לקבל תכתיבים בסוגיות אלה"

גדעון סער מודיע על פרישתו מהממשלה/ניב אהרונסון

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף היום (ראשון) את התנהלות הממשלה וקבינט המלחמה, וטען כי אין לחמאס כוונה להגיע לעסקה. "אני בהחלט מציע לנהל דיאלוג כן עם האמריקנים, אך גם הם יודעים שחמאס מטרפד את העסקה. רפיח זו סיסמה", אמר בריאיון לאודי סגל וטל שלו ב-103FM. לדבריו, הוא בעד פעולה ברפיח, אף שהיא לכשעצמה אינה "פתרון אסטרטגי למצוקה שישראל נקלעה אליה". הוא שב והדגיש, כי "הבעיה היא שקבינט החירום מסרב לחזור לשולחן השרטוטים ולגבש רעיון מסדר חדש. הדשדוש הפך לשיתוק".

"ישראל הגמישה פעם אחר פעם את התנאים, אופתע גם עכשיו אם תהיה עסקה", אמר. "חמאס תעשה עסקה או ככורח, או מכניעה ישראלית מוחלטת שמשמעותה הותרתו ככוח צבאי ברצועה והמשך האיום מתוך הרצועה על יישובי העוטף ועל אזרחי ישראל. כל השאר זו לוחמה פסיכולוגית. כמה חודשים טובים יש שיתוק טוטלי".

העיר רפיח ברצועת עזה. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
"רפיח זו סיסמה". רפיח, בחודש שעבר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

לדבריו, הוויתורים שעשתה ישראל, לרבות חזרת פלסטינים לצפון הרצועה, לא ישפיעו על הסיכוי לעסקה מול חמאס. "ישראל כבר אמרה כן, עכשיו כבר יותר משבוע מחכים למוצא פיו של סינוואר, והוא משחק בצורה מתוכחמת אבל הוא לא מעוניין בעסקה".

"ככל שהוא נמשך אנחנו מתקרבים לבחירות בארצות הברית", הוסיף. "מי שחושב שאמריקה תיתן בשמנו ערבויות על הפסקת המלחמה, וכמה שבועות לפני הבחירות שם זה יופר על ידי ממשלת ישראל, אני חושב שהוא לא רואה את המציאות בצורה נכונה. אנו נדרשים לוותר על הביטחון של תושבי העוטף, ולומר שזה היה רק עוד סבב וכך אנו מסיימים את האירוע. כך זה גם ייתפס ברמה האזורית. אנחנו לא מעצמת על, לא מבחינת הלגיטימציה הפנימית ולא מבחינת הלגיטימציה הבינלאומית".

הוא סיכם ואמר כי "למתווה כזה נגיע או כשחמאס יהיה בלחץ כבד, או אם ישראל תיכנע כניעה מוחלטת לתכתיב של חמאס. אנחנו לא יכולים לקבל תכתיבים בסוגיות יסוד שנוגעות לביטחון שלנו".

גדעון סער בהצהרה לתקשורת, תל אביב. 25 במרץ 2024. יוסי זליגר, TPS
"הדשדוש הפך לשיתוק". סער/TPS, יוסי זליגר

כמו כן התייחס לסקרים האחרונים, בהם מפלגתו אינה עוברת את אחוז החסימה. "הסקרים האחרונים שלנו באמת לא טובים. אני חושב שיש קהל גדול שהוא כן מאוד מעוניין בכוח פוליטי שמייצג עמדות ימניות, לאומיות, אך ממלכתיות ושונות מגישת קואליציית ה־64 של נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully