וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "יכולנו להחזיר את החטופים, אבל בממשלה מפחדים מסמוטריץ' ובן גביר"

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 9:38

בראיון לרדיו 103FM, ראש האופוזיציה התעקש כי הממשלה העומדת בשלטון לא כשירה למשימה וגם הטיח ביקורת חריפה בגנץ ואיזנקוט. "הם טוענים שהם 'משפיעים מבפנים', אך זה נשמע שהם פשוט לא רוצים לצאת. בפועל, אסון רודף אסון כבר חצי שנה"

בווידאו: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בריאיון לסופ"ש שלו/צעילום סטילס: ראובן קסטרו

" אם הייתי ראש ממשלה, הייתי מפסיק את הלחימה, דוחה את רפיח ועושה את העסקה להחזרת החטופים", אמר היום (חמישי) ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וטל שלו ברדיו 103 FM. "הממשלה הזו הפקירה אותם, חובתה להחזיר אותם. האחריות על ראשם והם צריכים לחזור הביתה. יש לחימה, אין מלחמה בעזה, אז בעסקה מבקשים בעצם משהו שהוא אינטרס ישראלי".

"רצוי להיכנס לרפיח רק כשיש הסדר עם המצרים על ציר פילדלפי ועל מעבר רפיח, מה שהממשלה לא עושה כרגע", קבע והמשיך. "המצרים רוצים שהרשות הפלסטינית תהיה חלק מהניהול של המעבר, מה שבממשלה מתנגדים לו. צריך גם לפנות 1.3 מיליון בני אדם צפונה לפני שנכנסים לרפיח, מה שאומר במילא אין עכשיו מלחמה, אז צריך לעשות עסקה שתחזיר את החטופים. זו חובתו של ראש הממשלה, זה הדבר היחיד שמצדיק את קיומה של הממשלה הזאת שגם ככה הייתה צריכה ללכת הביתה. הייתי גם מטפל בשורה של דברים אחרים שהממשלה מזניחה כמו לנהל נכון את הסיוע ההומניטרי, לקבוע תאריך להחזרת המפונים לצפון, להציג תוכנית מסודרת ליום שאחרי, לדבר עם הסעודים והאמריקנים על חזון רחב למזרח התיכון שייתיחס בעיקר לאיראנים. הייתי גם משנה את מדיניות החוץ ותפיסת ההסברה שלנו. יותר מהכל, הייתי מקים ממשלה אחרת, זה מה שהייתי עושה".

יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד". ראובן קסטרו
" הצבא יצא למלחמה בלי שהגדירו לו מטרות, מסיבות פוליטיות בלבד, הוא לא יכול לנצח ככה". ראש האופוזיציה יאיר לפיד/ראובן קסטרו

"יש שאומרים שעסקת חטופים זה המשך המדיניות שהביאה אותנו עד הלום - הענקת ניצחון לחמאס בתמורה לשקט מזוייף. אך בסוף, לירי אלבג צריכה לחזור הביתה ואין היגיון פשוט מזה", השיב לפיד. "יש כאן ממשלת "ימין על מלא", שחיה בחרדה שמישהו יגיד שהם לא ממשלת "ניצחון מוחלט" ולכן הם לא מחזירים הביתה את הרש ואת לירי ואחרים. מי שאפשר להחזיר, צריך להחזיר ואז צריך להמשיך לנסות להחזיר גם את האחרים. הם מתים שם".

לפיד התייחס לחוסר ההתקדמות במו"מ על עסקת חטופים ואמר, "בדצמבר היינו על סף עסקה, התברברנו, ניסינו להשיג עוד הישג, ופיספסנו את זה. בממשלה מפחדים מבן גביר ומסמוטריץ' ומתעסקים בפוליטיקה במקום במהות. המלחמה היא הדבר הכי נורא שקרה לעם ישראל, והדבר הכי נורא במלחמה הם החטופים וזה שהם עוד לא בבית. בסופו של יום, את חמאס אנחנו נצטרך להרוג, את יחיא סינוואר, את מוחמד דף, צריך להשמיד את גדודי חמאס, אבל את זה אתה נעשה לאורך שנים במהלך מורכב".

"15 שנה שילמת להם, עזרת להם, סייעת להם, עכשיו מבקשים ממך דבר אחד", אמר לפיד והתייחס למחדל שהביא את ישראל לטבח 7 באוקטובר. "קודם צריך להחזיר את החטופים, ואת חמאס ננצח בתהליך מורכב. לא נוכל לנצח את חמאס מבלי שנגדיר מה יבוא במקומם. הצבא יצא למלחמה בלי שהגדירו לו מטרות, מסיבות פוליטיות בלבד, הוא לא יכול לנצח ככה. מפחדים מסמוטריץ' שלא רוצה לראות את הרשות הפלסטינית שם ביום שאחרי, ולפי זה מתנהלים. כל העסק הזה לא מנוהל כי זו ממשלה לא כשירה והיא צריכה ללכת הביתה"

גדי איזנקוט, בני גנץ. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"מחוסרי השפעה אמיתית ומחזיקים בחיים ממשלה לא לגיטימית". גנץ ואיזנקוט/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

לפיד גם הפנה ביקורת כלפי מי שמסתמנים כשותפיו הפוליטיים, "גנץ ואייזנקוט מספרים לעצמם שיש להם השפעה על מה שקורה בממשלה, אבל בפועל החטופים עדיין לא פה. זה לא סוד שנתניהו משך אליו את הסמכויות ועושה מה שהוא רוצה. צריך להסתכל במבחן התוצאה: אין חטופים, הצבא לא באמת נלחם, קרוב למאה אלף אזרחים עקורים מבתיהם, ישובי הצפון עיי חורבות. במקרה כזה, על מה בדיוק גנץ ואייזנקוט משפיעים?".

"אני מניח שהם ממתינים למה שהם יתפסו כרגע קריטי בלחימה, אז ישראל תהיה זקוקה ל'מבוגר אחראי', אבל ההמתנה הזאת מחזיקה את הממשלה הזאת בחיים כבר חצי שנה", התעקש. "נתניהו היה צריך ללכת הביתה ב-8 באוקטובר. כל אדם הגון היה מתפטר ב־8 באוקטובר, אומר 'כשלתי, פשעתי, גרמתי לאסון הכי גדול על עם ישראל, אני הולך הביתה'. למרות שהם בממשלה, אסון רודף אסון ותקלה רודפת תקלה כבר חצי שנה. הם מחזיקים בחיים ממשלה לא לגיטימית וכושלת, יש גבול כמה זמן אפשר לשמוע את ההסבר הזה של 'המשפיעים מבפנים', זה בדיוק מה שאדם שלא רוצה לצאת היה אומר. הם צריכים לככת הביתה. תנו לנו לעבוד בלהפיל את הממשלה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully