וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של עמרי שחטוף בעזה: "בתך שאלה - האם עמרי עדיין אבא שלי?"

עודכן לאחרונה: 29.4.2024 / 19:17

בעקבות סרטון חמאס, משפחות מירן וסיגל קיימו מסיבת עיתונאים. דני, אביו של עמרי שחטוף בעזה: "שסמוטריץ' יוריד את הכיפה ויפסיק להגיד שהוא יהודי, גדלתי על יהדות של של פדיון שבויים". אביבה, אשת החטוף קית' סגל, שהוחזרה משבי חמאס: "לא מסוגלת לראות אותו כה עצוב"

"הוא עדיין אבא שלי?" ההצהרה הכואבת של משפחות החטופים/ניב אהרונסון

משפחת מירן ומשפחת סיגל קיימו הערב (שני) מסיבת עיתונאים בכיכר החטופים, ובה דרשו את החזרת החטופים הביתה - זאת על רקע הדיווחים על עסקת החטופים המסתמנת, ובעקבות הפצת סרטון חמאס, שבו התקבל אות חיים מהחטופים עמרי מירן וקית' סיגל. "אות החיים שקיבלנו הוא קריאת השכמה למקבלי ההחלטות", נמסר. "זה הזמן להחזיר את העצמאות לישראל!". מטה משפחות החטופים ערך את מסיבת העיתונאים בהשתתפות לישי לביא ודני מירן - אשתו ואביו של החטוף עמרי מירן. בנוסף השתתפו באירוע אביבה, שיר ואילן סיגל - אישתו ובנותיו של החטוף קית' סיגל.

בני משפחות של עמרי מירן ושל קית' סיגל, חטופים בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. ניב אהרונסון
בני המשפחות של עמרי מירן וקית' סיגל, החטופים בשבי חמאס בעזה/ניב אהרונסון

לישי, אשתו של עמרי מירן, אמרה כי היא מודעת לעסקה הקונקרטית שיש על השולחן - ושאסור לפספס הזדמנות להחזיר את החטופים הביתה. "ב-7 באוקטובר האידיליה השתנתה וגן העדן הפך לגיהנום", אמרה לישי. "עמרי נחטף לנגד עיניי, במקום שהיה אמור להיות הכי בטוח. 204 ימים חלפו עד ששמעתי את קולו. יש לנו דרך ארוכה לשיקום, היא לא תוכל להתחיל עד שיהיה פה ונוכל לתת לו חיבוק. לראות אותו ללא הניצוץ בעיניים והחיוך היה אחד הדברים הכי קשים שחוויתי".

"עמרי סומך עליכם שתחזירו אותו ושהחיוך יוכל לחזור לפניו", פנתה לישי לממשלה. "אנו מודעים לעסקה הקונקרטית שיש על השולחן, אל תפספסו עוד הזדמנות להחזיר אותו ואותם. אתם חייבים לנו את זה, הקבינט, ראש הממשלה, כל מי שלא טיפל באיום חמאס ואחראי לאסון 7 באוקטובר. אתם אחראים להחזיר את כולם הביתה. הדרך היחידה היא עסקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
דני מירן, אביו של עמרי מירן, חטוף בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. אורי סלע
דני מירן, אביו של עמרי מירן שחטוף בשבי חמאס/אורי סלע
בני משפחות של עמרי מירן ושל קית' סיגל, חטופים בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. ניב אהרונסון
דני מירן ולישי מירן, אביו ואישתו של עמרי מירן החטוף בשבי חמאס/ניב אהרונסון

דני מירן, אביו של עמרי, דיבר אל בנו באופן ישיר ושיתף את הנוכחים בגעגועיו אליו. "החיוך הנצחי שלך לא ירד מפניך גם בתקופות קשות", אמר. "ראיתי שאתה חלש ורפה, כחוש ודואג - גם אני דואג. שבעה חודשים לא ראית את משפחתך. אני משוכנע שאתה מנסה לדמיין את הילדות, את לישי ואותי".

דני שיתף את עמרי גם על ילדתו, שחגגה יום הולדת שנה בלעדיו. "בתך בת שנה היום, התחילה לצעוד את צעדיה הראשונים", אמר בכאב. "מלמדים אותה להגות את המילה אבא בתקווה שתזהה אותך כשתגיע. בתך שאלה את לישי 'האם עמרי עדיין אבא שלי?' - זה הדבר הכי כואב לשמוע מילדה. אשרו כל עסקה. גלו לנו מנהיגות, דבר שהבטחתם לפני הבחירות".

במהלך האירוע המשפחות נשאלו על הצעדים הבאים שינקטו אם לא תיסגר עסקה בקרוב. בשלב זה מירן תקף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וקרא לו לקיים את מצוות פדיון שבויים. "אני משוכנע שיהיו צעדים קשים יותר: עד היום דיברתי ברוגע, בהיגיון ממלכתי. אבל מה שהסרטון הזה עשה, הטלטלה הגדולה הזאת, אני לא יודע לאן תוביל אותי", מסר דני. "אני מציע שסמוטריץ' יוריד את הכיפה מהראש ויפסיק להגיד שהוא יהודי - כי זאת לא היהדות שעליה גדלתי", אמר בזעם. "היהדות שעליה גדלתי היא פדיון שבויים, להחזיר אנשים לחיק משפחה. כנראה שינק מחלב אמו רעל".

חמאס מפרסם עוד סרטון של החטופים. על פי סעיף, עיבוד תמונה
"קריאת השכמה למקבלי ההחלטות". עמרי מירן וקית' סיגל בתיעוד בשבי חמאס/עיבוד תמונה, על פי סעיף

שיר, בתו של קית' סיגל, שיתפה את הנוכחים בשיחתה עם חברי הקבינט - שהבטיחו לדבריה לעשות הכל כדי להחזיר אותו הביתה. "אבא, אנו מודים לך שמצאת כוחות להעביר את הרגש והגעגוע בסרטון", אמרה שיר. "חיזקת אותנו כמו שאני בטוחה שקיווית לעשות. אתמול בחג החירות אני ואימא דיברנו עם חברי קבינט ושרים רבים על החירות שנלקחה ממך לפני חצי שנה. סיפרנו להם על פסח שנה שעברה, שהיה משפחתי ואוהב - ומרגיש כל כך רחוק. כולם הבטיחו שיעשו כל שיידרש להחזיר אותך הביתה".

"זה הזמן למעשים!", הצהירה שיר בפנייה לחברי הקבינט. "עם ישראל ואבא שלי סומכים עליכם שתקבלו החלטות אמיצות ומוסריות. נמאס לי! אתם צריכים לנהל את המאבק! לא במשמרת שלי קרה האסון. במשמרת שלכם קרה המחדל הגדול בתולדות המדינה שלנו. זו המשימה הכי חשובה ודחופה שיש לכם לעשות כרגע".

"אני רוצה לראות מישהו מהמנהיגים אומר משפט כמו שסמוטריץ' אמר אם הילד שלו היה שם", תקפה שיר. "אני לא יודעת על איזה ערכים גדל, אבל הם לא הערכים של העם. אם הוא לא מחובר מספיק לעם ישראל שיבוא לפה ויסתכל לנו בפנים ויגיד שהעסקה מופקרת. שהחיים של אבא שלי לא שווים את המחיר. אין מחיר לאבא שלי ולחיים שלו. שיחשוב טוב טוב, שיסתכל לאימא שלי שהייתה שם 50 ימים ויגיד דבר כזה".

שיר סיגל, בתו של קית' סיגל חטוף בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. ניב אהרונסון
שיר סיגל, בתו של קית' סיגל שחטוף בשבי חמאס/ניב אהרונסון
אביבה סיגל, אשתו של קית' סיגל חטוף בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. אורי סלע
"לא מסוגלת לראות את הסרטון, לראות את קית׳ עצוב כל כך". אביבה סיגל, אשתו של קית' סיגל שחטוף בשבי חמאס/אורי סלע

אביבה סיגל, אישתו של קית' ששוחררה בעצמה מהשבי לאחר 51 ימים בפעימה הקודמת, אמרה בנאומה כי פרסום הסרטון טלטל אותם. "איך הייתם מרגישים אם הבן אדם שאתם הכי אוהבים היה מדוכא ומתחנן שתוציאו אותו מהגיהנום?", אמרה. "אי אפשר להסביר במילים איזה טלטלה עברה עלינו מאז הסרטון. אני לא מסוגלת לראות את הסרטון, לראות את קית' עצוב כל כך. אני נזכרת בו עצוב ומדוכא כשהייתי איתו שם. אני יודעת מה זה להיות שם, להתחנן לעזה. אני יודעת מה ההרגשה של לאבד תקווה. תחזירו לי את קית', את התקווה. תחזירו לכל החטופים את החיים".

אילן סיגל,בתו של קית' סיגל חטוף בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. אורי סלע
אילן סיגל,בתו של החטוף קית' סיגל/אורי סלע
בני משפחות של עמרי מירן ושל קית' סיגל, חטופים בשבי חמאס, 29 באפריל 2024. ניב אהרונסון
מסיבת העיתונאים בכיכר החטופים של משפחות מירן וסגל/ניב אהרונסון

אילן סיגל, בתו של קית', דיברה גם היא על הסרטון שפורסם. "ראיתי בסרטון שהלב שלך שבור", אמרה אילן. אתה חסר אונים, האכזבה הקשה והפחד בעיניים שלך, אבל גם את האמונה בנו ובמדינה שאתה כל כך אוהב. העם יהודי והאנשים שחיים במדינה חייבים לדעת שאם ייחטפו ההנהגה תחזיר אותם הביתה בכל דרך אפשרית. אבא, חשוב לי להבטיח לך שאתה לא הולך למות שם במנהרות בעזה", אמרה בדמעות. "אתה תחזור הבית. אתה תחגוג איתנו עוד כמה ימים את יום ההולדת שלך".

בנאום באנגלית, אילן הודתה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לקטאר ולמדינות שקראו לעסקה, והפצירה בהם "לעשות הכול ולהביא את אנשינו הביתה, עכשיו. אנחנו מאבדים אנשים שעדיין נמצאים בחיים". אביבה אימה הודתה בעצמה לאותם מדינות שהשיבו אותה במסגרת העסקה הקודמת.

הסרטון שפורסם: אות חיים ראשון לאחר 202 ימים בשבי

בשבת האחרונה התקבל אות חיים ראשון של קית' סיגל ועמרי מירן, שנחטפו במהלך אירועי הטרור של 7 באוקטובר מאז מוחזקים בשבי ברצועה. זה מגיע כמה ימים לאחר שחמאס פרסם סרטון של הירש גולדברג פולין - שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר.

במהלך הסרטון, מסרו השניים את אהבתם וגעגועיהם ליקיריהם. "אנחנו פה כבר 202 ימים", אמר עמרי, וקית' הוסיף כי הוא "תוהה עד מתי". עוד תועד קית' פורץ בבכי, אולם הוסיף תוך פניה למשפחתו: "חשוב שתדעו שאני בסדר".

מרגש לראות את התמונה הזאת, אני שמח שהוא בחיים", אמר לוואלה נדב מירן, אחיו של עמרי. "הוא נראה לי בסדר, מקווה לראות אותו כמה שיותר מהר בבית. לצאת להילחם ברפיח יביא אותם מהר יותר. פחות דיבורים, יותר מעשים".

עמרי מירן נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו, בעוד אשתו, לישי לביא, הספיקה להגיד לו: "אני אוהבת אותך, אנחנו מחכות לך, אל תהיה גיבור". ברגע שנלקח על ידי השובים, בתו רוני בת השנתיים ניסתה לרוץ אחריו וצעקה: "אני רוצה את אבא שלי". קית' סיגל הינו בן זוגה של אביבה בת ה-62 ששוחררה מהשבי ב-26 בנובמבר במסגרת הפעימה השלישית לשחרור חטופים.

חמאס מפרסם תיעוד של החטוף הרש גולדברג פולין. על פי סעיף, צילום מסך
אות חיים ראשון. תיעוד של הירש גולדברג פולין בשבי חמאס/צילום מסך, על פי סעיף

ברביעי הקודם התקבל אות חיים ראשון של הירש גולדברג פולין שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר ומאז נמצא בשבי בעזה. בסרטון נראה גולדברג פולין פצוע בידו, זכר לאותה פציעה בשבת השחורה, אז פורסם תיעוד של הירש נחטף על ידי מחבלי חמאס בעודו נפצע בזרועו מפגיעת רימון שהושלך למיגונית בעוטף. לא ברור מתי צולם הסרטון.

גולדברג פולין, צעיר בן 23 שהיה במסיבת הטבע ברעים, נחטף על ידי חמאס וכאמור נפצע קשה מפגיעת רימון. אביו של הירש, ג'ון, סיפר על הרגעים האחרונים שבהם היה בקשר עם בנו. "שמענו שיש אזעקות והבנו שמשהו קשה קרה. בשמונה בבוקר קיבלנו ממנו הודעה ובה כתב 'אני אוהב אתכם' ועשר דקות אחר כך הוא שלח עוד הודעה וכתב 'אני מצטער'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully