וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים נורו לגליל המערבי: 18 פצועים, פגיעה במתנ"ס וברכב

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 17:34

בתיעוד המקרה, נראה כטב"ם של חיזבאללה צולל אל עבר מבנה בערב אל עראמשה ופוגע בו. דווח על פגיעות במתנ"ס ורכב. בית החולים לגליל דיווח על 18 פצועים, בהם שניים באורח קשה. כוחות צה"ל הגיבו לתקיפת חיזבאללה ופגעו במקורות הירי

פגיעה ישירה של טיל בעראמשה 17 באפריל 2024/על פי חוק לזכויות יוצרים 27 א

פגיעות ישירות של כטב"מי נפץ וטילים זוהו היום (רביעי) במתנ"ס ביישוב ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. כמו כן, דווח על פגיעה ברכב באותו האזור. בית החולים לגליל מדווח על 18 פצועים בתקרית, בהם שניים במצב קשה. תוך כדי פעולות החילוץ והסיוע, נשמעו באזור התראות נוספות. בתגובה, תקף צה"ל את המבנה ממנו שוגרו הכטב"מים.

בתיעוד של האירוע, נראה הכטב"ם, שככל הנראה נושא נפץ, צולל היישר אל עבר המבנה ופוגע בו. בתיעוד אחר נראה המתנ"ס לאחר פגיעת הכטב"ם, כשהוא עפוף עשן ומתחוללת בו שריפה. כחות חיזבאללה לקחו אחריות על הפגיעה ומסרו כי הגיעה "בתגובה להתנקשות האויב במספר לוחמי התנגדות בעין בעל ובשהביה". ככל הנראה, מדובר במתקפה משולבת של טילים וכטב"מי נפץ.

פגיעה ישירה של  טיל בעראמשה 17 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה במתנ"ס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה בערב אל-עראמשה, 17 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת הכטב"ם במתנ"ס בערב אל-עראמשה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוחות חיאן ומד"א שהגיעו למקום, בשיתוף עם כוח הרפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי במקום לפצועים, גברים בשנות ה-30 לחייהם. בין הפצועים שניים במצב קשה ואחד במצב בינוני, כשהשאר במצב קל. הפצועים פונו לבית החולים לגליל בנהריה. בית החולים דיווח על 14 פצועים שהגיעו אליו כתוצאה מהתקרית. תוך כדי פעולות החילוץ והפינוי, נשמעו במקום שתי התראות על ירי טילים.

בתגובה לירי אל עבר ערב אל-עראמשה, צה"ל הודיע כי תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים. במקביל, מטוסי קרב צה"ליים תקפו בשעת הצהריים מבנה צבאי בו שהו מחבלים של ארגון חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

תקיפת צה"ל בתגובה לירי של חיזבאללה

צה"ל תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים לעבר ערב אל-עראמשה;/דובר צה"ל

אתמול, נפלו שני כטב"מים בבית הלל שבאצבע הגליל. זאת, לאחר שבמקום לא נשמעה אזעקה שהתריאה על כך. כמו כן, זוהו אתמול שתי נפילות באזור קריית שמונה לאחר מטח אל עבר יישובי אצבע הגליל.

בחודש שעבר, פגעו חמש רקטות בשטח קיבוץ אילון שבצפון הארץ, לאחר מטח שנורה מלבנון. בתיעוד שפורסם על ידי התושבים, נשמעה אזעקה ובמקביל נשמעים קולות פיצוצים גדולים, המצביעים על כך שרקטה נפלה סמוך לאיזור.

לפני כחודשיים, טיל שנורה אל עבר קריית שמונה נחת בבית העלמין שבעיר ופגע בשלושה קברים. המועצה הדתית מסרה כי הודיעו לאחת משלושת המשפחות כי קבר יקיריהן נפגע, וכי הם מנסים לאתר את שתי המשפחות הנוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully