וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב בית אל נעצר בחשד לרצח נער פלסטיני בבנימין: מעצרו הוארך בארבעה ימים

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 15:57

הגבר בשנות ה-30 לחייו נעצר אתמול והועבר לחקירה בשב"כ. לפי החשד הוא היה מעורב ברצח נער פלסטיני במהלך מהומות שפרצו אחרי רצח הנער בנימין אחימאיר. סנגוריו של העצור: "המעצר - סנקציה על שסירב למסור מידע על ההתיישבות"

בווידאו: הלוויתו של עומר אחמד עבד אלע'ני חאמד מהכפר ביתין בשומרון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שירות הביטחון הכללי עצר אמש (חמישי) פעיל ימין, בן 34 תושב בית אל, בחשד לרצח הנער עומר אחמד עבד אלע'ני חאמד מכפר ביתין בשומרון, יממה אחרי רצח הנער בנימין אחימאיר בבנימין. בחקירתו, שנערכה על ידי המחלקה היהודית בשב"כ, סירב למסור מידע וחומר רקע על אירועים ואישים ביהודה ושומרון. לאחר מות הנער, ארגון הטרור חמאס הוציא כרזה רשמית ועליה כתוב "השהיד שלנו הלוחם". כמו כן, בהלוויתו נשמעו דברי הסתה, בהם "אנחנו אנשי מוחמד דף".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים ולבקשת סנגוריו של החשוד, והדיון נערך בבית משפט השלום בפתח תקווה. ארגון חוננו, המייצג את החשוד, מסר שהוא נעצר לאחר שסירב לשתף פעולה בחקירה שזומן אליה אתמול בבוקר.

נציג המשטרה בדיון אמר שישנו חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד. "מדובר בחקירה ראשונית ושתיקתו של המשיב בחקירה לא הועילה לקידומה ועל כן אנחנו מבקשים מבית המשפט להאריך את המעצר בעשרה ימים", אמר הנציג.

הנער עומר אחמד עבד אלע'ני חאמד מהכפר ביתין בשומרון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכרזה שהוציא חמאס. הנער עומר אחמד עבד אלע'ני חאמד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בנימין אחימאיר שנעדר לאחר שרעה צאן בבנימין. באדיבות המשפחה
בנימין אחימאיר שנרצח בחודש שעבר/באדיבות המשפחה

לפני תחילת הדיון עורכי הדין המייצגים את החשוד אמרו:"מדובר במעצר שווא של אדם חף מפשע. הוא זומן אתמול בבוקר למשרדי שירות הביטחון הכללי בפתח תקווה, ונאמר לו שהוא לא חשוד בשום עבירה וביקשו ממנו חומר רקע על מה שקורה באזור. כשסירב לשתף איתם פעולה, חוקרי המשטרה זימנו אותו כסנקציה והודיעו לו שהוא עצור ואז אמרו לו שהוא כן חשוד. כמה מפתיע, כניסיון לגרום לו לשתף פעולה הוא נעצר, אנחנו נעשה הכול כדי שהוא יבלה את השבת בבית".

עורך הדין אריאל עטרי המייצג את החשוד ענה לנציג המשטרה ואמר כי בחקירתו נאמר לו שהוא אינו חשוד בעבירה ולכן לא התייעץ עם עו"ד. "המשיב בן 34, אב לשלושה ואדם שומר חוק. הסיבה למעצרו היא מפני שהרכב שלו נצפה נוסע בסביבת המקום שבו ככל הנראה היו האירועים. ברור לכולנו שעובדה שרכב מצפה במקום שבו היו הרבה מאוד אנשים אינה. מקיימת חשש סביר. לכן אתמול בשעה 11 בבוקר המשיב לא היה חשוד. איך בדיוק נולד חשד סביר רק בגלל שהבן אדם לא שיתף פעולה?"

נציג המשטרה טען כי תחילה אכן לא היה חשוד, אך ככל שהתפתחה החקירה הוא נעצר. נוסף לכך, הדגיש שוב הנציג את חשיבות הארכת מעצרו לשם פענוח המקרה המורכב.

עורכי הדין אריאל עטרי ואסף גונן המייצגים את החשוד

עורכי הדין אריאל עטרי ואסף גונן שמייצגים את פעיל הימין החשוד במעורבות מותו של פלסטיני בשומרון בביהמ"ש השלום בירושלים, 3 במאי 2024/ארגון חוננו

בסוף הדיון החליט השופט אלעד וינשל להיעתר לבקשת המשטרה בהארכת המעצר, אך לארבעה ימים בלבד. "לפני הונחה בקשה להארכת מעצרו של המשיב בעשרה ימים. החשדות המיוחסים למשיב הם חשד לעבירת רצח ומעשה טרור. ירי בנשק חם שלא כדין באזור מגורים. המשיב נעצר אתמול. בשלב זה של החקירה אני סבור שקיים חשד סביר במעורבות המשיב באירועים הנחקרים.

"אציין כי בצדק ציינו שני הצדדים כי החקירה בשלב ראשוני ויש נושאים שצריכים להיבדק וחלקם בדחיפות. ואולם מהחומר עולה כאמור חשד סביר בשלב זה. אוסיף כי המשיב שמר בחקירותיו על זכות השתיקה. מדובר בזכות יסוד אך בחקירה יש לכך משמעות מסוימת", אמר וינשל.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את החשוד, מסר בתגובה: חוקרי השב"כ הבהירו לחשוד בפתח חקירתו שכלל אינו חשוד בביצוע הרצח ו"הענישו" אותו על סירובו לדבר איתם בהגשת בקשה להאריך את מעצרו. בידי המשטרה אין ראיות למותו או לסיבת מותו של פעיל החמאס שנהרג בביתין במהלך הניסיון לפגוע ביהודים ולכן חרף הבקשה להאריך את מעצרו של החשוד בעשרה ימים - הוארך המעצר עד יום שני בבוקר, בלבד. אנו מצפים לשחרורו של המשיב ממעצר כבר בימים הקרובים

הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024. ללא, TPS
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024/TPS, ללא

בחודש שעבר, אחימאיר יצא עם הצאן שלו מחוות מלאכי השלום בחטיבה המרחבית בנימין בשעות הבוקר. כעבור כמה שעות, חזר הצאן אל החווה בלעדיו ועלה חשד לגורלו. המידע הועבר למשטרה וצה"ל שפתחו בסריקות נרחבות, כשכבר בשעות אחר הצהריים התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן ישראלים הגיעו לאזור אל מועייר הסמוך לחווה, הציתו כלי רכב, ידו אבנים ונמלטו.

למחרת, סמוך לשעה 12 בצהריים איתר צוות של גדוד איסוף קרבי את גופת הנער באמצעות רחפן בתוך שטחי החווה. מדיווח ראשוני נראה שהנער ככל הנראה נרצח באמצעות נשק קר. על פי החשד הוא נרצח על רקע לאומני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully