וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב עזה, על רקע הדי הפיצוצים: ליל הסדר של הלוחמים ברצועה

עודכן לאחרונה: 23.4.2024 / 20:16

עם ישראל ישב לשולחן הסדר - ובצה"ל שמרו על הסדר, תרתי משמע, בכל הגזרות. אלופי פיקוד הדרום, הצפון, המרכז והעורף עשו את ערב החג עם הלוחמים. בעזה צוין החג בעומק השטח הפלסטיני, לצלילי תקיפות חיל האוויר וירי ארטילרי

המבצע הממוקד של אוגדה 162 במרכז רצועת עזה/דובר צה"ל

בשעה שמדינה שלמה ישבה לשולחן החג, קראה בהגדה וציינה את חג הפסח, חיילי צה"ל שמרו על הסדר - תרתי משמע - ועל הגבולות בדרום, בצפון ובמרכז. כדי להפגין הזדהות ולהעלות את המורל, מפקדי הפיקודים עשו את ליל הסדר עם הלוחמים בשטח, בכל הגזרות, כולל בעומק שטח אויב.

אמש (שני) הפתיעו מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, ומפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, את לוחמי חטיבת הנח"ל במסדרון הומניטרי בלב רצועת עזה. על רקע הדי פיצוצים של תקיפות חיל האוויר וירי ארטילרי, ציינו האלוף פינקלמן ותא"ל כהן את החג עם החיילים. במסגרת זו, מפקדי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל דאגו לכלל היחידות הפועלות בשטח הפלסטיני בכל הנוגע לתפריט האוכל, כך שיקבלו אוכל זהה לזה של החיילים בעורף, כולל קינוחים.

מפקד פיקוד דרום ירון פינקלמן בבי"ח שיפא. דובר צה"ל
הפתיע את החיילים. מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, בעזה בחודש שעבר/דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם רכזי הביטחון של יישובי הצפון. דובר צה"ל
עשה את הסדר במוצב בגבול. מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין/דובר צה"ל

אבל פינקלמן וכהן לא היו היחידים. גם מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, הגיע על רקע המערכה מול חיזבאללה למוצב על גבול הצפון וציין את ליל הסדר עם לוחמי גדוד 51 של חטיבת גולני. בדומה לו, מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, קיים אמש סיורי שטח עם לוחמים ושיח מפקדים עם מפקדי החטיבות והגדודים לאורך הגזרה כולה, ולקראת ערב ציין את ליל הסדר בבסיס החטיבה המרחבית אפרים. עם לוחמי ולוחמות גדוד פנתר, המופקד על הגנת קו התפר.

דוד סלמה. דובר צה"ל
עשה את הסדר בבסיס עתלית. מפקד חיל הים, האלוף דוד סלמה/דובר צה"ל
שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024. שחר יורמן, אתר רשמי
עשה את הסדר עם חיילים בודדים. שר הביטחון גלנט, בשבוע שעבר/אתר רשמי, שחר יורמן

מחוות דומות עשו גם מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, שציין את ליל הסדר במחוז הדרום עם לוחמות ולוחמי גדוד 5704, חטיבת דניאל של מחוז דרום בפיקוד העורף שהועמדו בכוננות במהלך החג, ומפקד חיל הים, האלוף דוד סלמה, שעשה את ערב החג עם לוחמי חיל הים בבסיס החיל בעתלית. שר הביטחון יואב גלנט סייר אף הוא לפני כניסת החג עם חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, הגיע לאחר מכן לכיכר החטופים בתל אביב, ולבסוף אירח חייל בודד וחיילת בודדה לארוחת החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully