וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר: "הקו המנחה של ביידן - האינטרסים של המפלגה"

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:18

דני אילון, שכיהן גם כסגן שר החוץ התראיין ב-103fm וניתח את שיקוליו הפוליטיים של נשיא ארה"ב ואת ההפגנות בקמפוסים. "הוא תומך בישראל אבל רוצה גם שקט ויציבות. ביידן היה מעדיף לראות התקדמות במגעים לנורמליזציה עם סעודיה", אמר. על המחאות: "מערכה איסלמיסטית"

מפגינים באוניברסיטת קולומביה/מעריב

המלחמה בין ישראל לחמאס הובילה לעימותים בתוך כותלי האוניברסיטאות בארצות הברית, בהם קולומביה, שאמש הגיעו לשיאם כשהמשטרה פינתה את הסטודנטים שהתבצרו בשטחי הקמפוס קרוב ליממה. דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר ישראל בוושינגטון התראיין הבוקר (חמישי) אצל ניסים משעל וליאת רון ב־103fm והביע את עמדתו בנושא.

"יש שני צירים שהאמריקנים מתנהלים מתחילת המלחמה עד היום - האסטרטגי, תמיכה חזקה בישראל שזה אינטרס אמריקני מובהק ולא להרחיב את המלחמה, ומצד שני האינטרס הפוליטי של ביידן", הסביר אילון בפתח דבריו. "הוא רוצה שקט ויציבות והיה מעדיף לראות פריצת דרך במגעים להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. זה היה החלום שלו, אבל משום שזה הרבה יותר קשה להשגה, הוא היה רוצה לראות לפחות איזושהי התמתנות ולא הרחבת לחימה", הוסיף.

"אנחנו רואים בהתנהלות של חמאס שכביכול הם נמצאים בעמדת נחיתות, שצה"ל שולט ב־90 אחוזים מעזה, והם מנהלים משא ומתן כאילו ידם על העליונה. הם חושבים שהיתרון אצלו ושצריך להחזיק מעמד כמה שיותר זמן, עד הבחירות האמריקניות", הדגיש.

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו בבניין בקמפוס באוניברסיטת קולומביה בהזדהות עם הפלסטינים בעזה. רויטרס
משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו בבניין בקמפוס באוניברסיטת קולומביה בהזדהות עם הפלסטינים בעזה/רויטרס

לדבריו, "הקו המנחה הבולט זה האינטרסים הבולטים של ביידן והמפלגה הדמוקרטית. יש בערך חמש מדינות מרכזיות שבהן תוכרע מערכת הבחירות. למשל, במישיגן, יש ריכוז מוסלמי-ערבי יחסית גדול, ושבריר של אחוז לכאן או לכאן יכול להעביר את כל המדינה מצד אחד לצד השני - זו בדיוק הדילמה של ביידן".

בנוגע להפגנות הפרו פלסטיניות האלימות שאירעו באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, אמר: "להערכתי, מה שאנחנו רואים עם הסטודנטים, זה מערכה איסלמיסטית שלא התחילה היום. הם כבר העבירו את דעת הקהל באירופה לטובתם, והם מנסים להעתיק את התהליך הזה לארצות הברית ומנצלים את המלחמה כדי להגביר את זה. מהבחינה הזו הם מצליחים, הם למעשה מנסים להשפיע לא רק על הנשיא ביידן והממשל האמריקני אלא גם על חברי קונגרס". לדבריו, "טראמפ מוביל לפחות בחמש מדינות", הבהיר. "היום הכול נתון למערכת הבחירות האמריקאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully