וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעה חריגה של התובע בהאג: איומים על ביה"ד - עבירה על החוק הבינלאומי

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 13:10

ברקע השיחות שערכו חברי קונגרס עם גורמים בבית הדין והמסר שהעבירה ישראל לארה"ב לפיו אם יוצאו צווים בהאג, היא תעניש את הרשות הפלסטינית ותוביל לקריסתה, הוציא התובע הראשי הודעה חריגה שבה הזהיר מפני איומים עליו או על בית הדין עצמו

משפחות החטופים מגישות תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין בהאג/מטה משפחות החטופים

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC), קארים חאן, פרסם היום (שישי) הודעה חריגה בחשבון ה- X (טוויטר לשעבר) הרשמי של בית הדין, ובה הזהיר מפני איומים עליו או על בית הדין עצמו ואמר כי מדובר בעבירה על החוק הבינלאומי. ההודעה החריגה מגיעה ברקע השיחות שערכו חברי קונגרס עם גורמים בבית הדין והמסר שהעבירה ישראל לארה"ב לפיו אם יוצאו צווים בהאג, היא תעניש את הרשות הפלסטינית ותוביל לקריסתה.

"עצמאות וחוסר משוא פנים מתערערים כשאנשים מאיימים להגיב נגד בית הדין או נגד אנשיו אם המשרד, במילוי המנדט שלו, יקבל החלטות לגבי חקירות או תיקים הנכללים בסמכותו", נכתב בפוסט שפרסם בית הדין. "איומים כאלה, גם אם לא פועלים על פיהם, עלולים להוות עבירה על עשיית משפט לפי סעיף 70 לאמנת רומא". עוד נכתב כי "משרד התובע מתעקש כי כל הניסיונות להכשיל, להפחיד או להשפיע באופן לא ראוי על פקידיו ייפסקו לאלתר".

מוקדם יותר היום פרסמנו בוואלה כי קבוצה של ארבעה סנאטורים דמוקרטים ורפובליקנים קיימו ביום רביעי פגישה וירטואלית חשאית עם בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, והביעו דאגה מהאפשרות של הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים על רקע המלחמה בעזה, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בתכני השיחה.

במהלך השבועיים האחרונים ישראל העבירה מסרים לארה"ב בכמה ערוצים לפיהם יש לה מידע שמצביע על כך שהרשות הפלסטינית לוחצת על משרד התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי שיוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג קארים חאן. רויטרס
התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג קארים חאן/רויטרס
משפחות החטופים בצעדה סמוך לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 14 בפברואר 2024. מטה המשפחות, אתר רשמי
משפחות החטופים בצעדה סמוך לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, 14 בפברואר 2024/אתר רשמי, מטה המשפחות

ביום רביעי פרסמנו בוואלה כי בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי ישראל הבהירה לממשל ביידן כי אם בית הדין יוציא צווי מעצר כאלה, ישראל תראה ברשות הפלסטינית כאחראית ותגיב ע"י צעדים משמעותיים שעלולים להביא לקריסת הרשות. אחד הצעדים שישראל תבצע בסבירות גבוהה בתרחיש כזה הוא הקפאה של העברת כספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית. ללא הכספים האלה הרשות הפלסטינית צפויה לפשוט רגל ולקרוס.

סוגיית החשש מהוצאת צווי מעצר עלתה במהלך שיחת הטלפון בין ראש הממשלה נתניהו לבין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום ראשון במהלכה ביקש נתניהו סיוע אמריקני. בכירים ישראלים אמרו כי נתניהו לחוץ מאוד מסוגיית האפשרות להוצאת צווי מעצר מבית הדין בהאג וכי הוא פנה בימים האחרונים לסנאטורים אמריקנים וביקש שילחצו על בית הדין בהאג לא לבצע את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully