וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיראן מגיבים לציוץ של בן גביר: "הרשויות הישראליות לועגות לעצמן"

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 11:33

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, המקושרת עם משמרות המהפכה, התייחסה לציוץ של השר, בו כתב "דרדל'ה" - בעקבות הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן. בסביבת רה"מ יצאו נגד השר, ואמרו כי הוא "מסכן את ביטחון המדינה בשביל לייקים"

באיראן מכחישים את התקיפה הישראלית, וטוענים כי "איספהאן כעת שלווה לחלוטין"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עמוד ה-X הרשמי (טוויטר לשעבר) של סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, המקושרת עם משמרות המהפכה, הגיב היום (שישי) לציוץ של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שכתב מוקדם יותר היום "דרדל'ה", ברקע הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן. "הרשויות הישראליות לועגות לעצמן", נכתב בין היתר בציוץ בתוספת תמונה של הפוסט שפרסם בן גביר.

גם בסביבת ראש הממשלה יצאו נגד השר, ואמרו כי מדובר ב"התבטאות חסרת אחריות, מסכן את ביטחון המדינה בשביל לייקים". בסביבת בן גביר השיבו: "ראינו את אותם גורמים שטענו בתוקף לפני 7 באוקטובר שיש להכיל ירי מעזה ושחמאס מורתע, והביאו אותנו לאן שהביאו אותנו".

איתמר בן גביר. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"הרשויות הישראליות לועגות לעצמן". בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב על הציוץ של בן גביר: "מעולם לא עשה שר בקבינט הבטחוני נזק כל כך כבד לבטחון המדינה, לתדמיתה ולמעמדה הבינלאומי. בציוץ בלתי נסלח של מילה אחת הצליח בן גביר להגחיך ולבייש את ישראל מטהראן ועד וושינגטון. כל ראש ממשלה אחר היה זורק אותו כבר הבוקר מהקבינט. גם השרים שיושבים לצידו ושותקים ככבשים אינם נקיים מאחריות. הם חלק ממחדל בטחוני וערכי שלא יסולח".

ח"כ נאור שירי מיש עתיד כתב: "הנ"ל שר בממשלת ישראל. עלק שר לביטחון לאומי. חבר קבינט מדיני ביטחוני. מילא שהוא לא מבין שהוא אחראי, רמת ציוץ - פרשן ליגה ג' מחוז צפון. מדינת חנמאל 2024".

גם חברת הכנסת טלי גוטליב הגיבה הבוקר לדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן, וכתבה בין היתר: "בוקר טוב לעם ישראל היקר. בוקר בו הראש מורם בגאווה. ישראל מדינה חזקה ועוצמתית. מי יתן ונשיב לעצמינו את כח ההרתעה".

על פי הדיווחים מהלילה, ישראל תקפה בסיס אווירי באזור איספהאן שבמרכז איראן - כך אמרו גורמים אמריקניים ואיראניים וישראליים, פחות משבוע אחרי מתקפת הטילים והכטב"מים על ישראל. במהלך הלילה, כלי התקשורת הרשמיים באיראן דיווחו על פיצוצים באיספהאן ועל הפעלת מערכות ההגנה האווירית. הטלוויזיה הממלכתית טענה כי הופלו שלושה כטב"מים קטנים שזוהו בשמי המחוז מבלי שנגרם נזק בשטח.

גורמים איראניים הכחישו שהיו שיגורי טילים לעבר המדינה מחוץ לשטחה והדגישו כי אתרי הגרעין בטוחים, אך שלושה מהם שצוטטו על ידי ניו יורק טיימס בעילום שם אישרו כי נפגע בסיס אווירי ליד איספהאן. הם לא אמרו מי אחראי להתקפה וכיצד היא התבצעה. ישראל שומרת באופן רשמי על שתיקה, אך גורמים ישראליים שדיברו בעילום שם עם ניו יורק טיימס אישרו כי היא עומדת מאחורי ההתקפה. צה"ל הדגיש במהלך הלילה כי אין שינויים בהנחיות לעורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully