וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים מחו: "לאשר כל עסקה" והדליקו כתובת אש באיילון

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 0:50

בהפגנה, שמתקיימת בצל המו"מ וכן הסרטון שפרסם חמאס הערב בו מתועדים החטופים עמרי מירן וקית' סיגל בשבי - התייחסו המשפחות לאות החיים. "גם אני מגדל זקן - נתגלח יחד כשיחזור", אמר אביו של עמרי. עימותים פרצו בין המשטרה למפגינים, שחסמו במשך שעות את איילון צפון

מפגינים חוסמים את איילון צפון/גיל לוין, דורשינוי

משפחות החטופים יצאו גם הערב (שבת) למחאה נרחבת תוך קריאה לעסקה לשחרור יקיריהן שנמצאים מזה 204 ימים בשבי חמאס ברצועת עזה. זאת, ברקע ההמתנה לתשובת חמאס, שהצהיר אמש: "נלמד את התשובה הישראלית לעסקה - ונגיב", וכן זמן קצר לאחר פרסום תיעודם מהשבי של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן על ידי ארגון הטרור.

במהלך ההפגנה עימותים פרצו בין מפגינים לשוטרים, המשטרה חסמה את איילון דרום למספר דקות לאחר שמפגינים ניסו להגיע אליו. מנגד מפגינים חסמו את איילון צפון במשך כמה שעות וקראו: "עסקה, עכשיו". בין היתר הדליקו משפחות חטופים כתובת אש על הכביש עם הכיתוב: "חלאס", וקראו: "אין דבר יותר חשוב - כל חטוף חייב לשוב".

קרובי חטופים ומפגינים הדליקו כתובת אש באיילון: "חלאס"/עמיר טרקל
כתובת אש בנתיבי איילון. מירב כהן מור, אתר רשמי
כתובת אש בנתיבי איילון/אתר רשמי, מירב כהן מור
מפגינים פרצו מחסומים ומתעמתים עם המשטרה בת"א/אורי סלע
הפגנת משפחות החטופים מול הקרייה, 27 באפריל 2024
 אילנה גריצווסקי, בת זוגו של מתן ששוחררה מהשבי. אורי סלע
"עשו את המעשה המעט והכריזו על סיום המלחמה אם תוביל לעסקה"/אורי סלע

דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן, נאם תוך התייחסות לפרסום הסרטון של בנו הערב. "הערב הזה אני עומד ניצב ונרגש, ערב בו ראיתי יחד עם כל עם ישראל את הסרטון המרגש של עמרי בני ושל קית' סיגל". לדבריו, הסרטון "עשה צעד אחד קטן לחסוך שפיכות דמים של שני העמים".

עוד פנה לנתניהו ואמר: "גלה אנושיות ותיווכח שהקבינט שלנו ילך לקראתך, אני משוכנע בכך, כל עם ישראל ואומות העולם רוצות לראות את סיום שפיכת הדמים ובעיקר את גמר הסבל של העם שלך. ראש הממשלה ביבי נתניהו והקבינט - אנא מכם אשרו כל עסקה. כל עסקה היא ברת ביצוע. אנא מכם, בקשה אחת - קבלו החלטה עכשיו!".

מירן הוסיף: "כפי שחשבתי, הוא עם זקן כי אין לו איך להתגלח. כמו שאמרתי, גם אני מגדל זקן וכשיגיע אתגלח איתו ביחד. אבל ראיתי גם שהוא לא מצחצח שיניים. את זה לא אפסיק. עמרי, ילד מתוק שלי, היום נסענו כמו בכל שבת ללישי. אתה כל כך חסר שם. עלמה מזהה אותך מהתמונה על חולצתי, וכשראתה אותי ישר אמרה 'אבא' והצביעה על התמונה. עמרי, אתה לא רואה את עלמה נעמדת ועושה את צעדיה הראשונים. הבית מלא בגעגועים אליך. רוני מזכירה לי מדי פעם 'אבא בעזה'".

הפגנת משפחות החטופים מול הקרייה, 27 באפריל 2024. אורי סלע
הפגנת משפחות החטופים מול הקרייה, 27 באפריל 2024/אורי סלע
דני מירן אביו של אורי מירן, בעצרת למען החטופים, 27 באפריל 2024. אורי סלע
דני מירן אביו של אורי מירן, בעצרת למען החטופים, 27 באפריל 2024/אורי סלע
דני מירן אביו של אורי מירן, בעצרת למען החטופים/אורי סלע

אביבה סיגל, אשתו של קית' סיגל, שמופיע גם הוא בסרטון שפרסם חמאס הערב, אמרה כי "הסרטון מדגיש כמה צריך להגיע לעסקה מהר ולהחזיר את כולם הביתה. אני דורשת מהמנהיגים לראות את הסרטון ואת אבא שלהם ולהחזיר אותם. קית, אני אוהבת אותך. נילחם עד שתחזור".

אביו של החטוף עידן שתיוי, אלי, הודה לנוכחים על תמיכתם במשפחות. "הפעם אתעלם מהעובדה שיש מולי עשרות אלפי אנשים ואדבר ישירות לעידן. עידן, ילד שלי אהוב, עברו 204 ימים ולילות שאתה פיזית לא איתי אבל נוכח בכל עשירית שנייה. במיוחד בלילה. אני לא מצליח לעצום עין, כל הזמן חושב עליך. נחטפת בבגדי קיץ ועברת חורף שלם במנהרות חמאס. בטח היה לך קר. והנה, אנחנו שוב בקיץ. לפחות לא יהיה לך קר", אמר.

"אל תתייאש, זה זמני. לא אתן שתישאר שם. אהפוך כל אבן. כשתחזור, אני בטוח שתסתלבט עליי מה נאלצתי לעשות כדי להחזיר אותך. אבל הכול לגיטימי. אתה חסר לי, אני לא יכול בלעדיך. תחזיק מעמד, עוד טיפה. עכשיו פסח, Let my people go".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, נאמה ראשונה בעצרת. "הילד שלי, שרק לפני רגע חגגנו לו בר מצווה, היה כל כך קשוב ורגיש. לא רק בני, אלא חבר הכי טוב שלי. אני זוכרת איך חיכה שפיית השיניים תביא לו מתנה אחרי שנפלה לו השן הראשונה. אני לא יודעת אם הוא מחכה שהממשלה תחזיר אותו הביתה, אם התייאש. 204 ימים שהחטופים נמקים בשבי חמאס והממשלה מקשיחה את לבה, מנהלת קמפיינים נגדי ונגנד משפחות אחרות".

"ראש הממשלה נתניהו, אין כיסא בעולם ששווה את חייהם של בני ומתן והחטופים האחרים. אין סכום שלא תוכל לשלם על הכישלון האישי שלך. לא מתן, לא אני ולא שאר החטופים צריכים לשלם כי כשלת בהגנה על האזרחים ב-7 באוקטובר. כשלת גם בניהול המלחמה. 204 ימים חלפו ולישראל אין מנופי לחץ על חמאס. העזתים חוזרים לצפון הרצועה. ישראל מבודדת בעולם. השארת במנהרות חמאס 133 חטופים להירקב בשביל לשמור על הכיסא שלך".

בהמשך, תקפה גם את גנץ ואיזנקוט: "מה עשיתם מאז שנכנסתם לקבינט? הכישלון גם על שמכם. נתתם לנתניהו לטרפד עסקאות, הלבנתם את הפשעים שביצע בחטופים. עשו את המעשה המעט והכריזו על סיום המלחמה אם תוביל לעסקה".

הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל

בחיפה הפגינו אלפים בצומת חורב, כבכל מוצאי שבת, בתום תהלוכה שיצאה ממרכז הכרמל, בקריאה להדחתו של נתניהו. הנואם המרכזי, משה "בוגי" יעלון, לשעבר שר הבטחון, אמר כי "אילו סדר העדיפויות של ראש הממשלה לא היה הישרדותו האישית - היה צריך להביא לשחרורם של כל החטופים בראשית המערכה, לפני מיצוי המהלכים הצבאיים ולפני שנשלל מאיתנו המנוף ההומניטרי". לדבריו, "זה גם היה מקל על צה"ל בתקיפותיו, מבלי לחשוש מפגיעה בחטופים, כפי שכבר קרה. הפקרתם לעוד יום, לעוד שעה, לעוד דקה, היא פשע וכתם מוסרי בל יימחה, לדיראון עולם". הוא קרא, "צריך לשחרר אותם מיד! את כולם - עכשיו". במקביל, הוא קרא ל"בחירות עכשיו" ואמר כי "את הממשלה הרעה הזו צריך להחליף מהר ככל האפשר, כדי להציל את המדינה מחורבן בית שלישי. לא פחות" וכי "עלינו לפעול לפיזור הכנסת במושב הזה, כדי להגיע לבחירות לא יאוחר מחודש ספטמבר".

יעלון אמר כי "אסור שביום השנה למחדל הנורא, ה-7.10.24, תכהן הממשלה שאחראית לו". עוד אמר, "הצלחנו לבלום את בליץ ההפיכה המשטרית, ועל זה אנחנו חייבים לחזור לרחובות עד לפיזור הכנסת, כדי להציל את המדינה".

הוא קרא לבני גנץ וגדי אייזנקוט, "צאו לציבור והכריזו ש'המלך הוא עירום' ומסוכן לעתידנו. צאו והסבירו את מה שמבינים הנשיא ביידן, הסנטור צ'אק שומר ויושבת ראש בית הנבחרים לשעבר - ננסי פלוסי, כולם אוהבי ותומכי ישראל, שמגדירים את נתניהו כמזיק ופוגע במדינה".

תחילת הצעדה לפני ההפגנה בחיפה, 27 באפריל 2024. מחאת העם בחיפה, אתר רשמי
ההפגנה בחיפה/אתר רשמי, מחאת העם בחיפה

גם בקיסריה, סמוך למעונה של משפחת נתניהו, התקיימה הערב הפגנה בהשתתפות כאלף בני אדם. המשטרה ניסתה טקטיקה חדשה וניתקה מגע. שוטרים ספורים ניצבו בצומת בו התקבצו המפגינים ונישאו הנאומים. תת-אלוף (מיל.) נחמיה דגן בעל עיטור המופת, לשעבר מפקד טייסת וקצין חינוך ראשי של צה"ל שהיה הנואם המרכזי, ביקש את הנאספים, בהם "גם המשטרה וגם ביבי ושרה", לשתי דקות דומיה למען החטופים. בדבריו הוא פנה לראש הממשלה ישירות במילים: "מכיוון שאתה לא מוכן להודות באחריות שלך ומכיוון שאתה לא רוצה שהמלחמה הזו תיגמר ומכיוון שהחטופים מעניינים אותך פחות ממטרותיך האישיות אני נישבע שאעשה כול מה שצריך כדי שאתה וממשלת הזדון שתומכת בך תיעלם מחיינו לעד ונתחיל בזה שנדיח אותך".

גם בצומת כרכור התקיימה הערב הפגנה גדולה.

אשתו ובנותיו של קית' סיגל. דוברות מטה משפחות החטופים, צילום מסך
אשתו ובנותיו של קית' סיגל/צילום מסך, דוברות מטה משפחות החטופים

"הקונספציה כשלה"

מוקדם יותר היום, יצאו המשפחות בהצהרת חירום לתקשורת מהפגנה שקיימו בשער בגין בקריה, בה קראו לממשלה לסיים את המלחמה בתמורה לעסקת חטופים כוללת. "חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים", אמרו, "הקונספציה הזו כשלה. אנחנו קוראים היום לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה - הסכימו לשלם את המחיר".

"מדינת ישראל חייבת לבחור: חטופים או מלחמה" הוסיפו. "כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. זו הפקרה נוספת של החטופים לגורל של מוות - ישראל חייבת לבחור בהחזרתם".

במקביל ובסמוך, מתקיימת הפגנה נוספת של פעילים למען הדמוקרטיה בקריאה להחלפת הממשלה וקביעת מועד חדש לבחירות בכיכר הדמוקרטיה שברחוב קפלן בתל אביב. אותה, מובילה לי הופמן אגיב, מנהלת השטח של בונות אלטרנטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully