וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות למען שחרור החטופים בת"א: "או בן גביר וסמוטריץ' - או מתן והחטופים"

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 23:55

אלפים חסמו את דרך בגין בדרישה להשלים את העסקה המסתמנת. יהודה כהן, אביו של נמרוד שבשבי חמאס, ביקר את רה"מ: "נתניהו מחכה שהחטופים ימותו, ככה יקבל מחיר נמוך". לאחר שמפגינים פרצו מחסום משטרתי וקראו "בן גביר מחבל": מכת"זית הופעלה, קרוב משפחה של חטופה נעצר

משפחות חטופים נואמות בזמן הפגנה למען שחרור החטופים בדרך בגין, 29 באפריל/מערכת וואלה!

אלפי אנשים חוסמים הערב (שני) את דרך בגין בתל אביב בדרישה להשלים את העסקה המסתמנת ולהחזיר את החטופים הביתה. עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר שחטוף בשבי חמאס בעזה, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי זה "או בן גביר וסמוטריץ' - או מתן והחטופים". לפי דיווחים, מכת"זית הופעלה נגד מפגינים בתל אביב. המשטרה מסרה שחמישה מפגינים נעצרו הערב ויילקחו לתחנת גלילות. על פי דיווחים, אחד מהם הוא שניר דהאן, דוד של כרמל גת החטופה בשבי בעזה. בהודעת המשטרה בנושא ההפגנה נמסר כי זיקוק הושלך לעבר אחד השוטרים שנאלץ להתפנות לקבלת טיפול רפואי.

"ביבי נתניהו, יש לי עסקה נורא פשוטה", אמרה צנגאוקר במגפון לעבר המפגינים במחאה. "זה או סמוטריץ' או מתן בבית, או בן גביר - או עופר בבית. זה פשוט מאוד: או ממשלה ימנית קיצונית - או החטופים בבית. עכשיו תחליט אתה ראש הממשלה, נראה אותך מקבל החלטה אמיצה, הפרקת את החטופים שלנו, תחזיר אותם הביתה".

צפו: שוטרים דוחפים את גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, ואת חברת הכנסת נעמה לזימי

הפגנת משפחות החטופים מכתזית הופעלה, נעצר קרוב של החטופה כרמל גת/מערכת וואלה!
הפגנת בני משפחות חטופים, גשר בגין  29 באפריל 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
"תחזירו אותם הביתה או שנבעיר את המדינה". הפגנת בני משפחות חטופים, שער בגין/אתר רשמי, פאולינה פטימר
הפגנת בני משפחות חטופים, שער בגין, 29 באפריל 2024. יעל גדות, אתר רשמי
"מה שחמאס התחיל - נתניהו משלים אותו". הפגנת בני משפחות חטופים, שער בגין/אתר רשמי, יעל גדות

יהודה כהן, אביו של נמרוד שבשבי החמאס, זעק כי "נתניהו משתף פעולה עם החמאס", כשנאם אל הנוכחים בהפגנה. "מה שחמאס התחיל - נתניהו משלים", אמר כהן. "מה שחמאס התחיל, ההרס שחמאס התחיל פה, נתניהו משלים אותו. נתניהו מחכה שכל החטופים יהיו מתים - ככה הוא יקבל אותם במחיר זול. מה שהחמאס התחיל, נתניהו משלים. נתניהו משתף פעולה עם חמאס".

עקב ההפגנת משפחות החטופים בדרך בגין בתל אביב, המשטרה עדכנה כי הרחובות הבאים חסומים לתנועה: רחוב קפלן מרחוב דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, דרך מנחם בגין מרחוב שאול המלך עד לרחוב חשמונאים לשני הכיוונים (כולל שיקועים), רמפות גשר השלום לצפון ולדרום, יגאל אלון - השלום למערב. עקב החסימות ייתכנו עומסי תנועה.

צפו בתיעוד: מפגינים פורצים מחסום משטרתי וקוראים "בן גביר מחבל"

מפגינים פורצים את המחסום של המשטרה בקריאות ״בן גביר מחבל״. מחאת משפחות החטופים/אורי סלע
הפגנת בני משפחות חטופים,  29 באפריל 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
"רפיח יכולה לחכות - הם לא". הפגנות למען שחרור החטופים, דרך בגין בתל אביב/אתר רשמי, אביב אטלס

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שחטוף בשבי חמאס בעזה, פנתה לחברי מפלגת כחול לבן שיושבים בקואליציה, וביקשה מהם לעזוב את הממשלה. "גנץ, חילי טרופר, אייזנקוט - כל עוד אתם יושבים בממשלה הזאת, גם אתם אחראים להפקרה", אמרה מצגר למפגינים. "אם אתם לא מצליחים להגיע לעסקה עכשיו, קומו, תצאו ודי להכשיר את השרץ". שחר מור, אחיינו של אברהם מונדר, זעק במגפון: "אנחנו קוראים לכל חברי הקבינט - הפסקת מלחמה עכשיו, תמורת החזרת כל החטופים. עכשיו!"

המפגינים בדרך בגין צעקו כי הקבינט אחראים לחיי החטופים, הבעירו מדורות על הכביש והזהירו: "תחזירו אותם הביתה או שנבעיר את המדינה". בנוסף, פרצו כמה מוחים את מחסום המשטרה וקראו "בן גביר מחבל".

ח"כ נעמה לזימי נדחפה על ידי שוטרים בזמן ההפגנה, והגיבה בחריפות על המקרה. "משטרת בן גביר לא רק פועלת באלימות משטרתית כלפי אזרחים ומשפחות חטופים, היא גם לא יודעת מהי חסינות פרלמנטרית - מונעת מחברי כנסת לבדוק מה שלום העצורים, למנוע מעצרי שווא, ומפעילה כלפי חברי כנסת שמתנגדים לשלטון אלימות ברוטלית קשה", מסרה. "אסור לעצום עיניים אל מול משטרה פוליטית של העבריין המורשע השר בן גביר צריך לשקם את המשטרה ומיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully