וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 210 ימים: נמצאו שרידי גופתו של אליקים ליבמן בקבר של נרצחת מהנובה

ליבמן היה אחד המאבטחים במסיבת הנובה ברעים, ומאז 7 באוקטובר לא היה ידוע מה עלה בגורלו - והוא הוגדר תחילה כחטוף. כעת התבשרה משפחתו כי ליבמן לא נחטף, אלא נקבר בטעות יחד נרצחת מהנובה. משפחתו: "נמשיך להתפלל לשובם של כל החטופים"

משפחות חטופים ומפגינים למען שחרורם חוסמים את נתיבי איילון לכיוון צפון בדרישה לקדם עסקה/אביב אטלס

אחרי 210 ימים שהיה מוגדר כחטוף, דובר צה"ל הודיעו היום (שישי) כי נמצאו שרידי גופתו של אליקים ליבמן בקבר של נרצחת מהנובה במרכז הארץ.

אליקים ליבמן, תושב מועצת קרית ארבע חברון, עבד כמאבטח בשטח מסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. כשמחבלי חמאס הגיעו לאזור, הוא נלחם והציל חיים של רבים ממשתפי המסיבה. לאחר שנותק עמו קשר, עלה חשד שאינו חטוף כי לא נמצאה אינדיקציה לכך. לפני כמה שבועות עלה החשד שנקבר עם נרצח אחר מהנובה. בזק"א פתחו שבעה קברים בשבועות האחרונים עד שאיתרו דנ"א מחלק מפיו של ליבמן בקבר באזור גוש דן. המידע עבר למכון לרפואה משפטית, כשהיום יצאה ההודעה הרשמית כי נרצח ב-7 באוקטובר. מדובר במבצע גדול של פתיחת קברים שהובל ע"י זק"א ת"א וע"י המשרד לשירותי דת. מי שהוביל את המבצע היה צבי חסיד, כשהמשפחה התבשרה בשעה האחרונה על החדשות ע"י המינהלת.

בהודעת צה"ל מסרו כי הקביעה מתבססת על עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכב ביחד עם גופים רבים. "נציגי צה"ל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות למשפחתו של אליקים ליבמן ז"ל, שהוגדר עד היום כחטוף, כי הוא נרצח במתקפת הטרור שהוביל ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בשטח ישראל", נכתב. "קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה"ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית, משרד הבריאות".

אליקים ליבמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גופתו אותרה בשטח ישראל לאחר מבצע רחב של גופים רבים. אליקים ליבמן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אליהו ליבמן שבנו אליקים חטוף בשבי חמאס מגיע לפגישה עם הקבינט, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
"נמשיך להתפלל לשובם של כל החטופים". אליהו ליבמן, אביו של אליקים/ניב אהרונסון

משפחת ליבמן יצאה בהודעה רשמית על מות אליקים. בהודעה המשפחה ספדה לבנה האהוב, שיתפה על הממצאים שקיבלה ופיללה להחזרת כל החטופים ולניצחון במלחמה. "'אתה גיבור לעולם ה' מחיה מתים אתה רב להושיע'", נפתחה ההודעה עם ציטוט מתוך ברכת גבורות. "לאחר למעלה מ-200 ימים ולילות של חיפושים, דאגות, תפילות ודמעות של רבבות עם ישראל, התבשרנו בצער רב, כי בננו היקר והאהוב אליקים שלמה ה' יקום דמו, איננו בין החיים, ועל פי ממצאים שהתגלו כעת, קבלנו הודעה רשמית על מותו על קידוש השם. על פי הממצאים שהתגלו לאחרונה אליקים שלמה הי"ד נרצח ביער רעים ביום שמחת תורה - שמיני עצרת בעת שנשאר במשך שעות לטפל בפצועים הרבים שהיו במקום ויחד עמם עלה בסערה השמימה".

'אל נקמות ה' אל נקמות הופיע', כתבו המשפחה ציטוט מספר תהילים, שמדבר על נקמה באויבים המתנכלים לישראל. "פרטים על מועד ההלוויה והניחומים יימסרו בהמשך. מתוך הכאב והשבר שלנו, אנו ממשיכים להתפלל לחזרתם בשלום של כל החטופים כולם, ובעזרת א-לקי מערכות ישראל לניצחון מלא של עם ישראל על כל אוייבנו השפלים והבזויים סביבנו".

"הזדמנות ראשונה להודות לכל כוחות הביטחון, צוותי החיפוש, מעגלי המתנדבים וכל רבבות עמך ישראל שהיו שותפים עמנו לאורך כל הדרך ועשו ככל יכולתם במסירות נפש למעננו ולמען אליקים שלמה הי"ד", הודו במשפחה. "מן השמיים תבורכו ותנוחמו יחד עמנו". את ההודעה חתמו אליהו ואבישג ליבמן וכל בני המשפחה, גבעת האבות, קרית ארבע חברון. "בשורות טובות. החברים ובני המשפחה המורחבת".

גרפיטי שרוסס במחנה שאטי ובמקומות נוספים ברצועת עזה על ידי אחיו של אליקים ליבמן שלחמו בעזה, 3 במאי 2024. באדיבות המשפחה
גרפיטי שרוסס במחנה שאטי ובמקומות נוספים עזה על ידי אחיו של אליקים ליבמן שלחמו ברצועה/באדיבות המשפחה
מודעת האבל של אליקים שלמה ליבמן שנרצח במסיבת הנובה בטבח 7 באוקטובר, 3 במאי 2024. באדיבות המשפחה
"לחם בגבורה והציל חיים של רבים במהלך הקרבות". מודעת האבל של אליקים שלמה ליבמן/באדיבות המשפחה

מועצת קרית ארבע חברון, בה התגורר, הוציאה הודעת אבל על מותו של ליבמן וסיפרה כי הציל חיים של אנשים רבים בזמן שלחם בגבורה בקרבות. "בכאב גדול נודע היום על הירצחו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד בשבת שמחת תורה", כתבו. "במשך חודשים רבים אליקים נעדר וכולנו התפללנו למציאתו. אליקים לחם בגבורה והציל חיים של רבים במהלך הקרבות בחניון רעים".

"אנו שולחים חיבוק עמוק למשפחת ליבמן האהובה, לחברים ולבית קרית ארבע חברון. על מועד הלוויה והשבעה תשלח הודעה בהמשך. "בלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ".

פורום תקווה, התארגנות של כמה משפחות חטופים ותומך בהגברת הלחץ הצבאי על החמאס ועל ארגוני הטרור, הוציאו הודעה בה חיבקו את משפחת ליבמן וסיפרו על גבורתו של אליקים. "פורום תקווה משתתפים בצער משפחת ליבמן עם הודעת הבשורה על הירצחו של אליקים ליבמן הי"ד", כתבו. "אליקים, בנם של אבישג ואליהו ליבמן, היה מאבטח במסיבת הנובה. הוא חילץ רבים מהמסיבה וחזר לקחת גופה של אחת מהמבלות ומהמשימה הזאת הוא לא שב. פורום תקווה מחבק את משפחת ליבמן ברגעים קשים אלו, פרטי השבעה יפורסמו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully