וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק החקירה נגד ח"כ אלמוג כהן

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 14:48

היועמ"שית אימצה את המלצת פרקליט המדינה והחליטה לסגור את תיק החקירה נגד חבר הכנסת. כהן נחקר בינואר האחרון בחשד למעורבותו באירוע שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה. ח"כ כהן: "לא התרגשתי כשנפתחה החקירה הסתמית ואני מסרב להתרגש מסגירתה"

חה"כ אלמוג כהן: " אני לא מפחד מכם, פתחתם לי את התיאבון"/ערוץ הכנסת

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לח"כ אלמוג כהן כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אימצה את המלצת פרקליט המדינה וכלל הגורמים הרלוונטיים, והחליטה לסגור את תיק החקירה נגדו. כהן נחקר בינואר האחרון בחשד למעורבותו באירוע שהתרחש בשנת 2013 במהלך הפגנה ביישוב חורה, עת שירת כשוטר.

מהפרקליטות נמסר כי חקירתו של ח"כ כהן באה בעקבות מידע עדכני שהתקבל, ולאחר בחינת מכלול הראיות נמצא כי חומר הראיות אינו מבסס כל תשתית להעמדתו לדין. החקירה התנהלה כאמור בעקבות אירוע במסגרת תפקידו כשוטר יס"מ, אז לכאורה תקף בדואי בזמן פעילות מבצעית. בחודש ינואר האחרון נחקר ח"כ כהן במשרדי יחידת להב 433, הוא הגיע למשרדים מלווה בעורך דינו, אפרים דמרי.

"לא התרגשתי כשנפתחה החקירה הסתמית ואני מסרב להתרגש מסגירתה", אמר ח"כ אלמוג כהן. "אין לי שום כוונה להרפות ידיי, על אף ניסיונות ההשתקה. איני מתנצל או מצטער על דבר שעשיתי בשירותי הארוך את מדינת-ישראל. התיק בחשד לחבלה בנסיבות מחמירות נסגר בחוסר אשמה מה שמחזק את טענותיי כי 'אין כלום כי לא היה כלום'. אני עדיין ממתין לתגובת הפרקליטות בבקשתי לפתוח מחדש את תיק המרגל בעקבות אי-סדרים מהותיים בחקירה".

חה"כ אלמוג כהן. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תיק החקירה נסגר. חבר הכנסת אלמוג כהן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בשנת 2013 הגישו שלושה בדואים, טאלב אלטורי ובניו ראוף ונידאל, תלונה במח"ש בטענה שננקטה נגדם לאלימות קשה על ידי שוטרים בתום הפגנה שבה השתתפו בחורה. לפי התלונה, קבוצה גדולה של כ-15 שוטרים עם קסדות, התנפלו עליהם כשהמתינו להסעה לביתם. השלושה העידו כי השוטרים גררו אותם על הקרקע, אזקו את ידיהם מאחורי גבם וקפצו עליהם כשהם על הקרקע. עוד נטען כי השוטרים פתחו את רגליהם של שני הבנים והכו אותם במפשעה. לאחר מכן, הקיפו השוטרים את האב ואחד מהם השתין על פניו.

השלושה נעצרו בחשד ליידוי אבנים, אך שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות לחשדות נגדם. על פי התלונה שהוגשה למח"ש, השוטרים הטיחו במתלוננים הערות כמו "בוא ניתן לכל אחד כדור בראש", "צריך לעשות טרנספר, לקחת למדינות ערב, במצרים היו הורגים אותך" ועוד. במח"ש פתחו בחקירה אך לא הצליחו לזהות את השוטרים המעורבים, בין היתר משום שחבשו על ראשם קסדות וגם לא מילאו דוח מעצר.

זהותם של השוטרים המעורבים לא התגלתה, אלא שבמהלך קמפיין הבחירות לכנסת של מפלגת עוצמה יהודית ב-2022 שיתף כהן תמונה בפייסבוק בו נראים שוטר יס"מ רוכן על אחד המתלוננים בתיק כשהוא כפות. "אלו שלמטה זוכרים מה עשיתי בצבא", כתב אז חבר הכנסת לעתיד, ובכך הסגיר לכאורה את מעורבותו בתקרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
התמונה שפרסם אלמוג כהן בפייסבוק. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה שפרסם אלמוג כהן בפייסבוק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתגובה לפרסום היזום של כהן, דרשו המתלוננים לפתוח מחדש את תיק החקירה. כהן אישר כי היה חלק מהכוח שהוצב בחורה בערב ההפגנה, אך טען כי אינו זוכר אם הוא עצמו היה אחד השוטרים המופיעים בתמונה שפרסם.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "שמעתי הבוקר על החלטת היועצת המשפטית לממשלה לסגור את התיק נגד חבר סיעתי, ח"כ אלמוג כהן, התיק הזה לא היה צריך לבוא לעולם וטוב שהוא נסגר. לצערי, מדובר בשיטה מוכרת וידועה של גורמים במשרד המשפטים - להחזיק תיקים כביכול פליליים נגד אנשי 'עוצמה יהודית' כדי להחזיק אותם בגרון. הגיע הזמן שבמשרד המשפטים יפסיקו עם השיטה הזאת, זו לא דרכה של דמוקרטיה".

  • עוד באותו נושא:
  • אלמוג כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully