וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינה נגד נתניהו נעצרה בשמינית, והורחקה מקיסריה למשך חצי שנה

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 21:10

המשטרה: "קורעת יוטות שנקשרו לגדרות כחלק ממערך אבטחה שנקבע על ידי השב"כ וגם מפילה את אותם גדרות ובכך יוצרת פרצה באבטחה לבית ראש הממשלה". מערך עצורי המחאה מתכוון לערער לבית המשפט המחוזי בחיפה על ההרחקה

בווידאו: ד"ר יולנדה יבור בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה/מוקד קיסריה

שופטת בבימ"ש השלום בחדרה הרחיקה את המפגינה ד"ר יולנדה יבור מקיסריה למשך חצי שנה. השופטת יפעת אונגר ביטון קבעה כי קיים יסוד סביר לחשד כי, כאמור בבקשת המשטרה, יבור גרמה נזק לגדר היקפית שהוצבה במתחם בית ראש הממשלה בקיסריה, סירבה להזדהות בפני שוטרים לצורך עיכובה והפריעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם. "מסוג העבירות הפוגעות בערכים המוגנים של שלום הציבור, ביטחונו ושלטון החוק ואכיפתו", ציינה. עוד הוסיפה כי, "הישנות מקרים חרף שבעה מעצרים קודמים וחוסר שיתוף פעולה עם אנשי אכיפת החוק לרבות סירוב לעיכוב, והפרעה לסדר הציבורי שהתבטאה בישיבה על כביש המיועד לנסיעת כלי רכב, עשויים בהחלט להקים עילת מעצר מסוג מסוכנות לשלום הציבור".

בפועל, ההרחקה לא רק תמנע מיבור להפגין בקיסריה אלא אף בכלל להיכנס בששת החודשים הקרובים לקיסריה, הישוב השכן ליישוב מגוריה - אור עקיבא. בנוסף הורתה השופטת על יבור להפקיד 3,000 שקלים, ו-10,000 שקלים נוספים כערבות אישית. כמו כן, צד ג', יאלץ לשלם 10,000 שקלים נוספים כערבות.

ד"ר יולנדה יבור בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה. יואב איתיאל
"ישנה עילת מעצר מסוג מסוכנות לשלום הציבור". ד"ר יולנדה יבור בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה/יואב איתיאל

יחד עם זאת, דחתה השופטת את בקשת תחנת חדרה באמצעות רפ"ק כרמל והבי ורס"מ רועי מסורי שהתייצבו לדיון, להאריך את מעצרה של ד"ר יולנדה יבור ב-6 ימים. במהלך הדיון, המשטרה תיקנה את בקשתה להאריך את המעצר ב-3 ימים, אך גם זו נדחתה על ידי השופטת אונגר ביטון שציינה כי יבור "טרם הורשעה ויש לה עבר נקי כפי שעומדת לה גם חזקת החפות בתיק זה".

השניים טענו כי יבור "מגיעה לשטח סטרילי שהוגדר על ידי השב"כ ועל השב"כ ועל ידי מי שאמון על ביטחונו של רה"מ ועל אבטחת מתחם ביתו". עוד טענו כי היא, יחד עם אחרים, "קורעת יוטות שנקשרו לגדרות כחלק ממערך אבטחה שנקבע על ידי השב"כ, ומפילה את הגדרות וכך יוצרת פרצה באבטחה לבית ראש הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ד"ר יולנדה יבור בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה. מוקד קיסריה, אתר רשמי
"קובעת דין לעצמה ומתנהגת בצורה פרובוקטיבית". ד"ר יולנדה יבור בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה/אתר רשמי, מוקד קיסריה

"יש דברים אחרים שאני לא יכול לפרט כאן" הוסיף והבי, "אני אומר את דבריי אחרי שיחה עם ראש מדור מבצעים ביחידה 730 שאחראית על אבטחה של ראש הממשלה". לטענתו, "מגיעים אל יבור מאבטחים של שב"כ ושוטרי מג"ב ומזהים אותה כמי שביצעה את הנזק, מבקשים ממנה לעצור ומודיעים לה שהיא מעוכבת אך היא לא נשמעת להוראות. תוך התעלמות מהוראות השוטרים, היא מגיעה לכביש הראשי ומתיישבת עליו".

הוא הוסיף כי, "היא טוענת שהיא לא ראתה סיבה שהשוטרים יעצרו אותה, והיא חושבת שמשטרת חדרה רודפת אותה. זה משולל כל בסיס. מהתשובות שלה בחקירה ניתן פשוט ללמוד שהיא קובעת דין לעצמה וקובעת מה מותר ומה אסור לשוטר לעשות במהלך הפגנה. היא מתנהגת בצורה פרובוקטיבית ומתריסה וכל פעם זה חוזר מחדש".

הסנגורים עו"ד גונן בן יצחק ועו"ד נעם משי ממערך עצורי המחאה מתכוונים לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה

הנזק בגדר ההיקפית מחוץ למעון רה"מ בקיסריה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנזק בגדר האבטחה מחוץ למעון רה"מ בקיסריה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בדיון נפרד, גם את המפגין דוד לוי בן ה-68 מקיבוץ מעברות, שנעצר עם ד"ר יולנדה יבור בחשד לעבירות דומות, שיחררה השופטת יפעת אונגר ביטון בתנאים דומים של הרחקה, הפקדה וערבויות.

ובדיון נוסף, שיחררה השופטת יפעת אונגר ביטון למעצר בית את יעקב פדריק סעדה, תושב חדרה בן 54, המתגורר בשכנות לתחנת המשטרה בעיר. הוא נעצר אתמול אחר הצהרים כשהגיע לפתח התחנה, שם על פי החשד תקף באלימות את המפגינים שמחו על המעצרים של יולנדה יבור ודוד לוי. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים. סנגורו, עו"ד ג'קי סגרון, אף הוא טוען לאכיפה בררנית.

הוא טען בדיון כי "הוא גר שם במקום והמפגינים כל פעם עומדים ועושים רעש, ירד וביקש מהם להפסיק לעשות רעש ותוך כדי התחילו חילופי דברים". הוא אמר כי "בנו משרת כרגע באזור הלבנון ונשמעה הערה על חייליים ודמו רתח והתחילו דחיפות בין הצדדים, הוא אחד והמפגינים הם רבים, המפגינים דחפו אותו על הרצפה וזה מה שנגרם לו". ללדבריו, "המשטרה דאגה לתעד באופן בררני את החבלות שנגרמו לאחר ולגבי החשוד כלום". הוא אמר כי "הוא אדם עובד וברגע מסוים איבד שליטה". הוא ביקש לשחררו והשופטת אונגר ביטון נעתרה חלקית, כאמור. היא ציינה כי "גם אם החשוד טוען שהמפגינים הרעישו וטרדו את שלוותו, אין הדבר מצדיק, כמובן, את תקיפתם", ושלחה אותו למעצר בית של שבעה ימים, בערבות עצמית של 1,000 ש"ח ובערבות צד ג' של 3,000 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully