וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר פול אוסטר הלך לעולמו בגיל 77

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 10:52

אוסטר, יהודי-אמריקאי, שנחשב לאחד הסופרים הבולטים בתקופת חייו, וספריו, בהם "הטרילוגיה הניו יורקית" ו"מר ורטיגו", הם רבי-מכר עולמיים

פול אוסטר ,ג'. מ. קוטזי. AP
פול אוסטר ,ג'. מ. קוטזי/AP

הסופר פול אוסטר הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 77. אוסטר, יהודי-אמריקאי, שנחשב לאחד הסופרים הבולטים בתקופת חייו, וספריו, בהם "הטרילוגיה הניו יורקית" ו"מר ורטיגו", הם רבי-מכר עולמיים.

אוסטר נולד ב-1947 בניוארק שבניו ג'רזי למשפחה יהודית מהמעמד הבינוני. הוא החל לקבל הערכה כסופר בשלהי שנות ה-70, אז פרסם את שלל יצירותיו המצליחות: "לוויתן", "מר ורטיגו", "הטרילוגיה הניו יורקית". אוסטר כתב את "מוזיקת המקרה" שבהמשך הפך לסרט בכיכובו של ג'יימס ספיידר. פול אוסטר כתב את התסריט ל"לולו על הגשר" ואת "עישון" וסרט ההמשך "מוציאים עשן" בכיכובו של הרווי קייטל. כמו כן הוא כיהן כשופט בפסטיבל קאן ב-1997.

לפני שנתיים, נעצר בנו של אוסטר, דניאל, והואשם בהריגה ורצח ברשלנות של בתו בת ה-10 חודשים שמתה מהרואין ופנטניל שבהם השתמש. עשרה ימים לאחר מכן מת דניאל ממנת יתר.

אוסטר ביקר לראשונה בישראל בינואר 1997, מאז ביקר פעמים נוספות. במאי 2010 שהה בישראל במסגרת פסטיבל הסופרים הבינלאומי שנערך בירושלים. על פי עדותו, הוא בעל קרבה משפחתית לראש עיריית ירושלים לשעבר, דניאל אוסטר.

  • עוד באותו נושא:
  • פול אוסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully