וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 8 חיילים נפצעו מתקיפות המיוחסות לישראל באזור דמשק

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 9:43

פיצוצים נשמעו באזור הבירה, סמוך לנמל התעופה הבינלאומי. על פי דיווח של כלי תקשורת מקומיים ההפצצות כוונו למוצב חיזבאללה הנמצא באזור. מדובר בתקיפה הראשונה המיוחסת לישראל באזור מאז חיסול בכיר משמרות המהפכה

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שמונה חיילים סורים נפגעו אתמול (חמישי) מתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק, בירת סוריה. על פי דיווח של כלי תקשורת מקומיים פיצוצים נשמעו סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בעיר. עוד דווח כי ההפצצה כוונה לבסיס של חיזבאללה הממוקם באזור. מדובר בתקיפה הראשונה שיוחסה לישראל באזור מאז חיסול בכיר משמרות המהפכה רזא זאהידי.

פיצוצים בדמשק
20.1.24. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוצים בדמשק חודש ינואר האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כחודש משמרות המהפכה של איראן אמרו כי שבעה מאנשיהם - כולל מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד רזא זאהידי - נהרגו בתקיפה ישראלית בדמשק, שכוונה נגד מבנה במתחם השגרירות האיראנית. לפי משמרות המהפכה, לצדו של זאהידי נהרגו גם סגנו ועוד חמישה קצינים נוספים בארגון.

השגריר האיראני חוסיין אכברי לא נפגע בתקיפה שאירעה בשכונת אל-מזה, ואמר לאחר מכן כי "התגובה על החיסול בדמשק תהיה קשה". המבנה שהותקף שוטח לחלוטין, וצוותי הצלה פעלו בזירה שאליה הגיע גם שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד. מעל ההריסות התנוסס הדגל האיראני של מתחם השגרירות, שהותקף לראשונה מאז תחילת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן.

ישראל סירבה להגיב לההאשמות נגדה, כחלק ממדיניות העמימות שלה. מבלי להתייחס ישירות לדיווחים, דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורך אך אין להיכנס לשאננות.

עם זאת, ארבעה גורמים ישראליים אמרו בעילום שם לניו יורק טיימס כי ישראל אכן עומדת מאחורי ההתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully