וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי 7 באוקטובר מוחים על השימוש התקשורתי בהם: "אנחנו לא כלי להשגת עוקבים"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 19:01

במכתב שחובר בעקבות הפרסום של שיחה עם חטופה לשעבר בלי הסכמתה תוקפים בני משפחות של חטופים ונרצחים, וכן שבויים לשעבר: "החטופות והחטופים לא ביקשו להיות מפורסמים", ומציינים שמדובר גם בעבירת ביטחון מידע המסכנת את מי שעדיין בשבי, ובזילות כלפי הנופלים

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים בת"א: "זה לא הזמן לפגרות"/צילום: שלומי גבאי

קבוצה של נפגעי 7 באוקטובר, ובהם משפחות של חטופים ונרצחים, וכן חטופים ששוחררו, פרסמו היום (חמישי) מכתב המוחה על השימוש בהם כדי לזכות בתשומת לב תקשורתית. המכתב פורסם בעקבות סיפור שנחשף אתמול אודות השימוש שעשתה בלוגרית האוכל דניאל עמית בשיחה שלה עם אחת החטופות ששוחררו. עמית שוחחה עם החטופה לשעבר והעלתה, בלי אישורה ובלי לטשטש את פניה, צילום מסך של השיחה ביניהן שכללה פרטים אישיים.

"נפגעי 7 באוקטובר בכלל והחטופות והחטופים בפרט אינם כלי להשגת עוקבים, אייטמים או תשומת לב תקשורתית", נאמר במכתב. בנוסף מוזכר בו שידור של מופע טלוויזיוני שצולם לפני המלחמה, ושבקהל שלו ישבו נפגעים ונפגעות, כולל חטופה שחזרה ושבני משפחתה עדיין חטופים.

הצהרת משפחות החטופים מול הקריה בתל אביב 13 באפריל 2024. אורי סלע
משפחות חטופים מפגינות מול הקריה בתל אביב/אורי סלע

"אנחנו חיים במציאות מורכבת של נגישות בלתי מתווכת לאנשים ולמידע בתוך מלחמה שהכניסה למעגל האבל משפחות רבות של חיילים ואזרחים", מוסיף המכתב, "סביר להניח שלאורך הזמן יצא לכן לפגוש את האנשים האלה, בין אם את בני המשפחות ובין אם את הנפגעים עצמם - כולל חטופות וחטופים שחזרו - ולשמוע מהם פרטים אישיים מאוד שכן הם סומכים עליכן".

המחברים כותבים: "חובה עלינו לגלות אחריות מוחלטת ולא לפרסם את המידע הזה בשמם, ובוודאי שלא בלי רשותן ורשותם (בין אם חזרו מהשבי ובין אם עדיין שם). בנוסף, מדובר בעבירת בטחון מידע. אנחנו לא מחפשים להוסיף לסכנה שגם ככה מרחפת מעל ראשיהם או לפעול בזילות כלפי זכרם של הנופלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טל גולדשטיין אלמוג בן ה-9, גל גולדשטיין אלמוג בן ה-11, אגם גולדשטיין אלמוג בת ה-17 ואמם חן גולדשטיין אלמוג במפגש ראשון עם משפחתם לאחר ששוחררו משבי חמאס. דוברות שניידר, אתר רשמי
בני משפחת גולדשטיין אלמוג לאחר השחרור/אתר רשמי, דוברות שניידר

בסיום המכתב, שעליו חתומים בין השאר בני משפחת גולדשטיין-אלמוג, אביגיל עידן, מורן סטלה ינאי, בני משפחת ביבס, בני משפחת אנגל ורבים האחרים נאמר: "החטופות והחטופים לא ביקשו להיות מפורסמים, שורדי השבי נמצאים בתהליך שיקום מורכב, הם נחשפים תקשורתית מתוך שליחות להשבת האחים והאחיות שלהם (ושלנו) מהשבי. בואו נמשיך לייצר יחד הסברה ומהלכים מעודדי שיח ודעת קהל אוהדת, לא אייטמים או סיפורים צהובים. זה המינימום לו ראויים האזרחים שהופקרו בתוך גבולות הארץ או מעבר לגדר, ועדיין מופקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully