וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לטראמפ לשעבר במשפט: קנינו את הסיפור על הרומן שלו כדי שלא ייפגע בבחירות

26.4.2024 / 7:50

דייוויד פקר, המו"ל לשעבר של National Enquirer ו"העיניים והאוזניים" של טראמפ, סיפר על רכישת הסיפורים על רומן עם דוגמנית פלייבוי ועל ילד מחוץ לנישואים ב-2016. אך הוא סירב לשלם על סיפורה של כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס: "מייקל כהן אמר 'הבוס הולך לכעוס עליך'"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בדיון במשפטו בניו יורק, 25 באפריל 2024. רויטרס
מדלג מעצרות פוליטיות לבית המשפט. טראמפ באולם במנהטן, אתמול/רויטרס

מוציא לאור לשעבר של צהובון אמריקני העיד אתמול (חמישי) במשפטו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהוא ביקש להשתיק דוגמנית פלייבוי לשעבר, שטענה שניהלה רומן עמו, מחשש שזה יפגע בהתמודדותו בבחירות לנשיאות ב-2016.

"האמנתי שהסיפור אמיתי, האמנתי שזה יהיה מביך מאוד עבורו וגם עבור הקמפיין שלו", העיד דייוויד פקר, המו"ל לשעבר של National Enquirer במשפט דמי השתיקה של טראמפ בניו יורק.

פקר, בן 72, הוא עד מפתח בתיק נגד טראמפ, שבו הוא מואשם בזיוף רישומים עסקיים כדי לכסות תשלום של 130,000 דולר כדי להשתיק את כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס. זאת כדי שלא תספר על רומן שלטענתה היא ניהלה עם טראמפ ב-2006.

פקר, שלא עומד לדין, העיד ביום שלישי כי העיתון רכש את סיפורה של דוגמנית הפלייבוי לשעבר קארן מקדוגל על יחסים שקיימה לכאורה עם טראמפ ב-2006 וב-2007, ושל שוער לשעבר במגדלי טראמפ שטען כי לטראמפ יש ילד מחוץ לנישואים - סיפור שהתברר בהמשך כשקרי.

אך העיתון מעולם לא פרסם את הסיפורים - נוהג המכונה "לתפוס ולהרוג" - כדי לעזור לטראמפ בבחירות ב-2016.

איור של עדותו של המו"ל דייוויד פקר במשפט דמי השתיקה של דונלד טראמפ בניו יורק, 23 באפריל 2024. רויטרס
אחד מעדי המפתח בפרשה. איור של דייוויד פקר בבית המשפט/רויטרס

היום השני של עדותו של פקר סיפק ראיות נוספות לכך שהוא היה "העיניים והאוזניים" של טראמפ כדי "להרוג" סיפורים שעלולים לפגוע באיש העסקים שהפך לפוליטיקאי. טראמפ התמודד באותה תקופה עם האשמות מרובות בהתנהגות מינית לא ראויה.

פקר טען שהוא התריע בפני עורך דינו של טראמפ דאז, מייקל כהן, כששמע שכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס מחפשת למכור את סיפורה על מפגש מיני עם טראמפ ב-2006 תמורת 120 אלף דולר, שבועות בלבד לפני הבחירות.

הוא אמר שהוא לא מעוניין לשלם לדניאלס באותו שלב כי הוא כבר שילם על שאר הסיפורים. "חשבתי שזה צריך לצאת מהשוק, ואם מישהו מתכוון לקנות את זה, מייקל כהן ודונלד טראמפ צריכים לקנות את זה", אמר פקר.

פקר אמר שכהן לחץ עליו לקנות את הסיפור של דניאלס, אבל פקר העיד שהוא לא רצה להיות מעורה עם כוכבת פורנו.

עוד בוואלה!

דמי שתיקה לכוכבת פורנו: המשפט הראשון של טראמפ נפתח בניו יורק

לכתבה המלאה
דוגמנית פלייבוי קארן מקדוגל. רויטרס
טראמפ מכחיש שהוא ניהל רומן איתה או עם סטורמי דניאלס. הדוגמנית קארן מקדוגל/רויטרס

כהן, שהיה בעבר "המעאכר" של טראמפ עד שיצא נגדו, סיפר במהלך הפרשה שהוא בסופו של דבר שילם לדניאלס 130,000 דולר כדי שתשתיק את סיפורה. אחרי הבחירות, הוא קיבל מטראמפ החזר של 420 אלף דולר. לטענת התביעה, טראמפ עשה זאת מכספי החברה שהוסוו כשכר טרחה. הוא עומד בפני 34 סעיפים של זיוף רישומים עסקיים.

לפני כן, העיד פקר, "אמריקן מדיה" - שבבעלותה הצהובון - קנתה את הסיפור של מקדוגל וחתמה על הסכם להשתמש בחברת קש כדי למכור אותו בחשאי לטראמפ. לדבריו, הוא ביטל את העסקה לאחר ששוחח עם עורך דין של החברה.

"מייקל כהן אמר, 'הבוס הולך לכעוס עליך מאוד'. ואמרתי, 'אני מצטער, אני לא מתקדם עם זה, העסקה בוטלה'", העיד פקר. "הוא היה מאוד כועס ונסער, וצרח, בעצם, עליי", סיפר פקר על כהן.

פקר אמר שטראמפ כעס על כך שהוא אפשר למקדוגל, דוגמנית הפלייבוי, לדבר עם התקשורת לאחר שבוול סטריט ג'ורנל נחשפה עסקת דמי השתיקה.

"הוא היה מאוד נסער. הוא לא הבין למה עשיתי את זה", העיד פקר. מקדוגל צפויה להעיד בהמשך המשפט.

טראמפ הכחיש שקיים יחסי מין עם דניאלס, ששמה האמיתי הוא סטפני קליפורד, ועם מקדוגל.

הסכמי דמי שתיקה אינם בלתי חוקיים שלעצמם, ועורכי דינו של טראמפ טוענים שהתשלום לדניאלס היה פרטי וללא קשור לקמפיין הבחירות שלו.

מנגד, התובעים טוענים שהתשלום היה הוצאת קמפיין שהייתה צריכה להיחשף. בנוסף לכך, הם אומרים, ההסדר של טראמפ עם ה-Enquirer הונה את הבוחרים כשהסתיר סיפורים על רומנים מחוץ לנישואים לכאורה בתקופה שבה הוא התמודד עם ההאשמות של נשים שונות על לגבי התנהגותו המינית לאורך השנים.

מפגינים נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מחוץ למשפטו בניו יורק, 25 באפריל 2024. רויטרס
מתנגדי טראמפ מפגינים מחוץ לבית המשפט, אתמול/רויטרס

פקר העיד כי הוא לא עדכן את גורמי הבחירות הפדרליים על התשלום למקדוגל, אף שהוא ידע שיש לדווח על הוצאות הקמפיין שנעשו בתיאום עם המועמדים.

נראה כי עורך ה-Enquirer, דילן הווארד, היה מודע גם הוא לבעייתיות בנושא. "לפחות אם הוא ינצח, אקבל חנינה על הונאה בבחירות", כתב הווארד במסרון שהתביעה ביקשה להציג את המושבעים.

American Media הודתה בעבירות של הפרות מימון קמפיין בהדר עם משרד המשפטים, שמנע את העמדתה לדין וחייב אותה לשתף פעולה עם החקירה. היא אף נקנסה על ידי הרגולטורים הפדרליים ב-190 אלף דולר. פקר עצמו הסכים לשתף פעולה עם התובעים בניו יורק כדי להימנע מהאשמות פליליות בעצמו.

הוא אמר שהוא לא דיבר עם טראמפ מאז 2019. "אני עדיין מחשיב אותו כחבר", אמר פקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully