וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפלצות, חיות, חלאות": רוסיה הרסה את "טירת הארי פוטר" באוקראינה

30.4.2024 / 10:34

לפחות חמישה בני אדם נהרגו ויותר מ-30 נפצעו - בהם חבר פרלמנט לשעבר - במתקפת טילים על אודסה, שבה נפגע מוסד חינוכי מפורסם. "אנשים הולכים לטייל ליד הים והם יורים והורגים"

"טירת הארי פוטר" באודסה עולה באש אחרי התקפה רוסית/טלגרם

התקפת טילים רוסית על מוסד חינוכי בפארק פופולרי על שפת הים באודסה הרגה לפחות חמישה בני אדם - כך אמרו אמש (שני) גורמים רשמיים בעיר הנמל שבדרום אוקראינה. עוד 32 בני אדם נפצעו במתקפה, בהם נשיא האקדמיה וחבר הפרלמנט לשעבר סרגיי קיבלוב.

מושל המחוז, אולה קיפר, כתב בחשבון הטלגרם שלו כי בנוסף להרוגים מהמתקפה עצמה, אדם אחד מת לאחר שלקה בשבץ מוחי בעקבותיה. לדבריו, שמונה מהפצועים במצב קשה, כולל ילד בן ארבע. בין הפצועים ילד נוסף ואישה בהיריון.

המבנה, שזכה לכינוי "טירת הארי פוטר" בשל צורתו, שימש אקדמיה פרטית למשפטים. הוא נהרס כמעט כולו בעקבות המתקפה, והכבאים נאבקו בלהבות שאחזו בו זמן רב אחריה.

בניין מוסד חינוכי נשרף לאחר פגיעת טילים רוסית באודסה, אוקראינה 29 באפריל 2024.. רויטרס
המבנה שנשרף, זכה לכינוי "טירת הארי פוטר" בשל צורתו ושימש אקדמיה פרטית למשפטים/רויטרס

"מפלצות. חיות. פראים. חלאות. אני לא יודע מה עוד להגיד", אמר ראש עיריית אודסה, גנאדי טרוחנוב, בסרטון שפורסם בטלגרם. "אנשים הולכים לטייל ליד הים והם יורים והורגים". בתיעודים אחרים נראו אנשים מקבלים טיפול רפואי ברחוב לצד שלוליות דם, ובתמונה אחת נראו גורמים רשמיים בוחנים חלק מטיל.

מריה, סטודנטית באקדמיה שהזדהתה רק בשמה הפרטי, אמרה כי השריפה נגרמה כשהטיל יורט.
"מול העיניים שלי הופל טיל, זה היה ממש מולי. הדלתות שלי התפוצצו והזכוכית רעדה. ואז ראיתי את זה", אמרה לרויטרס והצביעה על הבניין הבוער. "רגע לפני שזה קרה, רצינו לרדת לשם לטייל, אבל תודה לאל שלא היינו שם כשזה קרה".

עוד בוואלה!

אוקראינה בירכה על הסיוע האמריקני: "יבטיח שלא נהפוך לאפגניסטן שנייה"

לכתבה המלאה
חלק מטיל רוסי שהופל על ידי כוחות ההגנה האווירית של אוקראינה באודסה, אוקראינה 29 באפריל 2024. רויטרס
שרידי טיל רוסי ששוגר במתקפה אל אודסה, אתמול/רויטרס

דובר הצי האוקראיני דמיטרו פלטנצ'וק, אמר שהתקיפה בוצעה על ידי טיל בליסטי איסקנדר-M עם חימוש מצרר, שאותם קשה הרבה יותר ליירט.

אודסה, עיר נמל אסטרטגית שלחופי הים השחור, נתונה תחת מתקפות טילים וכטב"מים רוסיות בלתי-פוסקות, שמכוונות בעיקר נגד תשתיות הנמל.

אוקראינה נואשת להאצת משלוחי הסיוע הצבאי מהמערב כדי למלא את המחסור ההולך וגובר בחימושים של מערכות הגנה אוויריות. בנוסף לכך, הכוחות האוקראיניים זקוקים לנשק נוסף כדי לעצור את הכוחות הרוסיים במזרח המדינה, שם הם רשמו בחודשים האחרונים הישגים טריטוריאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully