וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה מכריחה אותנו להישאר, אבל אוסרת לקיים שגרה": תושבי הצפון שלא פונו זועמים

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 11:10

צו לסגירת גדות נחלים בגליל העליון ובעמק החולה עורר תסכול רב בקרב תושבי האזור שלא פונו עקב המלחמה: "אנחנו מצדיקים את ההחלטה אך היא מדגישה את האבסורד שבו אנחנו חיים כבר חצי שנה". בתוך כך, אזעקות הופעלו בסוף השבוע והבוקר ביישובים רבים בגליל

בווידאו:מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם רכזי הביטחון של יישובי הצפון/דובר צה"ל

צו סגירה לגדות של נחלים בגליל העליון ובעמק החולה שהוחל בתחילת החודש, עורר את תסכולם של תושבי הקיבוצים שלא פונו מהאזור. הצו שניתן על ידי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הוחל מה-10 באפריל וצפוי לפוג ב-30 באפריל, מה שצמצם את פעילות התושבים דווקא במהלך חופשת פסח. "אנחנו מצדיקים את צווי הסגירה שהוציא האלוף, אבל הוצאתם מדגישה את האבסורד שבו אנחנו חיים כבר חצי שנה", אמר יורם אבן צור מקיבוץ עמיר. בתוך כך, אזעקות רבות נשמעו הבוקר (ראשון) ובמהלך החג ביישובים רבים בגליל.

"מתברר שאסור להסתובב בנחלים, אבל מותר לגור מטר לידם", הוא הוסיף והדגיש את חוסר ההיגיון. "אסור למורות חיילות לנסוע מצפון לעמיעד, אבל מותר לילדים ללמוד 40 קילומטרים מצפון לעמיעד. אסור לקבוצת כדורסל להגיע ולשחק בכפר בלום, אבל מותרים הלימודים בשני בתי ספר בכפר בלום".

נהר הירדן ליד גשר החמישה בעמק החולה, לאחר ימים גשומים. 14 בינואר 2023. גיא קולר, רשות ניקוז ונחלים כינרת, אתר רשמי
"המדינה מכריחה אותנו להישאר כאן, אבל אוסרת לקיים כאן פעילות שגרה". נהר הירדן בעמק החולה/אתר רשמי, גיא קולר, רשות ניקוז ונחלים כינרת

צווי הסגירה הוצאו לאיזורי הנחלים שניר (חצבאני), חרמון (בניאס), דן ולגדות הירדן בכמה קטעים בעמק החולה - ממזרח ליסוד המעלה ועד לגשר הפקק, מלהבות הבשן ועד לאזור יסוד המעלה ומגשר עמיר עד גשר להבות הבשן. "מצד אחד, המדינה מכריחה אותנו להישאר ולגור כאן, ומצד שני אוסרת מטעמים ביטחוניים לקיים כאן פעילות שגרה", אמר אבן צור.

"לא ייכנס אדם לשטח הסגור אלא בהיתר שניתן על ידי או מטעמי בהתאם לתנאיו, ובהתאם להוראות שיפורסמו על ידי מעת לעת", נכתב על ידי האלוף בצווים לאתרים השונים. "העובר על הוראות צו זה יואשם בעבירה על תקנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם רכזי הביטחון של יישובי הצפון. דובר צה"ל
"מצדיקים את צווי הסגירה שהוציא, אבל הוצאתם מדגישה את האבסורד". אלוף אורי גורדין/דובר צה"ל

לפני כשבועיים פנו ראשי רשויות בצפון לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להעביר ליישובים באזור סכום של כ-50 מיליון שקלים באופן מידי, כדי לתת לתושביהם מענה לקראת חג הפסח. במכתב הדגישו שהמענק שיועבר לתושבי הצפון, בדומה למענקים שחולקו לתושבי העוטף, צריך להיות מחולק לכלל תושבי קו העימות, ולא רק לתושבים המפונים.

"איננו חפצים בהחלטה שתהא בבחינת 'מס שפתים', אלא בהחלטה ישימה שניתן יהיה לבצעה באופן מידי וכן תתרכז לא רק במענים המיידים, אלא בהחלטות אופרטיביות על פיתוח האזור, וכזו שתעשה בתאום מלא עם ראשי הרשויות", כתבו במכתב. "המתנו למעלה מחצי שנה להחלטת הממשלה, ונמתין עוד מספר שבועות, ובלבד שההחלטה תהא מתואמת עמנו, וכזו הניתנת לביצוע באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully