וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיל לקרקע וחנק: עימות אלים בין שוטר לרוכב קורקינט פוסט טראומתי - שניצל מהנובה

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 0:43

רון לויט, בן 29, עוכב לאחר שנסע ברחובות תל אביב ללא קסדה. כשהסביר שתעודת הזהות שלו נאבדה בפסטיבל ברעים והרים את קולו, השוטר השתלט עליו בכוח. "כשתוקפים אותי יוצאת לי כל הפוסט טראומה", סיפר לוואלה. "בנובה ברחתי חמש שעות בזמן שיורים עליי - מאז לא התאוששתי"

בווידאו: "מה אתה רוצה?": העימות בין השוטר לרון לויט/מערכת וואלה!

ניסיון מעצר של רוכבי קורקינט שנהגו ללא קסדה ברחוב הרצל בתל אביב, התפתח הערב (שבת) לעימות בין השוטר לבין אחד הרוכבים - רון לויט, בן 29 מיפו - שטען שהינו פוסט-טראומתי לאחר שניצל ממסיבת הנובה ברעים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה, נראה לויט צועק לעבר השוטר: "אני הייתי בנובה, רצחו לי את החברים".

"נסענו על קורקינט שנינו בלי קסדה, השוטר ביקש לעצור, באתי לרדת מהשביל אופניים לכיוון המדרכה והוא חשב שאנחנו באים לברוח או לדרוס אותו כמו שהוא אמר", תיאר לויט בשיחה עם וואלה ושיתף: "כשתוקפים אותי כמו שעשה יוצאת לי כל הפוסט טראומה, זה לא מקרה ראשון".

לויט המשיך: "הוא ביקש שאזדהה, אמרתי לו שאיבדתי את כל הדברים שלי בנובה, אמרתי לו שירשום את המספר שלי והוא התעקש. באתי ללכת לא הבנתי מה הוא רוצה. אמרתי לו שאני לא רוצה לברוח ולא כלום. הוא חנק אותי והרביץ לי".

"מה אתה רוצה?": העימות בין השוטר לרון לויט 20.04.24. וואלה, מערכת וואלה
"בנובה ברחתי חמש שעות בזמן שיורים עליי - מאז לא באמת התאוששתי"/מערכת וואלה, וואלה

"בנובה ברחתי חמש שעות בזמן שיורים עליי - מאז לא באמת התאוששתי", שיתף לויט את וואלה, "תוך כדי האירוע רציתי להראות לשוטר את המסמכים של הפסיכיאטר. גם אם עשיתי עבירת תנועה זאת לא סיבה שיתנהג אליי ככה. הייתי בהרבה הפגנות בחיים, חטפתי, אבל הפעם זה אחרת - אין סיבה שהשוטר יתנהג אליי ככה. לא איימתי עליו. הוא התנהג בצורה מפחידה, אלימה ולא אנושית. גם אם צעקתי הוא צריך להתנהג אחרת. אם ככה הוא פועל הוא לא צריך להיות שוטר".

בתיעוד נראה לויט נדחף על ידי השוטר שמנסה לאזוק אותו ודורש: "תביא את הידיים שלך". לויט משיב: "על מה אחי?". והשוטר עונה לו שהוא מסרב למעצר. הויכוח בשלב זה מתלהט כשלויט מרים את קולו וצועק: "לא מסרב. קבל עם ועדה לא מסרב לכלום. מה אתה רוצה ממני אחי? זוז ממני. מה אתה רוצה אחי אני פוסט טראומתי. הייתי בנובה, מה אתה רוצה? מסמכים מפסיכיאטר? קח קח מסמך מפסיכיאטר זוז ממני. יא מניאק רצחו לי את החברים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד מבלים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. עידו דרבי וליאב פרנקו, אתר רשמי
"רצחו לי את החברים, אין לך לב". תיעוד המבלים בפסטיבל הנובה/אתר רשמי, עידו דרבי וליאב פרנקו

גם חברו של לויט מתערב ופונה לשוטר: "הוא ראה את החברים שלו מחוררים על הרצפה". לויט ממשיך תוך כדי העימות: "על מה שתעצור אותי? זוז. אין לך לב. זוז ממני אחי, אני לא אתקוף אותך אתה תוקף אותי. מה אתה ערבי פלסטינאי? מה אתה?"

בשלב זה העימות הופך לאלים והשוטר מפיל את לויט על הקרקע במטרה לאזוק אותו. נוכחים במקום שרואים את העימות מתקרבים ומנסים להפריד ולהרגיע את לויט. "מה הוא עושה? אני לא נושם?", צועק לויט בזמן שהשוטר מנסה לרתק אותו לקרקע. עבור אורח מתקרב ומנסה להרגיע גם כן את לויט. השוטר פונה אליו ומבקש שיסייע לו לזהות אותו. "אני רוצה לזהות אותו, לתת לו דוח, ולשחרר אותו - זה מה שאני רוצה. הבחור שתוי, יש לו אלכוהול".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך הכוונת תנועה וויסות רמזורים, השוטר זיהה רוכב קורקינט חשמלי ללא קסדה בניגוד לחוק וכשהוא מרכיב איתו אדם נוסף על הקורקינט - בניגוד לחוק. השוטר סימן לרוכב לעצור כשבכוונתו היה להזהירו ולהסביר את הסכנות הטמונות בדבר, אך הרוכב לא האט ובניסיונו לברוח מהשוטר, נתקע בעמוד. הרוכב התבקש להזדהות אך סירב וניסה להתחמק מהשוטר ולעזוב את המקום, תוך שהוא מגדף את השוטר וריח חריף של אלכוהול נדף ממנו. במהלך בדיקת נשיפון, הרוכב הכשיל את הבדיקה מספר פעמים - עובדה המחזקת את היותו שיכור ואת החשד לכך שרכב במצב זה וביצע עבירה חמורה על החוק. לבסוף הרוכב זוהה ונרשם לו דו"ח. בנוגע לטיעון היותו ניצול מנובה נציין כי כל אזרח מחויב לפעול כחוק ולהזדהות בפני שוטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully