וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבה צבאית הונחה על קברו של אלון שמריז

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 19:50

משפחתו של אלון שמריז, שנהרג בשוגג על ידי צה"ל בעת שברח מהשבי, נמצאת במאבק כבר כמה חודשים שבנם יוכר כחלל צה"ל - על אף התנגדות הצבא. לאחר דיונים רבים בנושא הוצעה הנחת המצבה כמעין פשרה, אך ללא דרגות ומספר אישי. "פעולה של נראות ולא של מהות, לא נותן נחת לכאב"

בווידאו: אחיו של אלון שמריז: "עשית הכל נכון. מי שהפקיר אותך גם רצח אותך"/מערכת וואלה!

מצבה צבאית הונחה היום (חמישי) על קברו הזמני של אלון שמריז, שנהרג על ידי צה"ל בשוגג בעת ניסה לברוח משבי חמאס. הנחת המצבה מגיעה לאחר חודשים רבים בהם משפחתו של אלון נלחמת שיוכר כחלל צה"ל. משפחתו טוענת כי אלון צריך להיות מוכר כחלל צה"ל בשל העובדה שהוצא לו צו מילואים ביום בו נחטף, וכי עשה שימוש בכישורים שלמד בשירותו כלוחם הנדסה, כדי לחלץ את עצמו, יותם חיים וסאמר טלאלקה משוביהם.

המצבה שהונחה על קברו של אלון ללא מספר אישי ודרגה, כך שמדובר יותר במחווה מטעם הצבא מאשר הכרה של המדינה בו כחלל צה"ל. על אף שהדבר נעשה בתיאום ואישור של המשפחה, הוא אינו מפחית מהתעקשותם שיוכר כחלל צה"ל באופן רשמי.

מצבתו של החטוף אלון שמריז שצה"ל ירה בו בשוגג. ללא קרדיט, אתר רשמי
"קיבל צו מילואים ביום חטיפתו והשתמש בכישורים צבאיים על מנת לברוח מהשבי". המצבה שהונחה על קברו הארעי של אלון שמריז/אתר רשמי, ללא קרדיט

ההכרה של המדינה באלון כחלל הינה סמלית בלבד, ללא השלכות כלכליות על המדינה, כיוון שאלון כבר מוכר כחלל נפגע פעולות איבה. על אף המצבה שהותקנה על קברו, התעקשות המדינה שלא להכיר באלון כחלל צה"ל, מונעת מהמשפחה להשתייך באופן שלם למשפחת ההורים השכולים המוכרים כחללי צה"ל.

בשל כך, בימי זיכרון לא יהיה נציג של צה"ל מול קברו של אלון, הם לא יזכו לקחת חלק בטקסים הצבאיים ועוד. לאור התעקשות המדינה, והעמדה הפורמליסטית שהביעו ובשונה ממקרים רבים אחרים שהוצגו לבג"ץ, המשפחה ממתינה לפסיקת בית המשפט העליון בעתירה שהגישה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
מצבתו של החטוף אלון שמריז שצה"ל ירה בו בשוגג. ללא קרדיט, אתר רשמי
"לא יהיה נציג של צה"ל מול קברו". המצבה שהונחה על קברו הארעי של אלון שמריז/אתר רשמי, ללא קרדיט

אבי שמריז, אביו של אלון אמר כי "אנו מודים לצבא על ההחלטה להציב מצבה שנראית כמו מצבה צבאית על קברו של אלון שלנו. אך למרבה הצער, הצבא עדיין לא הסכים להתחייב כי הוועדה שתקום על ידי הרמטכ"ל תדון גם במעמדו של אלון, ושל נופלים אחרים. בלי ההכרה באלון, הנחת המצבה אינה מספיקה".

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"בלי ההכרה באלון, הנחת המצבה אינה מספיקה". אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד רן כהן רוכברגר, פרקליטה של המשפחה, אמר כי "מברך על כך שהצבא נעתר לבקשת המשפחה, ובעקבות ההמלצות הברורות של בג"ץ, יציב בסופו של דבר מצבה צבאית על קברו של אלון, אך המענה השלם למשפחה השכולה יתקבל רק לאחר הכרה באלון כמי שהיה חייל ונהרג כחלל צה"ל".

בסוף חודש מרץ התחיל הדיון בעתירה של משפחת שמריז בנוגע להכרתו של אלון כחלל צה"ל. לאחר דיון בדלתיים סגורות הודיעה המדינה כי היא תבקש לעדכן את בית המשפט האם היא תציע מתווה פשרה בנושא, שהגיעה היום בדמות המצבה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully