וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי איתם: "תכריעו את הלחימה בעזה, אחר כך תעסקו במינויים"

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 10:22

מפקד עוצבת הגליל לשעבר התראיין ל-103FM על סערת המינויים בצה"ל, הכרעת חמאס ועסקת החטופים: "מנהלים קרב פיראטים על סיפון של ספינה שהולכת ומתמלאת במים, הולכת וטובעת - ספינת הביטחון של המדינה. ההנהגה צבאית ומדינית לא ראויה לגבורת העם הזה"

דברי הרמטכ"ל הרצי הלוי, 1 במאי 2024/דובר צה"ל

אפי איתם, שר בממשלות ישראל ומפקד עוצבת הגליל לשעבר, התראיין היום (שישי) ל-103FM והטיח ביקורת נוקבת כלפי מדיניות הממשלה והדרג הצבאי, בכל הנוגע להתנהלות המלחמה. כשנשאל לגבי עיתוי המינויים בצה"ל, שהחלו השבוע, אמר כי "צריך להבין שהעיתוי של מינוי האלופים לא יכול להיות מנותק מההקשר של חצי שנת מלחמה, שבה אנחנו עומדים, והלוואי ואתבדה, בפני תבוסה. כל העניין הפרסונלי כזה או אחר, ואפשר להיכנס לרכילות ושיקולים".

עוד הוסיף איתם כי "צה"ל עומד בפני תבוסה והתבוסה הזו תוצאה ישירה של המצרף הפוליטי, האזרחי והמטה הכללי. אל תתעסקו בכלום, תכריעו את הלחימה בעזה, אחר כך, שלושה חודשים מהיום תעסקו במינויים, התפטרויות. אחרי שחצי שנה כל צה"ל, חיל האוויר, המילואים, הטנקים, כל מה שיש למדינת ישראל לא הצליח לכבוש את עזה ולהכריע את ארגון הטרור הקטן מאלו שעומדים מולנו, זה צריך לעורר בנו רעדה, זעם, כעס וקריאה נחרצת, בלי לעסוק עכשיו בשום קרבות צדדים".

"ישראל זו יצירה קולקטיבית של כולנו, ואם הבאתם אותנו לעבר פי פחת כאלה, תשתקו ותתעסקו רק בדבר אחד - להביא את החטופים, להכריע את חמאס, לכבוש את רפיח, לא לקנות סיפורים", תקף איתם.

אפי איתם בכנס הרצליה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"אל תתעסקו בכלום, תכריעו את הלחימה בעזה, אחר כך, שלושה חודשים מהיום תעסקו במינויים". אפי איתם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

כשנשאל מדוע הוא חושב שכשלה המדינה בהכרעת החמאס, הטיל איתם את האחריות על ההנהגה הצבאית והמדינית, בדגש על האמון על הביטחון ואמר כי "שר ביטחון שלא מסוגל להניע את הצבא להכרעה תוך חצי שנה, כשכל משאבי עם ישראל עומדים לרשותו, היה צריך להגיד 'או שאני מביא את ההכרעה בימים הקרובים או שאני מתפטר'.

אני ידוע בגיבוי המאוד רחב שאני נותן להנהגה הצבאית והמדינית של מדינת ישראל - אם אתם תתעסקו עכשיו במינויים וסיפורי סבתא על סעודיה ונורמליזציה, תלכו כולכם הביתה. אני אומר את זה כי המשמעות של תבוסה בעזה היא הכנסת מדינת ישראל לסיכון קיומי".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן  נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט. משרד הביטחון
"שר ביטחון שלא מסוגל להניע את הצבא להכרעה תוך חצי שנה - צריך להתפטר". הרמטכ"ל, שר הביטחון ומזכיר המדינה האמריקני/משרד הביטחון

על החטופים שעדיין בשבי, והטענה כי באמצעות לחץ צבאי על רפיח יהיה ניתן להשיבם, אמר איתם כי מדובר במטרות שלובות, וכי אי אפשר לסגת משטח הרצועה ולוותר על מטרה אחת לטובת השנייה.

"המטרה של המלחמה הזו היא להכריע את חמאס, להשמיד את יכולותיו, כולל יכולותיו להחזיק את החטופים שלנו. לא נקבל מהם הנחות, מתנות חינם, המתנות שהם מוכנים לקבל מאיתנו פירושן תבוסה, תבוסה של מדינת ישראל, נסיגה מכל שטח עזה, החזרת חמאס, וכל מי שנפל במלחמה הזו נפל לשווא. אלו תנאים שאנחנו לא נקבל, לא יכולים לקבל, אם חס וחלילה נקבל - יותר טוב שלא יצאנו למלחמה הזו".

"גורל החטופים תלוי בגורל ההכרעה של המלחמה ומיטוט חמאס. אלו שתי מטרות שלובות, אי אפשר בשביל אחת לוותר על השנייה או הראשונה. הראשונה היא מיטוט חמאס, ככה זה הוגדר וזה גם ההיגיון הפשוט", הוסיף תת האלוף. "כשיש לך מפלצת שמחזיקה את האנשים היקרים לך, ואתה יודע שהמפלצת בלתי ניתנת לריצוי, ריסון, אז יאללה, למלחמה. עם ישראל בלתי ניתן לשבירה, כשהנהגתו לא ראויה לו, כשהנהגה צבאית ומדינית לא ראויה לגבורת העם הזה - היא צריכה ללכת הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully