וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינה מקיסריה ביקשה הגנה מקצין משטרה שלטענתה איים עליה - השופט סירב

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 7:56

ד"ר יולנדה יבור, מפגינה קבועה במחאות נגד הממשלה, נעצרה לפני כשבועיים בהפגנה בקיסריה. לטענתה, מפקד המרחב שעצר אותה איים עליה: "את אנרכיסטית משוגעת, אני אשבור לך את העצמות ואדאג שתגמרי בכלא שקמה". השופט קפלן מחק את הבקשה: "יש הליכים מתאימים יותר"

שוטר עוצר מפגינה בכוחניות בקיסריה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בחדרה דחה ביום רביעי את בקשתה של ד"ר יולנדה יבור, מפגינה קבועה במחאות נגד רה"מ, לקבלת ביקשה צו למניעת הטרדה מאיימת נגד קצין משטרה שעצר אותה לפני כשבועיים - ניצב משנה שלומי בן שושן. תלונתה של יבור מגיעה לאחר המעצר שאירע לפני שבועיים, בו נצ"מ בן שושן תפס אותה בידה, משך אותה מהקהל ועצר אותה, לאחר שלטענתו היא הפריעה לעצור מפגינה אחרת.

כנהוג, יבור הועברה לחקירה בתחנת חדרה, אליה הגיע גם בן שושן, ולטענתה, בטרם נחקרה, בעוד היא עצורה ואזוקה, איים עליה ואמר לה: "את אנרכיסטית משוגעת, אני לוקח אותך כפרויקט אישי, אני אשבור לך את העצמות, את בחיים לא תהיי שקמה, אני אדאג שתגמרי בכלא שקמה".

שוטר עוצר מפגינה בכוחניות בקיסריה 18 באפריל 2024. סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
"את אנרכיסטית משוגעת, אני לוקח אותך כפרויקט אישי". תיעוד מעצרה של ד"ר יולנדה יבור/אתר רשמי, סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

המפגינים בקיסריה טוענים כי המשטרה מחמירה איתם ועוצרת אותם באופן שרירותי. יבור עצמה נעצרה כבר שבע פעמים מאז חודש דצמבר, ופעמיים עשתה את הלילה מאחורי סורג ובריח.

השופט אהוד קפלן דחה את בקשה של יבור ואמר כי "אין לי דרך לקבוע אם הדברים נאמרו או לא נאמרו. מן הסתם הקצין יכחיש זאת. הבקשה שהוגשה לפי חוק למניעת הטרדה מאיימת איננה ההליך המתאים לטיפול בתופעה כזו, ככל שקיימת, אם בכלל". עוד הוסיף השופט כי "החוק למניעת הטרדה מאיימת נועד לטפל בסטוקרים למיניהם ולא לתת מענה לאזרחים שחושבים שהשלטון מתנכל להם. לצורך כך יש הליכים אחרים שמתאימים יותר לטיפול בתופעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שופט בבית משפט השלום אהוד קפלן. 17 בדצמבר 2021. אתר הנהלת בתי המשפט, אתר רשמי
"יש הליכים אחרים שמתאימים יותר לטיפול בתופעה". השופט אהוד קפלן/אתר רשמי, אתר הנהלת בתי המשפט

עורכת הדין אורית שלו, המייצגת את יבור מטעם ארגון "מערך עוטף עצורים" הסבירה כי "אנחנו בסך הכול מבקשים שזה יהיה משהו זמני כדי לקיים דיון במעמד הצדדים. העובדה שהמשיב הוא שוטר, בוודאי העובדה שהוא קצין כל כך בכיר עם כל כך הרבה סמכויות, רק מגבירה את הסיכון". עוד הוסיפה שלו כי יבור פוחדת ממנו באופן אישי "העובדה שהמשיב הוא שוטר בכיר לא צריכה לייצר פחד ולהפקיר את תחושת הביטחון שלה", אמרה.

לפני כשבועיים, עורכות הדין גבי לסקי ושרית גולן ממערך עוטף עצורי המחאה החלו הליך תביעה נגד המשטרה מטעם ד"ר יבור בגין מעצר שווא. בשהותה במעצר ישנה על מיטה רטובה וללא חימום. מהחלטת השופט נראה שלא הייתה עילה למעצר, ושההתנהגות שייחסה לה המשטרה לא מהווה עבירה. "בית המשפט קבע כי התנהגותה של המשטרה אינה בתום לב". השופט קפלן דחה את הבקשה בנימוק טכני, לאחר שהמשטרה ענתה שהזכות לקבל פיצויים ניתנת אם לא הוגש כתב אישום ובתיק זה טרם הוחלט שלא להגיש. הוא הפנה לאופציה לפתוח בתביעה אזרחית כפי שגם רמז בבקשה כזו לפיצויים של תת-אלוף (מיל.) אמיר השכל, מפעילי המחאה שנעצר בקיסריה בשבת שעברה.

ממשטרת ישראל נמסר: "נצ"מ בן שושן הינו קצין איכותי ומוערך אשר פועל לילות כימים לטובת אזרחי ישראל, ללא משוא פנים וע"פ חוק תוך הפעלת שיקול דעת. כך היה גם במקרה נשוא פנייתכם. מדובר בחשודה אשר הפרה את הסדר, הפריעה לעבודת השוטרים במהלך ביצוע מעצר, הפעילה כוח רב ופצעה את מפקד המרחב בידיו ונגדה תלוי ועומד תיק פלילי. על כן, לא נותר לה אלא להלין על התנהלותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully