וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו לפגוע בבסיסים אמריקניים: גרמניה עצרה שני חשודים בריגול לרוסיה

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 12:58

התביעה הפדרלית במדינה הודיעה על מעצר שני גרמנים עם אזרחות רוסית הנאשמים שפעלו כדי להחליש את התמיכה באוקראינה. אחד מהם אף תכנן לפוצץ ולהצית מתקנים צבאיים, כולל של צבא ארה"ב

הסכר הגדול ביותר באוקראינה נפגע בהתקפה רוסית/טלגרם

שני אזרחים גרמנים עם אזרחות רוסית נעצרו בחשד שריגלו לטובת מוסקבה ותכננו פעולות חבלה, כולל נגד בסיסים אמריקניים, כדי לפגוע בהמשך התמיכה הצבאית באוקראינה.

התביעה הפדרלית אמרה היום (חמישי) כי נערכו חיפושים בבתיהם ובמקומות העבודה של השניים, הנאשמים בעבודה למען שירות ביון זר.

על פי הצהרת התביעה, אחד מהם, שזוהה רק בתור דיטר ס', ניהל מאז אוקטובר האחרון שיחות על פעולות עוינות אפשריות עם גורם הקשור למודיעין הרוסי. עוד נטען כי הוא נערך להוציא פעולות חבלה נגד בסיסים צבאיים, כולל כאלו של צבא ארצות הברית, על ידי מטענים והצתות.

החשוד השני, שזוהה בתור אלכסנדר ג', החל לסייע לו לכל המאוחר בחודש שעבר, בעוד שדיטר סייר בכמה אתרים, צילם תמונות וסרטונים של ציוד צבאי והעביר את המידע לאיש הקשר שלו. השניים נעצרו אתמול בעיר ביירות' שבבוואריה.

שגרירות רוסיה בברלין, גרמניה. רויטרס
שגרירות רוסיה בברלין, גרמניה/רויטרס

לפי העיתון דר שפיגל, בין היעדים היה בסיס גרפנוור בדרום מדינת בוואריה, שבו חיילים אוקראינים מתאמנים בטנקים אמריקניים מדגם "אברמס".

"הפעולות נועדו במיוחד לערער את התמיכה הצבאית שמספקת גרמניה לאוקראינה נגד מלחמת התוקפנות הרוסית", נמסר בהצהרה של התובעים בגרמניה. דיטר לחם בשורות כוחות המורדים הפרו-רוסיים בדונייצק שבמזרח אוקראינה מדצמבר 2014 עד ספטמבר 2016 וברשותו היה כלי נשק.

אחרי ארצות הברית, גרמניה היא ספקית הנשק השנייה בגודלה של אוקראינה והיא לוחצת על חברי הקונגרס בוושינגטון לאשר את חבילת הסיוע הגדולה לקייב התקועה זה חודשים ארוכים. ביום שבת יצביעו עליה בבית הנבחרים.

שגרירות רוסיה בברלין טרם הגיבה על החדשות על מעצרם של השניים. מאז פרוץ המלחמה באוקראינה ב-2022, גרמניה הודיעה שחשפה שורת מזימות ריגול וקנוניות של מוסקבה.

בחודש שעבר הואשם קצין בסוכנות הרכש הצבאית של גרמניה בניסיון להעביר מידע סודי למודיעין הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully