וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת משפחת שמריז הדורשת להכיר בבנה כחלל צה"ל: המדינה תעדכן תוך שבוע אם תציע פשרה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 15:16

לפני הדיון האשים את הצבא אביו של החטוף, שנהרג מירי צה"ל בעזה, על שלא הכיר בבנו ככזה: "השמיע הכחשות, בחלקן שקריות ואחרות שלא משקפות את המציאות". עו"ד המייצג את המשפחה: "המטרה של העתירה היא לאפשר קצת נחת להורים". מ"מ הנשיא פוגלמן: "לפעול לפנים משורת הדין"

משפחת שמריז דורשת להכיר בבנה אלון כחלל צה"ל/רוני כנפו

בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירה שהגישה משפחתו של החטוף אלון שמריז שנהרג בשוגג מירי חיילי צה"ל בעזה. המשפחה מבקשת להכיר באלון כחלל צה"ל, זאת בשל הסיבה שביום שהוא נחטף הונפק לו צו גיוס ואילו המדינה מתנגדת בשל כך שהחוק לא מאפשר להכיר בו כחלל צה"ל. לאחר דיון בדלתיים סגורות הודיעה המדינה כי היא תבקש לעדכן את בית המשפט עד ליום שלישי הקרוב האם היא תציע מתווה פשרה בנושא.

בדיון אמר מ"מ הנשיא עוזי פוגלמן כי "מדובר במקרה יוצא דופן", וכי הוא "לא מציע להתעלם מהדין, אבל גם במסגרת הדין, בזמנו משרד הביטחון ידע להפעיל דברים לפנים משורת הדין". הוא הוסיף כי "בימים רגילים אני מבין גם את התפיסה שרוצים לחכות, אבל שוב כל מקרה ונסיבותיו פה באמת העתירה לא מכוונת לקבלת זכויות כלכליות, ואי אפשר לחכות לסיום הלחימה, ראוי למצוא פתרון אנושי למקרה הזה, זה מקרה קשה ממש אי אפשר לעצום עיניים". מלבד פוגלמן, בעתירה דנים גם השופט אלכס שטיין והשופט דוד מינץ.

אבי, אביו של אלון שימריז בעתירה לבג"ץ בדרישה להכיר באלון כחלל צהל 27 במרץ 2024. רוני כנפו
"שם את מבטחי בשופטי העליון". אבי שמריז, בדיון בבג"ץ היום/רוני כנפו

בתחילת הדיון הביע נציג הפרקליטות, עו"ד רועי שויקה, השתתפות בצער המשפחה: "הנשיא ברק אמר בשעתו בבג"ץ של משפחת ארד, שבוויכוח עם העותרים ידם על העליונה, כך גם בסיפור שלנו אין לנו ויכוח עם העותרים. השאלה שלנו מתקדמת למעשה בסוגיית המשפטית שבעת חטיפתו של אלון מכפר עזה הוא היה אזרח שנמנה על משרתי המילואים אך לא גויס בפועל. למעשה הוא לא היה חייל בעת חטיפתו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלון שמריז/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אבי שמריז, אביו של אלון, אמר מחוץ לאולם לפני שהדיון החל: "זה יום עצוב שאני צריך להגיע לבית המשפט העליון לתבוע את המדינה והצבא שיכירו בבן שלי כחלל צה"ל, משהו שהיה הך טבעי שהדבר יעשה מיוזמתו. זה לא קורה.

"אני שם את מבטחי בשופטי העליון שיעשו צדק עם אלון, ויתנו לו את ההכרה שמגיעה לו", אמר האב, שלא הסכים לכסות את קבר בנו עד שלא יוכר כחלל צה"ל. "שהצבא ימהר לשים שם מצבה, שיעשה לו קבורה צבאית כמו שהיה זכאי לה. אנחנו שומעים מהצבא הכחשות, בחלקן שקריות ואחרות שלא משקפות את המציאות", האשים, וסיפר: "אנו נרעשים וגועשים מהתשובה שהם נתנו לבג"ץ על העתירה שלנו. הם לא מדייקים שם בלשון המעטה. אני בטוח ששופטי העליון יעמידו את עורכי הדין של המדינה על טעותם, והצבא יתעשת ויגרום לכך שאלון שלנו יוכר כחלל צהל".

"העתירה הזו הוגשה בכאב גדול לאחר המענה שהמשפחה קיבלה מהצבא והמדינה", אמר עו"ד רן כהן רוכברגר בשמם של המשפחה . "המשפחה לא מבקשת סעד כספי - ההורים גם ככה מוכרים כהורים שכולים. העתירה הזאת היא בעלת ממד סמלי וערכי, והוא לאפשר קבורה צבאית לאלון. מאז שאלון הגיע לקבורת ישראל הוא בקבר ארעי". הוא הוסיף: "המטרה של העתירה היא לאפשר קצת נחת להורים, לתת להם הכרה מצד הצבא והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully