וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון בסלון במשכן הכנסת: סיפורו של שורד השואה טומי שחם

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 18:24

שורד השואה טומי שחם נולד בשנת 1933 בצ'כוסלובקיה. הנאצים כבשו את העיר בה התגורר בשנת 1941 ומיד לאחר מכן הוטלו איסורים רבים על היהודים. בשנת 1944 גורשה משפחתו למחנה בהונגריה, ולאחר מכן לבירקנאו. הוא שרד עד שחרור המחנה ע"י הצבא האדום. הוא עלה לישראל ה-1949

שידור חי מהכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

LIVE

אירוע "זיכרון בסלון" מתקיים בשעה זו (רביעי) במשכן הכנסת, במהלכו ישתף שורד השואה טומי שחם בזיכרונותיו. בראשית האירוע נשא דברים יו"ר הכנסת אמיר אוחנה.

שחם נולד בשנת 1933 בכפר פרסלי בצ'כוסלובקיה, בו התוגררו 200 יהודים. העיר נכבשה בשנת 1941, ומיד לאחר מכן הוטלו על היהודים איסורים רבים. בשנת 1944 נשלח טומי עם משפחתו למחנה סרק בהונגריה, שם הם הוכנסו לצריף יחד עם עוד כאלפיים יהודים.

לאחר שבוע ימים הועלו היהודים על רכבת והועברו לבירקנאו בפולין, שהיה במרחק של 8 שעות נסיעה משם, אולם היא ארכה שלוש יממות, במהלכה לא נתנו להם מים ומזון. במהלך הנסיעה מתו בקרון חולים ומבוגרים.

טומי שחם. ערוץ כנסת, צילום מסך
טומי שחם. בכנסת, היום/צילום מסך, ערוץ כנסת

בבירקנאו נשאר עד סוף המלחמה לבדו, לאחר שהצליח להתגנב למחנה בחזרה, כשהנאצים אילצו את האסירים לצאת לצעדת המוות לקראת סופה.

הוא עלה ארצה בעליית הנוער בשנת 1949 והתגורר בכפר מסריק. הוא עסק בהצלחה בתחומי הספורט והחינוך הגופני. נולדו לו שלושה ילדים ותשעה נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully