וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל חשף: "היינו מאוד קרובים לסינוואר"

עודכן לאחרונה: 4.5.2024 / 20:22

צחי הנגבי חשף בראיון ב"פגוש את העיתונות" כי במהלך הלחימה בעזה צה"ל היה קרוב מאוד להגיע למנהיג חמאס בעזה: "הוא לא ייצא חי, צריך סבלנות". על מבצע ברפיח: "הפור נפל, אנחנו לא מבשרים לאויב מתי הפעולה תחל, אבל אפשר לומר שזה יהיה בקרוב מאוד"

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר היום (שבת) במהלך ריאיון ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי במהלך המלחמה בעזה צה"ל היה קרוב לחיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, אך פספס אותו בכמה ימים. "הוא נמלט ממחילה למחילה. היינו קרובים אליו, יש אומרים אפילו קרובים מאוד בשלב מסוים. אולי אפילו פחות מכמה ימים". לטענת הנגבי, כפי שהיה עם בן לאדן והאמריקנים, "הוא לא ייצא חי" ו"צריך סבלנות".

הנגבי אף טען כי "הפור נפל" בהתייחסו למבצע של צה"ל ברפיח. "הסיפור הוא מאוד פשוט", אמר. "אני אומר לכם כעובדה - הפור נפל. ראש הממשלה הנחה את צה"ל על דעת כל שרי הקבינט לבצע את הפעולה ברפיח. אנחנו לא מבשרים לאויב מתי היא תחל, אבל אפשר לומר היא תחל בקרוב מאוד". עוד שיתף כי היה תאריך שהרמטכ"ל קבע - והוא נדחה בעקבות ההסלמה מול איראן.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
"היינו מאוד קרובים אליו".סינוואר/רויטרס

בנוסף התייחס הנגבי גם לתחושת "הדשדוש" בקרב הציבור בנוגע למלחמה, וביקש לאמץ סבלנות בנושא. "יש את האופנה הזאת שאוהבים להתריס נגד צה"ל. אני חושב שאנחנו לא במצוקה. אני חושב שצריך לקחת נשימה ארוכה". הנגבי שיתף שבישיבה הראשונה שצה"ל הביא בקבינט את תוכנית הפעולה להשמדת יכולותיו של חמאס, נאמר בפירוש כי יהיה מדובר ב-3 חודשים של מבצע עצים ואז בתקופה של עד שנה של "העמקת ההישג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עדותו של צחי הנגבי בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 5 במרץ 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"אנחנו לא מבשרים לאויב מתי תחל הפעולה ברפיח". הנגבי/פלאש 90, חיים גולדברג

"כשאומרים שאנחנו פסע מ'ניצחון מוחלט', צריך להבין מה זה", המשיך, "זה 3 מטרות שאפתניות, אבל נשיג אותן - המטרה הראשונה היא ליצור את התנאים להשבת החטופים. למעלה מחצי מהם כבר שבו ואנחנו נלחמים ומתפללים על חייו של כל אחד ואחד מהם שנותרו - ומקווים שהעסקה תביא להצלת חיים. אנחנו נשיג את המטרה השנייה של השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המטרה השלישית, שהיא מעל הכול, היא להביא לכך שמעזה לא יישקף איום כזה של טבח על ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully