וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינה מול ביתו של רה"מ שנעצרה והוחזקה במעצר שווא - תובעת את המשטרה

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 20:54

המפגינה ד"ר יולנה יבור נעצרה והועברה לבית מעצר, ללא שניתן לעורכי דינה לטעון להגנתה. במעצר ישנה על מיטה רטובה וללא חימום. מהחלטת השופט נראה שלא היתה עילה למעצר, ושהתנהגותה שייחסה לה המשטרה לא מהווה עבירה. "בית המשפט קבע כי התנהגותה של המשטרה אינה בתום לב"

בווידאו: מעצרה של המפגינה יולנדה יבור בקיסריה 21.03.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחת המפגינות מול בית ראש הממשלה בקיסריה תובעת את משטרת חדרה לפיצויים בגין מעצר שווא. עורכות הדין גבי לסקי ושרית גולן, שהגישו את הבקשה בעקבות מעצרה של ד"ר יולנדה יבור במוצאי השבת האחרונה: "לא ניתן להשתחרר מהמחשבה כי אילו הקצין התורן היה פועל כמתחייב בחוק, נראה כי המעצר המיותר של אישה נורמטיבית בבית המעצר קישון היה נחסך וזכותה לחירות לא היתה נפגעת".

מהתביעה עולה כי יבור הועברה מהתחנה לבית המעצר באישון לילה, תחת אפם של ח"כ גלעד קריב ועורכת הדין שירה קידר ממערך העצורים שהיו שם כדי לטעון לשחרורה. לדבריהם, תנאי מעצרה היו קשים מאד. היא קיבלה מיטה עם סדין רטוב, כששתי עצורות ישנות על מזרון על הרצפה, ועל אף הקור העז לא היה כל סוג של חימום בתא.

עורכות הדין מציינות שמהחלטת השופט אהוד קפלן למחרת, עולה כי כלל לא היתה עילת מעצר, ואף עולה כי ההתנהגות שייחסה לה המשטרה אינה מהווה עבירה כלל. "לא זו אף זו, בית המשפט אף קובע כי התנהגותה של המשטרה בעניינה אינה בתום לב", אמרו.

מדורה מאחורי הבית של ביבי בקיסריה, 16 במרץ 2024. עמוס גיל amos gil, אתר רשמי
ההפגנה בקיסריה, בשבוע שעבר/אתר רשמי, עמוס גיל amos gil

ע"פ התביעה "התנהלותה הלקויה" של המשטרה, קיבלה ביטוי לאורך כל הדרך - החל ממעצרה ללא עילה של יבור במהלך ההפגנה בקיסריה, ובהמשך באי מתן אפשרות לנציגת מערך העצורים, עו"ד שירה קידר, להשמיע את טענותיה טרם קבלת החלטה בעניינה. כמו כן, ההחלטה להאריך את מעצרה של אישה נורמטיבית למשך הלילה ללא עילה, וכן "העדר תום הלב המשתקף בהליך כולו באופן חריג, תוך פגיעה ממשית בזכויותיה החוקתיות ותוך שימוש פסול בסמכויות כדי להפחיד ולהרתיע את המבקשת וחבריה מלהמשיך לממש את זכותם לחופש ביטוי ומחאה".

לדברי לסקי וגולן, "מדובר בהתנהלות חמורה ובלתי נסבלת של הרשות האמונה על אכיפת החוק, תוך הפרה בוטה של זכויותיה וכן זלזול חמור בחוק". הן טענו כי תחנת חדרה של המשטרה "עשתה דין לעצמה תוך הפרת חובת ההגינות המוטלת על הרשות אשר גרמו לשלילת חירותה של המבקשת תוך פגיעה חמורה בזכויותיה החוקתיות".

עוד בוואלה!

שופט בחדרה מבקר את המשטרה: "אוי ואבוי אם לא נאפשר הפגנות בעד או נגד הממשלה"

לכתבה המלאה
גבי לסקי. מרצ, אתר רשמי
עו"ד גבי לסקי/אתר רשמי, מרצ
עו"ד שרית גולן. באדיבות המצולמים
עו"ד גולן/באדיבות המצולמים

התביעה אינה נוקבת בסכום לפיצוי אך מאזכרת בין היתר מקרה בו נפסק פיצוי בסך 30,000 ש"ח בגין מעצר שווא ללילה אחד. טרם התקבלה תגובת המשטרה.

עורכת לסקי הוסיפה כי "זו רק הראשונה בסדרה של תביעות שתוגשנה בזמן הקרוב בגין אירועים דומים וקיפוח זכויותיהם החוקתיות ובכלל של מפגיני המחאה".

ממשטרת ישראל נמסר: ככל שתתקבל תביעה כמתואר, אנו נשיב לה כמקובל ולא באמצעי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully