וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב, שמירה: התאחדות הכלבנים דורשת אבטחת שב"כ לתחרות יופי של כלבים

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 21:19

התאחדות הכלבנים הישראלית שולחת כ-60 מחבריה לאליפות העולם בטיפוח כלבים מתועדים שתיערך בזאגרב שבקוראטיה. החשש מהאנטישמיות הגואה בעולם, גרם להם לבקש סיוע באבטחה מאחד הגופים החזקים בישראל, "מבקשים להציג את ישראל בעולם - ללא חשש"

המפגש המרגש: ילדי משפחת ברודץ עם כלבם רודני/צילום: דוברות מרכז שניידר

ראשי ממשלה, שרים ו… כלבנים? כ-60 מחברי ההתאחדות הישראלית לכלבנות עומד להשתתף באליפות העולם בטיפוח כלבים מתועדים שתיערך בזאגרב שבקוראטיה. אך האנטישמיות הגואה בעולם גרמה לחשש בקרב חברי המשלחת, שהחליטו לפנות לשב"כ כדי שיספק להם אבטחה. "עולה חשש מאוד גדול מפני פגיעה במשלחת הישראלית", נכתב במכתב ששלחה האגודה לשב"כ, "אמנם תחום טיפוח הכלבים הוא מקצועי ולא פוליטי, ומשתתפים אוהבי כלבים ובעלי חיים. אך ישנו חשש כי גורמים תומכי חמאס ינצלו את ההזדמנות כדי לפגוע בישראלים".

תחרות כלבים במלבורן, אוסטרליה. ספטמבר 2015. GettyImages
כלב בתחרות כלבים/GettyImages
תחרות כלבים זעירים. יוסי גיא, ספק 500
כלב בתחרות כלבים/ספק 500, יוסי גיא

"אנחנו פונים אליכם בבקשה לבצע הערכת מצב ולשקול אמצעים נוספים שיסייעו לשמירה על שלומם ובריאותם של הישראלים וכלביהם, על מנת שיכולו להציג בעולם את ישראל היפה - ללא חשש". מבלי להפחית בחשיבותה, אליפות הכלבנות היא לא האירוע הבינה"ל היחיד בו משתתפת ישראל השנה. גם לקראת הארוויזיון שיערך השנה בשבדיה תתוגבר האבטחה סביב חברי המשלחת הישראלית.

לדברי אורית נבו מההתאחדות הישראלית לכלבנות, מדי שנה יוצאים עשרות רבות של כלבנים וכלבים לייצג את ישראל במגוון של תערוכות צורה ותחרויות ספורט, ואף קוטפים הישגים נאים, כל זה ללא כל סיוע מערכתי. "הכלבנים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות נתקלים תמיד ביחס מכבד ומפרגן מצד ההתאחדויות שמארגנות את הארועים בעולם וגם מצד הכלבנים הזרים שמולם אנו מתמודדים. מעולם לא ביקשנו תמיכה או סיוע מהמדינה, אולם כעת, לאור האוירה הכללית, והיות ולארועים אלו מגיע קהל של עשרות אלפי אנשים מדי יום, אנו חוששים לשלומם של נציגי ישראל", אמרה נבו.

לאסה אפסו בתחרות כלבים. סאו פאולו, ברזיל. 9.6.2012. רויטרס
"ישנו חשש כי גורמים תומכי חמאס ינצלו את ההזדמנות כדי לפגוע בישראלים". כלב בתחרות/רויטרס

ד"ר לזר ג'רסי, סגן יו"ר ההתאחדות הישראלית לכלבנות ומגדל של כלבים שכבר זכו באליפויות עולם ואחרות, טס גם הוא לקרואטיה. "אנחנו מעוניינים לשוב לארץ בריאים ושלמים ועם המון גאווה עם תוצאות טובות בענף הוותיק והמוערך", אמר ד"ר ג'רי, "אין לנו כוונה לגזול משאבים רבים משירותי הביטחון, אך כן היינו רוצים לקבל לכל הפחות תדרוך יציאה מגורם מוסמך".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully