וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-600 הורים ללוחמים: "דורשים לא להיכנס לרפיח"

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 12:34

במכתב חריף ששלחו לרמטכ"ל ולשר הביטחון, דרשו אימהות ואבות של לוחמי סדיר, מיחידות קרביות הנמצאות בחזית המלחמה, להימנע מהמבצע המתוכנן. "לא נעמוד מנגד, כאשר הילדים שלנו נשלחים למשימות בלתי אפשריות שמשרתות מטרות פנים פוליטיות - הכניסה לרפיח היא מלכודת מוות"

תיעוד מהיערכות כוחות אוגדה 98 להמשך המלחמה ברצועת עזה/דוצ

יותר מ-600 הורים, אימהות ואבות ללוחמים בסדיר שלחו היום (שישי) מכתב בהול לשר הביטחון והרמטכ"ל, בדרישה חריפה שלא להיכנס לרפיח. מכתב זה נכתב בהמשך למכתב קודם שנשלח בסוף חודש אפריל בנושא.

"לא נעמוד מנגד, כאשר הילדים שלנו נשלחים למשימות בלתי אפשריות אשר משרתות מטרות פנים פוליטיות. הכניסה לרפיח היא מלכודת מוות עבור הלוחמים - בהתאם לפרסומים בתקשורת של מומחים שונים, ולאור הדברים שעולים מאלו שחזרו פצועים", כתבו ההורים.

עשרות מחבלים נעצרו על ידי לוחמי יחידת אגוז: תיעוד מפעילות הכוחות בשכונת אל אמל שבחאן יונס. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"הכניסה לרפיח היא מלכודת מוות עבור הלוחמים". לוחמי אגוז בחאן יונס ברצועת עזה/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

עוד כתבו כי הם אינם סומכים על הדרג הצבאי, וכי מקרים במלחמה הראו כי שמירה על חיי הלוחמים "אינם ראשונים במעלה במסגרת השיקולים אותם הם (צה"ל) מפעילים". בנוסף נאמר במכתב כי "המטרה העיקרית והראשונה במעלה כעת היא החזרת החטופים בהקדם - כניסה לרפיח כפי שעולה מהמציאות, לא תגרום ולא תתרום לחזרתם של חטופים בחיים". המכתב נשלח מוקדם יותר השבוע לחברי הקבינט, גנץ ואייזנקוט, שטרם הגיבו.

במקביל לשליחת המכתב ובצל סערת המינויים של בכירי צה"ל, 17 הורים לחיילי גולני שנפלו בקרבות 7 באוקטובר, יעתרו לבג"ץ נגד מינוי התת-אלוף שלומי בינדר לראש אגף המודיעין בצה"ל.

יהודה שני, אביו של סרן אורי שני, שנפל בשבת השחורה אמר כי "לאחר שעשינו את הבדיקה על החלק של בינדר בחוסר התפקוד של 7 באוקטובר - אנחנו, הורים של חיילי גולני שבלמו בגופם את המתקפה, יודעים שהמעטפת שהייתה צריכה לתת להם את הסיוע לא תפקדה במשך שעות ארוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully