וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי אוניברסיטאות בישראל: מוטרדים מהאלימות נגד יהודים וישראלים בקמפוסים בארה"ב

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 11:49

במכתב שפרסמו נשיאי האוניברסיטאות הישראליות התחייבו לסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים, שמעוניינים להיקלט במוסדות הלימוד בישראל בצל המשבר. הם ציינו כי הם לא מפקפקים בראשי האוניברסיטאות בארה"ב שהם פועלים להילחם בגילויי האלימות

סטודנטים מאוניברסיטת קולומביה במפגן תמיכה בישראל/יחצ

ראשי אוניברסיטאות בישראל פרסמו היום (חמישי) מכתב בו הביעו את דאגתם נוכח גילויי האלימות, האנטישמיות והאנטי-ישראליות ששוטפים את הקמפוסים באוניברסיטאות בארצות הברית. במכתבם ציינו כי אינם מפקפקים בכך שראשי האוניברסיטאות הללו פועלים כדי להילחם בגילויים אלה,
הדורשים "כלים החורגים מארגז הכלים הנתון בידי הנהלת אוניברסיטה". הם התחייבו לסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים המעוניינים להיקלט באוניברסיטאות בישראל בצל המשבר.

"חופש הביטוי וחופש ההפגנה הם נשמת אפה של הדמוקרטיה בכלל, ושל החיים האקדמיים בפרט, ואנו ממשיכים להכיר בחשיבותם גם ובעיקר בימים קשים אלו", ציינו במכתב. "עם זאת, חופש הביטוי וההפגנה אינו מתיר מהלכים אלימים או איום על קהילות ואינו כולל את חופש השיסוי ואת הקריאה להשמדת מדינת ישראל".

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. רויטרס
"חופש הביטוי לא מתיר מהלכים אלימים". מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, השבוע/רויטרס

החתומים על המכתב הם: פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן; פרופ' אהוד גרוסמן, נשיא אוניברסיטת אריאל בשומרון; פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב; פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע; פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים; פרופ' אורי סיון, נשיא הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל; פרופ' אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל-אביב; פרופ' ליאו קורי, נשיא האוניברסיטה הפתוחה ופרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנשי אכיפת החוק מתעמתים עם מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת טקסס באוסטין, ארה"ב, 24 באפריל 2024. רויטרס
עימות בין המשטרה למפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת טקסס באוסטין, השבוע/רויטרס

ההפגנות נגד ישראל והמלחמה בעזה החלו באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק לפני כשבוע, ומאז התפשטו לקמפוסים נוספים ברחבי המדינה. תומכיהן טוענים שהן חלק מחופש הביטוי וההפגנה, בעוד שמתנגדיהן רואים בהן מפגנים אנטישמיים ואלימים היוצרים אווירת פחד כלפי סטודנטים יהודים.

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון הרפובליקני, שהגיע השבוע לביקור באוניברסיטת קולומביה אחרי שהקונגרס אישר חבילת סיוע גדולה לישראל שנחתמה על ידי הנשיא ג'ו ביידן, אמר כי ההנהלה איבדה את השליטה על המצב. במסיבת עיתונאים שכינס בקמפוס לצד כמה מחברי קונגרס רפובליקנים אחרים, הוא דחה את הטענות שלפיהן ההפגנות מוגנות על ידי חופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully