וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה באוניברסיטת קולומביה: "מאיימים על סטודנטים יהודים להיכנע לאנטישמיות ושנאה"

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 8:51

לאחר שבמוסד האקדמי מנעו אתמול את כניסתו של פרופסור יהודי למתחם הראשי בקמפוס, עומרי לובטון גרנות, חוקר וסטודנט לתואר שני, מספר על אווירה מתוחה ואנטישמיות גואה. "אנשים ניצלו את ההזדמנות לקיים הפגנות איומות, אמר בריאיון ל-103FM. "לא ברור מה הולך לקרות בהמשך"

בווידאו: הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוס אוניברסיטת סטנפורד/מערכת וואלה

"אנשים ניצלו את ההזדמנות להקים מאהל באוניברסיטה ולהתבצר שם, ולעשות את ההפגנות האיומות שאתם רואים ברשתות, לאיים על סטודנטים ישראלים ויהודים שמסתובבים שם ולהיכנע לאנטישמיות ולשנאה" - כך מספר עומר לובטון גרנות, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת קולומביה, לאחר שבמוסד האקדמי מנעו את כניסתו של פרופסור שי דוידאי, מרצה ועוזר הוראה יהודי, למתחם הראשי בקמפוס.

בתקרית החריגה, שאירעה אתמול, כרטיסו האישי של דוידאי הושבת, מבלי שעודכן על כך מראש וללא סיבה נראית לעין. במקום התפתחו מהומות, כשתומכים של הפרופ' התאגדו סביבו בצעקות "תנו לשי להיכנס".דוידאי התעמת עם המאבטחים וסמנכ"ל האוניברסיטה שנכח במקום, קאס האלווי. "ביטול הכרטיס שלי מהווה עילה לתביעה, אתה אפילו לא מסוגל להגיד שחמאס הוא ארגון טרור" נזף דוידאי בסמנכ"ל.

"זה יצר סביבה מאוד מתוחה עד שביטלו את הלימודים והטילו הגבלות על ההסתובבות בקמפוס, הבן שלי בגן בתוך קולומביה, גן של בני 3 לא היו יכולים לצאת ממנו בגלל הסיפור הזה במשך יום שלם", ממשיך לספר לובטון גרנות, חוקר במכון לפוליטיקה גלובלית, התייחס לדברים. "בלגן פה, זה באמת מקום יפהפה, מצער מאוד. הסמסטר תיכף נגמר, יהיה מעניין לראות איך השנה תיפתח קצת לא ברור מה הולך לקרות בימים הקרובים".

פרופסור שי דוידאי נחסם בכניסה לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, 22 באפריל 2024. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
פרופסור שי דוידאי נחסם בכניסה לאוניברסיטת קולומביה בניו יורק, 22 באפריל 2024/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

"הרוב המוחץ הם אמריקנים", התייחס לזהות המפגינים. זה דור שרואה את המציאות בשחור לבן. יש פה הרבה מאוד בורות. זה פער דורי מאוד גדול שאני לא יודע איך ארצות הברית הולכת להתמודד איתו".

"הרבה מהישראלים והיהודים פה מאמינים בשלום ובשתי מדינות. זה הפך לאירוע לא נעים ואף מסוכן. יש כאלה שמרגישים איום פיזי, סטודנטים בני 20 שאלה השכנים שלהם, מסתובבים בשכונה אנשים רעולי פנים, זה מעורר חשש. המון ישראלים ויהודים לא מגיעים לקמפוס כמה שבועות", הוא הוסיף.

לאחר האירוע, בו לא הצליח הפרופסור להיכנס לקמפוס, צייץ ברשת X ופנה ישירות להאלווי שמנע את כניסתו. "אתה רק עשית את עבודתך - שהיא מניעת כניסה של פרופסור יהודי לקמפוס, שהיא רק לצודד באנשים שתומכים בארגון טרור. אני מבין שאתה מפחד ודואג איך יגיבו תומכי חמאס - אבל ככה בדיוק טרוריזם עובד. זו אידיאולוגיה שמכריחה את הפרט לקחת עמדה. גם בגרמניה של שנות השלושים אנשים רק עשו את עבודתם".

שלשום, הרב הרב אלי בוכלר ייעץ לסטודנטים יהודים לשוב לביתם, בשל חשש לביטחונם על רקע הפגנות אנטי-ישראליות שהחלו באוניברסיטת קולומביה. "ההפגנות הבהירו שהאוניברסיטה ומשטרת ניו יורק לא יכולים להבטיח את שלומם של סטודנטים יהודים, אל מול אנטישמיות ואנרכיה קיצונית", אמר בוכלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully