וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרישה של חליוה: האתגר הגדול של הרמטכ"ל - לייצב את צמרת צה"ל

עודכן לאחרונה: 23.4.2024 / 19:49

הלוי יצטרך לייצב את המטה הכללי בצה"ל תוך שהוא נערך להמשך הלחימה בעזה. בעין הביקורת, עליו יהיה להתמודד עם שורת פרישות נוספות של בכירים בצבא - ולמצוא מחליף לתפקיד ראש אגף המודיעין: "אין לו מועמדים שעומדים בתור ומתאימים לתפקיד"

הרמטכ״ל: אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל/דובר צה"ל

האלוף יהודה פוקס, שהודיע על פרישה מתפקידו כמפקד פיקוד מרכז, הוא יותר מראוי להיכנס לנעלי ראש אמ"ן היוצא, האלוף אהרון חליוה - כך מוסרים הערב (שלישי) גורמים בצה"ל. לפי אותם גורמים, ההודעה בדבר התפטרותו של חליוה, לא הפתיעה את הרמטכ"ל הרצי הלוי ו"סוכמה איתו בג'נטלמניות", על מנת למנוע טלטלה גדולה יותר.

גורמים בצה"ל וגורמי ביטחון אמרו כי דווקא בעת הזו נדרש מבוגר אחראי ומנוסה בראש אמ"ן, ולא קצין צעיר שזה יהיה תפקידו הראשון כאלוף, שמעורב במה שקדם למתקפה ב-7 באוקטובר ובמה שהתחולל ברצועת עזה בשעות הראשונות למתקפה (בכך רומזים הגורמים, ככך הנראה, לתא"ל שלומי בינדר, המכהן היום כרח"ט מבצעים). לכן, כך פי הגורמים, שר הביטחון חייב למנות קצין בכיר. אחד השמות שעולים הוא האלוף יהודה פוקס, שמסיים את תפקידו כמפקד פיקוד מרכז והיה בעבר נספח צה"ל בוושינגטון.

נכון לעת הזו, נהנה הלוי מגיבוי מלא של שר הביטחון יואב גלנט, ויחד איתו יקבל החלטות על המינויים הבאים במטה הכללי - חרף הביקורת הפוליטית והציבורית, גם על דמותו של ראש אמ"ן הבא. כבר בשלב הזה, התגלעה התנגדות על הכוונה לקדם את ראש חטיבת המבצעים תא"ל שלומי בינדר. אחד הגורמים שמעורים בתהליך אמר היום: "אין לרמטכ"ל מועמדים שעומדים בתור ומתאימים לתפקיד. פשוט אין".

הרמטכ״ל בגבול הצפון, 27 בפברואר 2024. דובר צה"ל
"האתגר הראשון של הרמטכ"ל - לייצב את הספינה שחטפה רעידת אדמה". רא"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

המציאות בצמרת הצבא מותירה לא מעט סימני שאלה, וכורכת בתוכה אתגרים גדולים לרמטכ"ל הרצי הלוי. האתגר הראשון יהיה "לייצב את הספינה", שחטפה היום מכה. ההערכה היא שהלוי, בזכות מנגנון תקשורתי חדש, ינסה לייצב את המערכת ולשלוט במידע שיוצא החוצה ובעיתוי שלו.

השלב הבא יהיה לאבחן מי מבעלי התפקידים הבכירים, בהם מפקד 8200, יודיעו על סיום תפקיד - אך לא יעדכן את הרמטכ"ל. לדברי גורמי צבא, יש כאלה שעדיין עוברים עם עצמם והסביבה הקרובה שלהם תהליך כדי להבין מה הסיכוי שלהם לעבור את גל הביקורת הצפוי. לכן, הרמטכ"ל מנסה לשמור על מערכת יחסים יציבה והוגנת עם רוב הקצונה הבכירה ופחות לקבלת החלטות בהפתעה. יש גורמי צבא שקוראים לזה "ניהוג עדין".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בישיבת הממשלה שהתקיימה בבסיס ג׳וליס, 11 בפברואר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"לרמטכ"ל גיבוי מלא של שר הביטחון, ויחד איתו יקבל החלטות על המינויים הבאים במטה הכללי". הרצי הלוי ויואב גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ברקע - התמרון הקרקעי הבא ברצועת עזה, המשלב בתוכו הכנות קפדניות ורחבות בצורה רב זרועית ומחייב קשב רב. ייתכן שזאת הסיבה שהתקבלה החלטה שהאלוף חליוה לא יסיים את תפקידו לאלתר, אלא רק בעוד כמה שבועות.

בתחילת השבוע פורסם כי ארצות הברית הביעה הסכמה לתכנית של ישראל לפעולה ברפיח בתמורה לתגובה מוגבלת מול איראן - כך אמר גורם מצרי לעיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד. עוד דווח, כי קהיר ערוכה לאורך הגבול עם רצועת עזה לתרחיש של כניסה קרקעית של צה"ל לעיר שאותה הגדירו בישראל כמעוז האחרון של חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully