וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החטוף מתן צנגאוקר: צריך להפסיק את המלחמה ולהחזיר את החטופים

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 10:29

עינב צנגאוקר התראיינה ל-103fm ותקפה את הממשלה על כך שהיא לא משיבה את החטופים הביתה. "אין לנו שום מנוף על חמאס, זו העת להחזיר אותם. אם לא, שיתפטרו, כולל גנץ, איזנקוט וכל חברי הקבינט והממשלה ההזויה הזו". על ראש הממשלה נתניהו "הוא איבד את האמון לגמרי"

עינב צנגאוקר, אמא של מתן צנגאוקר החטוף בעזה, בהפגנה בקפלן/ניב אהרונסון

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, שנמצא 202 ימים בשבי חמאס, התראיינה הבוקר (חמישי) אצל אודי סגל וטל שלו ב-103fm ושיתפה על ההתכתבות איתו רגע לפני שנחטף, המאבק שיצאה אליו בדרישה לעסקת חטופים ועל האמון שאיבדה בראש הממשלה.

קבינט המלחמה יתכנס היום בקריה בתל אביב, ועינב נשאלה אם היא תהיה שם: "כן בוודאי. מטה משפחות החטופים ואלה בן עמי המדהימה מארגנים מיצג מדהים שכבר הוצג פעם אחת ואנחנו נציג אותו שוב, כדי שחברי הקבינט, לפני שהם נכנסים לישיבות הרות הגורל, יסתכלו עלינו ויבינו עד כמה דחוף ועד כמה חשוב להציל את מי שנותר בחיים, וכמובן לא לשכוח את החללים שחובה עלינו כמדינה להחזיר אותם לקבורה בארץ".

בשבועות האחרונים עינב העליתה שלב במאבק שלה ומה שגרם לה לכך הוא "הייאוש, התסכול, חוסר האמון המשווע, אני זועקת. אנחנו יודעים שכבר היו כמה הצעות לעסקה על שולחן המשא ומתן, ראש הממשלה מכשיל, מטרפד, עסוק בשיקולים פוליטיים. זו קטסטרופה. אני דורשת ממנו שיפנה את מקומו, שיישב מישהו אחר על ההגה שיחזיר לנו את הילדים", תקפה בחריפות.

עינב צנגאוקר בהפגנת משפחות החטופים ליד בניין ההסתדרות בתל אביב, 18 באפריל 2024. אדר כהן, אתר רשמי
עינב צנגאוקר בהפגנת משפחות החטופים ליד בניין ההסתדרות בתל אביב, 18 באפריל 2024/אתר רשמי, אדר כהן

על השאלה האם היה לה קשר עם ראש הממשלה נתניהו ענתה ש"לא, אין טעם. אני גם לא מעוניינת שראש הממשלה ייצור איתי קשר. איתי, הוא איבד את האמון לגמרי". ואף מתחה ביקורת על ההסתה נגדם מצידו ואמרה ש"הוא מקפיד להפעיל את מכונת הרעל. כל השופרות שלו מדברים עלינו, משפחות החטופים, במילים מבזות, מזלזלות, לא מכבדות אישי ציבור. קוראים לנו בני בליעל, טרוריסטים, נוח'בות, אנרכיסטים, בושה וחרפה שאלו הם המנהיגים שלנו, בושה וחרפה", הוסיפה.

"בחמאס ניתן לטפל אחר כך. זה לא הולך להיגמר. גם עכשיו, המבצע ברפיח הולך לקחת זמן לא קצר. אם המבצע הזה ייכשל, מה נגיד? איזו תשובה המדינה תתן למשפחות שהחטופים שלהן ימותו בניסיון לחלץ אותם או שחמאס יוציא אותם להורג? איפה האחריות, הסולידריות שהמדינה מבקשת מאיתנו? אנחנו, האזרחים, מאוחדים, ביחד, הממשלה שלנו היא זו שמתקשה לקבל החלטות אמיצות. אסון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לגבי הקשר האחרון שלה עם מתן אמרה: "התכתבתי איתו מ־6:29 ועד לרגע שבו נחטף בשעה 10:08", שיחזרה עינב, "במהלך ההתכתבות הוא התחיל להבין את תמונת המצב בקיבוץ ניר עוז, וממש נחטף לי בלייב", הוסיפה. "אילנה ומתן הופרדו מרגע שהחליטו לקפוץ מחלון הממ"ד בקיבוץ", השיבה עינב לאחר שנשאלה אם אילנה גריצווסקי הייתה איתו 55 ימים בשבי עד ששוחררה, "והיא לא ידעה שהוא חטוף, עד לרגע ששוחררה".

בנוגע לאות חיים ממנו, ענתה "יש לנו אות חיים מיוכבד ליפשיץ ששוחררה כעבור שבועיים. היא בעצם זיהתה את מתן מתמונה שהציגו לה החוקרים בשב"כ". את הרגשות שחשה כשצפתה בסרטון של הרש גולדברג־פולין תיארה כ"צמרמורת בכל הגוף. אני כל כך שמחה בשביל ההורים שלו שנלחמים ללא הרף בהסברה הבינלאומית, ואני כל כך מקווה שנגיע לעסקת חטופים על מנת שגם משפחתו תוכל לסגור מעגל וכמובן יתר החטופים".

עוד הוסיפה, "לראות את הילד שלך חי, זו הקלה, הלוואי וחמאס היה משחרר כל יום סרטון של חטוף וחטופה. אין תמונה מודיעינית שאומרת לנו איפה הם נמצאים בדיוק, מי מחזיק אותם, מה מצבם הבריאותי, אם הם פצועים, קיבלו טיפול או לא. הסרטון הזה נותן המון אור ותקווה, לא רק למשפחה של הרש, אלא לכולנו, לכל משפחות החטופים. ככה אני רואה את זה בכל אופן".

"אתמול, התקיימה פגישה במטה משפחות החטופים של גל הירש מהמנהלת והוא ממש נזף במשפחות ואמר שאנחנו מדליפים לתקשורת את כל מה שהוא אומר לנו, ואף ביקש מאיתנו לגבות את פעולות הממשלה שעושה הכול כדי להחזיר החטופים. בתגובה, לא מעט משפחות נטשו את הישיבה ויצאו כאקט מחאה", הדגישה.

"כל הזמן מנסים להפחיד אותנו, 'אם תדברו יותר מדי על החטוף שלכם, זה יגביר את המחיר שחמאס ידרוש עבורו'. לא, ראש הממשלה בעצמו אמר לנו אין ספור פעמים, 'מדינת ישראל מוכנה לעמוד בכל מחיר שחמאס יקבע בנוגע לשחרור אסירים', אז קדימה, איפה אתם? תפסיקו את המלחמה הזו, היא כבר הופסקה. כבר ארבעה שבועות אין לחץ צבאי ברצועה, יש סיוע הומניטרי בלתי מוגבל, אין לנו שום מנוף על חמאס, צריך להפסיק את המלחמה ולהביא את החטופים הביתה, זו העת. אם לא, שיתפטרו, כולל גנץ, איזנקוט וכל חברי הקבינט והממשלה ההזויה הזו, הם צריכים ללכת הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully