וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה הגיש תלונה נגד ארדואן: "רודן אנטישמי שפוגע באירופה כולה"

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 18:02

ניר ברקת נפגש עם מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, מתיאס קורמן, והגיש תלונה נגד טורקיה בשל החלטתה החד-צדדית לעצור את הסחר הימי עם ישראל. "המהלך הקיצוני עלול לייצר אפקט מתגלגל ולפגוע בשרשראות אספקה בעולם. מדובר בהפרה של איזור הסחר החופשי"

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

שר הכלכלה ניר ברקת נפגש היום (שישי) בפריז עם מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, מתיאס קורמן, והגיש לקורמן תלונה רשמית נגד טורקיה בשל החלטתה החד-צדדית לעצור את הסחר הימי עם ישראל.

"המהלך הקיצוני של טורקיה עלול לייצר אפקט מתגלגל ולפגוע בשרשראות אספקה בעולם. מדובר בהפרה של איזור הסחר החופשי הבילטרלי בין המדינות, הפרה של הסכמי ארגון הסחר העולמי ה-WTO וארגון ה-OECD", אמר ברקת.

בשיחתם, הוסיף ברקת: "ארדואן הוא רודן אנטישמי שפוגע באירופה כולה בהחלטה שמפרה באופן בוטה את חוקי הסחר הימי ומזיקה לרציפות האספקה העולמית. עצירת הסחר הימי בין המדינות פוגעת בעיקר בחברות אירופאיות שלא יוכלו לשלוח סחורות ממפעלים בטורקיה לישראל. אנו מצפים מה-OECD לנקוט בפעולות נגד טורקיה בשל ההחלטה ההזויה של ארדואן שמזיקה לכלכלה האירופאית כולה. על אירופה לשים גבולות לארדואן הרודן".

שר הכלכלה ניר ברקת עם מזכ"ל ה-OECD. תקשורת שר הכלכלה, מערכת וואלה
"ארדואן הוא רודן אנטישמי שפוגע באירופה כולה"/מערכת וואלה, תקשורת שר הכלכלה

במשרד החוץ התקיים היום דיון שבו הוחלט לקדם כמה החלטות כמענה להודעת ארדואן על עצירת הסחר בין ישראל לטורקיה. בין השאר סוכם לפעול לצמצום הקשר הכלכלי בין טורקיה לרשות הפלסטינית ולעזה (טורקיה היא מדינת הייבוא הכי גדולה לרש"פ, וסך הייבוא שלה לרש"פ עומד על כ-18%). כמו כן סוכם על ⁠פנייה לפורומים כלכליים בינ"ל לבחינת סנקציות כנגד טורקיה על הפרת הסכמי הסחר וכן על ⁠בניית בנק חלופות רחב, בשיתוף משרד הכלכלה, על מנת למצוא בטווח הזמן המיידי אלטרנטיבות למשק הישראלי בשלל תחומים ומוצרים.

כ"ץ אמר: "לא ניכנע לסחיטה ולאיומים של ארדואן. הכלכלה הישראלית יותר חזקה מדיקטטור כמו ארדואן שמפר הסכמים ופועל בשירות חמאס. מי שנוקט צעדים חד צדדיים נגד הכלכלה הישראלית, יקבל תשובה כואבת והולמת. ארדואן רוצה לפגוע בישראל, אבל יפגע בעיקר בכלכלה הפלסטינית. עוד צעד 'מבריק' של הדיקטטור שחולם להיות סולטן. הנחיתי לצמצם כל קשר כלכלי בין ארדואן ובין הרשות הפלסטינית ועזה. ישראל תייצר אלטרנטיבות לייבוא מטורקיה ע"י הגדלת הייצור המקומי ומציאת חלופות מדיניות ליבוא. הכלכלה הישראלית חזקה והכלכלה הטורקית תיפגע הרבה יותר מהכלכלה הישראלית בשל מאזן הסחר בין המדינות. זו טעות שארדואן עוד יתחרט עליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החוץ ישראל כץ במליאת הכנסת

6 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"ארדואן עוד יתחרט". שר החוץ ישראל כ"ץ/פלאש 90, יונתן זינדל

טורקיה הפסיקה אתמול את כל היצוא והיבוא ממנה לישראל - כך פורסם בבלומברג לפי שני מקורות הבקיאים בנושא. אולם, לא פורסמה הודעה רשמית. על פי דיווחים, זאת במטרה להפעיל לחץ על ישראל שמתכוננת לתמרון צבאי ברפיח.

שר החוץ, ישראל כ"ץ, תקף את הנשיא הטורקי בחשבון ב-X שלו: "ארדואן שובר כלים וחוסם את הנמלים ליצוא ויבוא תוצרת לישראל. כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי ואנשי העסקים ומתעלם מהסכמי סחר בינ"ל. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לקיים דיון מיידי עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בממשלה כדי לייצר אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה, ברמת הייצור המקומי והיבוא ממדינות אחרות. לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully