וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בפסח הזה לא תהיה חירות": משפחות החטופים הפגינו מול בסיס הקריה בדרישה לעסקה

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 22:25

"כל זמן שאזרחי המדינה בשבי החמאס אנחנו משועבדים לחמאס ולראש הממשלה הכושל שמשאיר אותם בשבי בשביל האינטרסים הפוליטיים שלו", מסרו במטה המשפחות לקראת ההפגנה בתל אביב. לטענתם, "הציבור מבין שהשלב העיקרי בלחימה מאחורינו - נתניהו מוכר אשליות על רפיח"

עינב צנגאוקר בהפגנת משפחות החטופים, 19 באפריל 2024/אורי סלע

משפחות החטופים הפגינו הערב (מוצאי שבת), כמדי שבוע, בדרישה לעסקת חטופים - להחזרת יקיריהם שמוחזקים בעזה כבר 197 ימים. הערב, בצל חג הפסח שיחול השבוע, המשפחות מפגינות בשער בגין, שמול בסיס הקריה בתל אביב. "אם המחיר שצריך לשלם כדי להחזיר אותם עכשיו הוא התחייבות לסיים סופית המלחמה אז כן, צריך לסיים את המלחמה", מסרו.

לטענת בני משפחות החטופים "הציבור כבר מבין שהשלב העיקרי בלחימה מאחורינו. נתניהו מוכר אשליות על רפיח כדי להימנע מהתקדמות לעסקה. חייבים להחליף אותו במנהיג אמיץ שיחזיר את החטופים עכשיו".

עוד מסרו כי "בפסח הזה לא תהיה חירות, כל זמן שאזרחי המדינה בשבי החמאס אנחנו משועבדים לחמאס ולראש הממשלה הכושל שמשאיר אותם בשבי בשביל האינטרסים הפוליטיים שלו. המלחמה הסתיימה, נתניהו והממשלה משקרים לנו שהיא נמשכת בשביל להיאחז בכיסא, הם בוחרים במכוון להטעות את הציבור, לגרור את המצב ולהקריב את יקירינו".

ביום שני הקרוב, ערב ליל הסדר, יקיימו בני משפחות החטופים ארוחת חג פסח מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקיסריה - שתיפתח בשעה 17:00 בערב.

הפגנות משפחות החטופים בקריה. צילום: אורי סלע, מערכת וואלה
הפגנות משפחות החטופים בקריה/מערכת וואלה, צילום: אורי סלע

בעצרת התמיכה בכיכר החטופים, דיברה בין היתר סופי בן-דור, בתו של המרגל הישראלי אלי כהן, והקריאה מכתב פתוח לנתניהו: "ראש הממשלה, כפי שידוע לך, גופתו של אבי עדיין מוחזקת כ-60 שנה במקום לא ידוע בסוריה. ישראל לא יצרה הזדמנות נאותה להחזיר את גופתו לקבורה בארץ. היו ניסיונות להביאו ארצה. אבל אני לא יכולה לומר שהיו מאמצים עליונים להביאו לקבורה בארץ. כך הם החיים. תמיד משהו בוער יותר במדינתנו".

"ועכשיו כשגורל משפחות החטופים נקשר בנסיבות כה כואבות בגורל משפחתי חיי יקיריהם לפותים באכזריות בידי אויבנו הרצחניים. אני פונה אליך, ראש הממשלה - שחרר אותם עכשיו. כעת, חיי החטופים שווים אין-קץ יותר ממותו של סינוואר. כפי שאמר תמיר פרדו המוערך, ראש המוסד לשעבר - תג המחיר על ראשם של החטופים ידוע לך. את אבי לא הסכימו הסורים לשחרר באף מחיר שמדינת ישראל הציעה. את השבויים של היום מציעים לשחרר במחיר שאנחנו יכולים לעמוד בו. שלם את המחיר - זוהי דרישתנו. את חמאס נחסל ביום אחר, בתנאים טובים יותר ובהצלחה רבה יותר. ידך על החרב המונחת על צוואר החטופים. אתה עורך את משפט שלמה העכשווי והברירה בידך".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
צעדת משפחות החטופים: "עסקה עכשיו!" בתל אביב 18 באפריל 2024. דנור אהרון Danor Aharon, אתר רשמי
צעדת משפחות החטופים: "עסקה עכשיו!" בתל אביב 18 באפריל 2024/אתר רשמי, דנור אהרון Danor Aharon

בנוסף, פרסמו במטה החטופים מכתב דחוף ששלחו לחברי קבינט המלחמה שבו הם דורשים לקיים עימם פגישה דחופה, עוד לפני ערב הפסח, כדי לשמוע מהם באופן ישיר. "חג החירות לא ייחגג השנה במדינת ישראל. כי חירות לא אפשרית, כאשר 133 מבני עמנו וארצנו עדין בשבי חמאס. החירות נלקחה לא רק מהם, אלא גם מאיתנו - בני משפחותיהם, אבל גם ממיליוני אזרחי המדינה שכואבים ולא מבינים כיצד הפקירה המדינה את אזרחיה בשביעי לאוקטובר ואז הזניחה שם את החטופים במשך למעלה מחצי שנה".

"שבועות רבים שאנו ניזונים מחלקי מידע בתקשורת, מהדלפות עמומות של גורמים מפוקסלים בתוכניות טלוויזיה וממקורות לא רשמים שמשתפים אותנו בנעשה. את חוסר ההתקדמות הצבאית ברצועת עזה - אנו רואים חדשות לבקרים בדיווחים שיוצאים מהרצועה, את מנופי הלחץ הצבאיים הפסקנו להרגיש".

"כעת, ועוד לפני ערב הפסח, אנו מצפים להיפגש עמכם, אחרי חודשים רבים ללא פגישה רשמית. אנו דורשים לשמוע מכם באופן ישיר וללא מתווכים מהו סדר העדיפויות של ממשלת ישראל, חצי שנה לאחר תחילת המלחמה. האם המשא ומתן עדיין מתקיים? מתי צפויים לחזור יקירנו מהתופת ומה אתם עושים בכל יום, ובכל שעה, כדי להחזיר אותם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully