וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים נפגשו עם בכירים בביה"ד בהאג והביעו דאגה מהאפשרות של הוצאת צווי מעצר נגד בכירים בישראל

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 1:57

ארבעה סנאטורים דמוקרטים ורפובליקנים קיימו פגישה וירטואלית, שהוגדרה חשאית, עם בכירים בית הדין הפלילי הבינלאומי. הפגישה התקיימה לאחר שרה"מ נתניהו ביקש את התערבותם בנושא. מקור שמעורה בפרטי הפגישה ציין שהסנאטורים הביעו דאגה לגבי אופן החקירה סביב המלחמה בעזה

משפחות החטופים מגישות תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין בהאג/מטה משפחות החטופים

קבוצה של ארבעה סנאטורים דמוקרטים ורפובליקנים קיימו ביום רביעי פגישה וירטואלית חשאית עם בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג והביעו דאגה מהאפשרות של הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים על רקע המלחמה בעזה, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בתכני השיחה.

למה זה חשוב:

ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים מודאגים מאוד מהאפשרות שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגדו, נגד שר הביטחון יואב גלנט, נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי ונגד בכירים נוספים על רקע המלחמה ברצועת עזה.

בנימין נתניהו, בית הדין הפלילי בהאג. יונתן זינדל/פלאש 90, Shutterstock, עיבוד תמונה
נתניהו ובכירים נוספים מודאגים מאוד מהאפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, Shutterstock

במוקד החדשות:

  • בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מנהל חקירה מזה כמה שנים בנוגע לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה ע"י ישראל וחמאס במהלך המלחמה בעזה בשנת 2014.
  • מתקפת הטרור של 7 באוקטובר והמלחמה שמתנהלת בעזה בחצי השנה האחרונה הובילו את משרד התובע בבית הדין לבחון פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה ע"י חמאס וישראל גם במהלך העימות הנוכחי.
  • במהלך השבועיים האחרונים ישראל העבירה מסרים לארה"ב בכמה ערוצים לפיהם יש לה מידע שמצביע על כך שהרשות הפלסטינית לוחצת על משרד התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי שיוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי ישראל הבהירה לממשל ביידן כי אם בית הדין יוציא צווי מעצר כאלה, ישראל תראה ברשות הפלסטינית כאחראית ותגיב ע"י צעדים משמעותיים שעלולים להביא לקריסת הרשות.
  • סוגיית החשש מהוצאת צווי מעצר עלתה במהלך שיחת הטלפון בין ראש הממשלה נתניהו לבין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום ראשון במהלכה ביקש נתניהו סיוע אמריקני.
השופטים בדיון בבית המשפט הבינ"ל בצדק בהאג לקראת החלטת הטביעה נגד ישראל. רויטרס
הסנאטורים הביעו דאגה גם לגבי התנהלות החקירה סביב המלחמה בעזה/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • בכירים ישראלים אמרו כי נתניהו לחוץ מאוד מסוגיית האפשרות להוצאת צווי מעצר מבית הדין בהאג וכי הוא פנה בימים האחרונים לסנאטורים אמריקנים וביקש שילחצו על בית הדין בהאג לא לבצע את המהלך.
  • העיתונאי נדב איל מ"ידיעות אחרונות" פרסם לראשונה על הפניה של נתניהו לסנאטורים.
  • מקורות שמעורים בתכני הפגישה בין הסנאטורים לבין בכירי בית הדין בהאג סירבו למסור את שמות המשתתפים בפגישה כיוון שזו הוגדרה כסודית.
  • מקור שמעורה בפרטי הפגישה ציין כי היא היתה הזדמנות עבור הסנאטורים להביע דאגה בפני בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי לגבי האופן שבו מתנהלת החקירה סביב המלחמה בעזה.

מה הם אומרים:

מטעם משרד התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג נמסר: "סודיות היא חלק קריטי בפעילות משרד התובע ולכן איננו מוסרים פרטים ספציפים על פגישותיו ופעילויותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully