וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלי: ביידן נתון ללחץ שפוגע בישראל. הייתי בוחר בטראמפ

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 9:32

"אני לא חושב שארצות הברית תחת הנהגתו מקרינה עוצמה. זה פוגע גם במדינת ישראל וגם בהרבה מדינות אחרות", הצהיר שר התפוצות. בריאיון לרשת ב', התייחס גם לאנטישמיות הגואה באקדמיה בארה"ב: ", יש המון כסף קטרי שהגיע לקמפוסים, לא יודע אם נוכל לטפל בבעיה לחלוטין"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

"ביידן ידיד של ישראל, אבל הוא נתון ללחצים מאוד כבדים שפועלים עליו, שמשפיעים ומייצרים נזק אמיתי ביחסים בין המדינות. אם הייתי אזרח אמריקני עם זכות הצבעה, הייתי בוחר בטראמפ וברפובליקנים" - כן טען הבוקר (שני) שר התפוצות עמיחי שיקלי בריאיון לאריה גולן ברשת ב'.

"אם אתה מסתכל באסטרטגיה של ביידן במה שקרה באפגניסטן, באוקראינה ובמזרח התיכון - הוא אמר 'דונט' לחיזבאללה ולאיראן בתחילת המלחמה וראינו את התוצאה", המשיך השר. "אני לא חושב שארצות הברית תחת הנהגתו מקרינה עוצמה. זה פוגע גם במדינת ישראל וגם בהרבה מדינות אחרות. אם הייתי אזרח אמריקני עם זכות הצבעה, הייתי בוחר בטראמפ וברפובליקנים".

דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

שיקלי התייחס לאנטישמיות הגואה בקמפוסים האקדמיים בארה"ב, בצל התקרית באוניברסיטת קולומביה בה נמנעה כניסתו של פרופסור יהודי לשערי המוסד. "מעבר לארגונים, יש המון כסף קטרי שהגיע בעשורים האחרונים לקמפוסים האלה, בדגש על פקולטות למדעי הרוח", אמר. "אני לא יודע אם אנחנו יכולים כמשרד התפוצות להעלים את התופעה לחלוטין. זה חלק מאקוסיסטם אידיאולוגי של 'תרבות ה-Woke', שמחלקת את העולם למדכאים ומדוכאים. ישראל והאדם הלבן הם המדכאים, והפלסטינים הם הכי מדוכאים". מה שכן, הוא הוסיף, "אנחנו צריכים לתת מענה לסטודנטים שלנו גם בהיבטים של חוסן נפשי וכל פעילות שיכולה לסייע להם - גם לאפשר להם להגיע ללמוד בארץ וגם לצאת אחרי הארגונים שהם מחוללי האנטישמיות והדה-לגיטימציה".

"‏זה מה שמגיע כמה שעות אחרי שהסנט מאשר לישראל 14 מיליארד דולר סיוע בטחוני וכמה שעות לפני שהנשיא ביידן אמור לחתום על זה. ממשלת הטיפשות על מלא", תקף בתגובה ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully