וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של המלחמה: אלפי משתתפי ארגון מסע יחגגו את חג הפסח בישראל

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 13:57

המשתתפים הגיעו מארצות הברית, קנדה, איטליה, בלגיה, מקסיקו ומדינות נוספות. חלקם נשארו בארץ למרות המלחמה וחלקם הגיעו לנוכח גל האנטישמיות הגואה בתפוצות שחיזק אצלם את הזיקה למדינה. הם לקחו חלק בחקלאות, בישול לחיילים, הסברה בינלאומית, ילדי מפונים ועוד

סרטון מסע 2/ארגון מסע

ניקול, ג'ניפר ואייזק ג'פיף, שלושה אחים מבוורלי הילס, הגיעו לישראל במסגרת תוכנית מסע דווקא בעיצומה של המלחמה, וצפויים לחגוג את חג הפסח לראשונה בישראל. איתם צפויים לחגוג את החג עוד אלפי משתתפים מהארגון שבחרו להישאר בישראל אחרי ה-7 באוקטובר וכאלה שהגיעו במהלך חודשי המלחמה מרחבי העולם. המשתתפים לקחו חלק בתוכניות שונות של הארגון בהם: חקלאות, בישול לחיילים, הסברה בינלאומית, ילדי מפונים ועוד.

משתתפי התוכנית, מיסודה של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, בחרו להיות פה בתקופה מורכבת ומאתגרת זו והם חיים בינינו כמו מקומיים. לקראת החג רבים מהם צפויים לחגוג את החג לראשונה בישראל והם משתפים בהתרגשות הרבה שלהם. כחלק מההיערכות התקיימה ארוחת ליל סדר מקדימה עם עשרות משתתפי תוכניות מסע קריירה, שהגיעו לישראל להתמחות בחברות היי טק ישראליות ולהתנדבות.

משתתפי מסע חוגגים את חג הפסח. ארגון מסע, אתר רשמי
משתתפי מסע חוגגים את חג הפסח/אתר רשמי, ארגון מסע

המשתתפים הגיעו מארצות הברית, קנדה, איטליה, בלגיה, מקסיקו ומדינות נוספות. "אחי, אחותי ואני, כולנו בקולג' קהילתי והלימודים הם בעיקר באונליין, אז רצינו לעשות משהו במקביל שיכול לעזור ולעשות טוב" מספרת ניקול ג'פיף. "החלטנו להגיע עם ארגון מסע לישראל. בהתחלה פחדנו להגיע לפה, ההורים לא ממש רצו שנבוא. אבל אנחנו מכירים קצת אנשים בישראל והם אמרו שזה לא באמת מפחיד כמו שזה נראה מרחוק. היום אני יודעת שהם צדקו - היום אנחנו מרגישים בטוחים פה".

סשה סוריאנו מבריסל, בלגיה, השתתפה גם היא בחגיגות הפסח "תכננתי להגיע לישראל עוד לפני המלחמה, אבל עכשיו הרצון אפילו גבר - המצב עכשיו בבלגיה לא נעים ליהודים ולא הרגשתי שיש לי עוד סיבה להיות כרגע שם. המצב בקמפוס מאוד קשה, לא יודעת איך אמצא את עצמי כשאחזור", היא משתפת. "מאז שהגעתי אני משתדלת להתנדב כמה שאפשר לצד ההתמחות; התנדבתי בחקלאות למשל, זה היה קשה, מספק וטעים", הוסיפה.

"היום המשפחה והחברים שלנו מאוד תומכים בהחלטה שלנו לבוא", הרחיבה ניקול, "אנחנו מרגישים שפה כולם אוהבים ומחבקים אותנו, זה לא המצב בקמפוסים בארצות הברית כרגע". לשאלה לקראת מה היא הכי מתרגשת לקראת החג בישראל, סשה השיבה: "אני מתרגשת לטעום את האוכל הישראלי והטעים לפסח, ברור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משתתפי מסע חוגגים את חג הפסח. ארגון מסע, אתר רשמי
משתתפי מסע חוגגים את חג הפסח/אתר רשמי, ארגון מסע

מ"מ מנכ"ל ארגון מסע, יעל סהר רובינשטיין, שיתפה: "ארגון מסע המשיך לפעול באופן מלא, גם אחרי ה-7 באוקטובר. לשמחתנו, יהדות התפוצות לא נרתעה - רוב מוחלט של המשתתפים בחרו להישאר פה, ובחודשים האחרונים הצטרפו אליהם עוד אלפים. עשינו התאמות ופתחנו תוכניות חדשות דוגמת מסע מתנדבים. כשהם מגיעים ארצה הם מבינים שישראל היא יותר ממה שרואים בחדשות. היא מורכבת ויודעת להמשיך ולתפקד גם תחת קשיים. הם חיים פה כמו מקומיים, והחגים הם כמובן חלק גדול מזה. אנחנו משתדלים לספק להם כמה שיותר חוויות כאלו, ובסוף - הם לוקחים את כל זה והופכים לשגרירים הכי טובים שלנו בעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • חג הפסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully