וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ביקש מבלינקן לבחון מחדש את ההחלטה להטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה"

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 19:53

"זו שגיאה כפולה", התריע גנץ בפני שר החוץ האמריקני בשיחה שקיימו השניים. לדבריו, "ההחלטה תפגע בלגיטימציה של ישראל בעת מלחמה, ואין לה הצדקה משום שלישראל מערכת משפט עצמאית". בנוסף, ציין כי "חובה לקדם ביחד עם ארה"ב ומדינות האזור את סוגיית 'היום שאחרי' בעזה"

בווידאו: פעילות גדוד נצח יהודה ברצועת עזה/צילום:דו"צ

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שוחח הערב (ראשון) עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. בשיחה, הודה גנץ לשר החוץ האמריקני על חבילת הסיוע לישראל שאושרה אמש בבית הנבחרים - אולם, התריע מפני ההחלטה המסתמנת, שנחשפה לראשונה בוואלה, בנוגע להטלת סנקציות על גדוד "נצח יהודה" בצה"ל - על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.

גנץ התריע בפני בלינקן שההחלטה על הטלת סנקציות היא שגיאה כפולה. לדבריו, ההחלטה "תפגע בלגיטימציה של ישראל בזמן מלחמה, ואין לה כל הצדקה משום שלישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, וכלל יחידות צה"ל כפופות לפקודות צה"ל, התואמות את החוק הבינלאומי".

לכן, גנץ ביקש מבלינקן לבחון מחדש את הסוגיה.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם השר בני גנץ והשר גדי איזנקוט. המחנה הממלכתי, אתר רשמי
ההחלטה "תפגע בלגיטימציה של ישראל בזמן מלחמה"/אתר רשמי, המחנה הממלכתי

השר גנץ הודה במהלך השיחה לשר החוץ האמריקני גם על התמיכה של ארה"ב מול המתקפה של איראן, וציין בפניו כי לצד הלחץ הצבאי שמפעילה ישראל, חובה לקדם ביחד עם ארה"ב ומדינות האזור את סוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה, באופן שיפעיל גם לחץ מדיני על חמאס, יקדם את השבת החטופים ויאפשר את חיזוק הציר המתון באזור.

זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית. מקורות אמריקניים ציינו כי הסנקציות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקני לגדוד "נצח יהודה", ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית, או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקני.

בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה שההחלטה של בלינקן מבוססת על תקריות שהתרחשו לפני ה-7 באוקטובר והתרחשו בגדה המערבית בלבד. כמו כן, אחד המקורות ציין כי בלינקן החליט לא להטיל סנקציות על כמה יחידות נוספות בצה"ל ובמשטרת ישראל שהיו תחת חקירה כיוון שתיקנו את התנהלותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
נתניהו: "שיא האבסורד ושפל ערכי"/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

לאחר הדיווח בוואלה אמש, השר בני גנץ ביקר את ההחלטה: "גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה"ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה"ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לדברים: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל. אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully