וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר למנהלי חברות נסיעות שהודו בקיום קרטל למשלחות לפולין

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 14:56

שני המנהלים, צבי סער ואיילת יונגסטר, מחברות הלל וגשר, קיבלו 7 ו-5 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון. הפרשה התרחשה בשנים 2016-2010, אז תיאמו יחד עם חברות נוספות שלא להתחרות על לקוחות שיצאו לפולין. השניים אף הודו שתיאמו מכרז על שב"ס. "הגדירו את עיסוקם כשליחות"

בווידאו: אולם נוסעים, נתב"ג/יואב איתיאל

שני מנהלי חברות נסיעות הורשעו השבוע לאחר שהודו במסגרת הסדר טיעון בחלקם בפרשת קרטל מסעות לפולין. השניים, צבי סער ואיילת יונגסטר, מנהלי החברות הלל וגשר, הורשעו בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ובמסגרת הסדר טיעון נגזר עליהם בהתאמה 7 ו-5 חודשי מאסר.

במסגרת הפרשה שהתרחשה בין השנים 2010 - 2016, הסכימו חברות הנסיעות אקדמי, גשר והלל שלא יתחרו זו בזו על לקוחות שיצאו בעבר למשלחת בפולין עם אחת החברות האחרות להסדר. סער ויונגסטר אף הודו כי תיאמו את מכרז שירות בתי הסוהר להוצאת משלחת לפולין בשנת 2010.

בגזר דינו קבע שופט בית המשפט המחוזי מרכז חגי טרסי: "עיסוקם המרכזי של הנאשמים היה בהוצאת משלחות תלמידים לפולין, כחלק מהפעילות החינוכית להנחלת זיכרון השואה במערכת החינוך בישראל. כפי שהיטיבו הצדדים להבהיר, אין מדובר בעיסוק בעל אופי כלכלי-ניטראלי גרידא, אלא בשליחות ציבורית בעלת ממד ערכי בלתי מבוטל, ועל כן רבה האכזבה על כך שדווקא בגדרה של שליחות מעין זו דבק רבב כה חמור".

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
"המנהלים הגדירו את עיסוקם כשליחות". משלחות נוער בפולין/AP

סער ויונגסטר הורשעו בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בכך שהציגו מצגים כוזבים של תחרות בפני הגורמים הקשורים בהוצאת משלחות תלמידים לפולין, וכן בפני שירות בתי הסוהר, ושקיבלו במרמה את המשך הזכיינות להוציא משלחות לפולין בהתאם למכרז משרד החינוך ואת זכיית הלל במכרז השב"ס.

הממונה על התחרות, מיכל כהן: "רשות התחרות ממשיכה ללא הפסק את המלחמה בקרטלים, הפוגעים בצרכנים. במקרה זה הדברים מתחדדים במיוחד לנוכח החשיבות הערכית והציבורית שבתחום מסעות בני הנוער לפולין. בית המשפט אימץ את עמדתנו העקרונית כי העונש המתאים על עבירות על חוק התחרות הכלכלית הוא מאסר מאחורי סורג ובריח, גם בהתחשב בנסיבות אישיות מורכבות, ומעביר באופן ברור את המסר לציבור כולו, ובפרט למנהלים במשק".

גזר הדין מהיום מצטרף לגזרי הדין שניתנו בשנה האחרונה למנהלי מחלקות פולין בחברות האחרות - אקדמי טרוול ודיזנהאוז, שנידונו ל-7.5 ו-6.5 חודשי מאסר בהתאמה, באופן שלמעשה כלל מנהלי מחלקות פולין בחברות המעורבות הורשעו בחלקם בתיאומים ודינם נגזר למאסר מאחורי סורג ובריח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully