וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע בבג"ץ: השופט כבוב נגד מ"מ נשיא העליון פוגלמן

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 10:20

השופט כבוב הוציא צו ארעי, שמונע מהוועדה שבדקה את הדלפת טיוטת הסבירות להגיש את ממצאיה - זאת בניגוד להחלטת פוגלמן. עיקר המחלוקת: על עתירה הטוענת כי חוקרי השב"כ בדימוס שמסייעים לבדיקת ההדלפה נמצאים בניגוד עניינים - מפני שעתרו בעצמם נגד בג"ץ הסבירות

בווידאו: הממשלה נגד בג"ץ: הדיון על ביטול עילת הסבירות/דוברות הרשות השופטת

בג"ץ הוציא היום (ראשון) צו ארעי שמונע מהוועדה שהקים מ"מ נשיא העליון לבדוק את הדלפת טיוטת הסבירות להגיש את ממצאיה, עד שהנהלת בתי המשפט תשיב לעתירה. מי שהוציא את הצו הוא השופט ח'אלד כבוב, שלמעשה מוציא החלטה נגד מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן.

מדובר בעתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי התנועה למשילות - התנועה ששמחה רוטמן היה היועץ המשפטי שלה לפני שנבחר לכנסת. בעתירה טוענים בתנועה כי שני חוקרי השב"כ בדימוס שמסייעים לצוות בדיקת ההדלפה נמצאים בניגוד עניינים בגלל שהם היו חלק מהעותרים נגד בג"ץ הסבירות, אותו פסק דין שטיוטה שלו הודלפה לחדשות 12. לפי ההחלטה של כבוב, הנהלת בתי המשפט והיועצת המשפטית לממשלה יצטרכו להשיב לעתירה בעוד כשבועיים.

שופטי העליון פוגלמן וכבוב. הרשות השופטת, אתר רשמי
שופטי העליון עוזי פוגלמן (מימין) וח'אלד כבוב/אתר רשמי, הרשות השופטת

בפברואר השנה הקים מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן צוות שיבדוק מי הדליף את טיוטת בג"ץ הסבירות לחדשות 12. שמות חברי הצוות פורסמו ובתוכן ניתן למצוא את חגי אבימור ואייל דגן, שניהם כיהנו בתפקיד ראש אגף חקירות בשב"כ, אך שניהם היו חלק מהעותרים בבג"ץ הסבירות, מה שמעלה את הטענה לניגוד עניינים.

מטעם הרשות השופטת חברים בצוות מנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר וקרן אזולאי רשמת בית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הטיוטה שהודלפה בחדשות 12 בעצם חזתה את פסילת החוק לביטול עילת הסבירות על ידי בג"ץ. מדובר בצעד חסר תקדים ובהדלפה ראשונה אי פעם של טיוטת פסק דין מבג"ץ לכלי תקשורת ישראלי. עם העלאת הפרסום, יידעה מערכת וואלה את דוברות הנהלת בתי המשפט על הפרסום, שתחילה לא ידעה דבר אודות ההדלפה. "כתיבת פסק הדין טרם הושלמה. אנו רואים בחומרה רבה הדלפות בלתי מוסמכות ולא נתייחס לכך", מסרה אז בתגובה דוברות הרשות השופטת, "פסק הדין יפורסם לאחר שתושלם כתיבתו".

גורמים בכירים מעולם המשפט הגיבו בתדמה על הדלפת הטיוטה. "הודלפו פה ושם תוצאות צפויות ועמדות של שופטים, אבל מעולם לא יצא מסמך רשמי מבית המשפט", הם מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully