וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מגיב לדרישת המדינות לקבל את העסקה: לא נכנע, דורשים את הפסקת המלחמה

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 17:35

ארגון הטרור דחה את דרישת מנהיגי 18 המדינות לקבל את עסקת החטופים המונחת על שולחן המשא ומתן. מוקדם יותר בירכו במטה משפחות החטופים על ההצהרה, שהינה המשמעותית ביותר שפרסמה הקהילה הבינלאומית מאז 7 באוקטובר בניסיון ללחוץ על חמאס

משפחות חטופים זורקות רבעי פיתה צבועים בדם סמוך לקריה/מטה החטופים

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הגיב היום (חמישי) לדרישת מנהיגי העולם לקבל את עסקת החטופים, ואמר כי "חמאס לא יכנע ללחץ האמריקני על עסקת החטופים. אנו דורשים שישראל תסיים את המלחמה בעזה כחלק מכל עסקה לשחרורם".

מוקדם יותר, בעקבות ההצהרה של המנהיגים, בירך מטה משפחות החטופים על הצעד, וקרא למנהיגי מדינות נוספים להצטרף אליה. "ההצהרה היא תוצר של עבודה מאומצת שמקיימות משפחות החטופים בחודשים האחרונים, אל מול מקבלי החלטות מכל העולם, במטרה להחזיר הביתה את כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה", אמרו.

יחיא סינוואר. Abed Rahim Khatib, ShutterStock
"לא נכנע ללחץ". סינוואר/ShutterStock, Abed Rahim Khatib

בהצהרה השתתפו נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ועוד 17 מנהיגי מדינות נוספות שאזרחיהן מוחזקים בידי חמאס בעזה. בהודעה שפרסמו הם קראו לחמאס לקבל את עסקת החטופים שנמצאת על השולחן ושתביא להפסקת אש בעזה.

מדובר בהודעה המשמעותית ביותר שהקהילה הבינלאומית פרסמה מאז 7 באוקטובר לגבי שחרור החטופים בנסיון ללחוץ על חמאס. בכיר אמריקני אמר כי הרעיון לפרסום ההודעה עלה במהלך פגישה בין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן לבני משפחות של חטופים אמריקנים לפני כשבועיים.

על ההודעה חתומים הנשיא ביידן ומנהיגי ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, דנמרק, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד, תאילנד ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully