וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא איילנד: "ארה"ב איתנו רק בנושא החטופים, בכל היתר - עם חמאס"

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:57

בריאיון ל-103FM טען ראש המל"ל לשעבר שהאמריקנים תומכים בחמאס, ולכן ארגון הטרור מנסה להרוויח זמן. הוא אף טען כי הממשל האמריקני אינו מנסה לבלום את המהומות במדינתו באופן מכוון: "יום אחד נגלה שיש קשר בין הבית הלבן לארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לתופעות האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית/אתר רשמי

ראש המל"ל לשעבר, גיורא איילנד, האשים היום (רביעי) את ארה"ב בתמיכה בחמאס על פני ישראל. "ארה"ב איתנו רק בנושא אחד - החטופים. בכל דבר אחר, הם עם חמאס", טען בריאיון ל-103FM. עוד טען כי "ארה"ב וחמאס הם שני הגורמים שהכי רוצים שהמלחמה תסתיים". לדבריו, הממשל האמריקני אינו בולם במכוון את המהומות בקמפוסים בארצות הברית, ואף הוסיף: "יום אחד עוד יתפרסם הקשר בין הבית הלבן לארגונים האסלאמיסטיים הקיצוניים".

"ארה"ב היא בצד של חמאס, וסינוואר מבין את הדברים הללו היטב, ולכן הוא גם לא לחוץ", אמר איילנד. "התשובה הטובה ביותר בראייתו היא לא לתת תשובה. יש פה בעיה עמוקה מאוד עם הצד האמריקני".

הוא ציין כי האמריקנים הניחו שהמלחמה בעזה תסתיים תוך כמה חודשים, ומשהדבר לא קרה, סבלנותם פקעה. יחד עם זאת הוא אמר כי הממשל עושה אבחנה חדה בין הבעיה של ישראל מול חמאס לעומת הבעיה של ישראל מול איראן: "במובנים הללו הם איתנו". הוא הדגיש: "ארה"ב מסייעת לישראל, אך בראש ובראשונה מסייעת לעצמה".

אלוף במיל' גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף המבצעים במטה הכללי, 21 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו לא הולכים לשום מקום טוב". גיורא איילנד/ראובן קסטרו

"הם יהיו בעדנו במלחמה מלאה מול חיזבאללה, אך יגידו לנו להילחם, ושלא נעז לגעת בתשתיות האזרחיות בלבנון. ארה"ב משחקת משחק לא מוצלח מבחינתנו, ובמידה רבה מאוד גם צבוע", האשים, אך אמר: "את חלק מהדברים הרווחנו בצדק. נשיא ארה"ב מתעב את נתניהו, וזה במידה רבה לא באשמתו של ביידן אלא באשמת הצד האחר".

הוא סיכם ואמר: "אנו לא הולכים לשום מקום טוב. אי אפשר להגיע לתוצאה בעזה אם אומרים רק ניצחון צבאי. אין שום מנוף אמיתי על חמאס כרגע, זה המצב העצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully