וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז חוף העיד בתביעה על מעצר שווא; השופט: "הסיטואציה מעוררת שאלות"

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 13:35

הפעיל החברתי ערן ורד טען כי נעצר באלימות במחאות סלומון טקה בתל אביב, לאחר שניצב דני לוי הצביע עליו. "עמד בן אדם וצילם, ועצרו אותו בצורה כואבת. זה נראה כמו צ'רי פיקינג", אמר השופט. מפקד המחוז השיב: "מצפה מבית המשפט שיטה אוזן למה שקצינים בכירים אומרים"

דני לוי מפקד מחוז חוף שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה/אורי סלע

מפקד מחוז חוף דני לוי התייצב הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב לדיון בתביעה אזרחית שהוגשה נגד המשטרה על ידי מפגין במחאה שפרצה בעקבות מותו של סלומון טקה. המפגין, ערן ורד, טוען למעצר שווא ואכיפה בררנית.

האירוע התרחש ב-2019, בכהונתו של לוי כמפקד מרחב ירקון. אז, לטענת המפגין, הוא הותקף ונעצר באלימות על ידי שוטרים לאחר שלוי הצביע עליו לכאורה בעודו עומד על המדרכה סמוך לצומת עזריאלי. לדבריו, "שימוש מיותר" באזיקים אף הוביל לפגיעה בידיו. עדותו של לוי נדחה כמה פעמים עד כה.

בפתח הדיון, השופט טל חבקין שאל את ורד וזיידל אם התיק מתנהל על כסף או הכרעה עקרונית. "אם לא מחפשים הכרעה עקרונית, התיק הזה צריך להסתיים במישור הכספי. התביעה לא מאוד גדולה. אני לא בטוח שתהיה הכרעה בתיק הזה. אם תגיד שלא עקרוני עוברים לדבר על כסף. וצריך לרדת מסכום התביעה משמעותית. התיק צריך להסתיים בתשלום, אבל בסכומים ריאליים לתיקים מהסוג הזה", אמר. "התיק הזה יותר עקרוני ממה שחשבתי", ענה ורד.

דני לוי מפקד מחוז חוף  שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה.בבית משפט השלום בתל אביב .17 באפריל 2024. אורי סלע
דני לוי מפקד מחוז חוף שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה.בבית משפט השלום בתל אביב .17 באפריל 2024/אורי סלע

סרטון ערוך מהאירוע העומד במרכז התביעה הוצג בפני הנוכחים באולם. "אתה מחפש איפה ראית אותי", תיאר ורד, ולוי התנגד. "לא הצבעתי לשום מקום. אתה מסיק את זה", אמר לעורך הדין זיידל.

"זאת חלק ממדיניות ענישה של המשטרה?", שאל זיידל, והראה פרוטוקול בו השוטר יניב וולבוביץ' שעצר את ורד אומר כי "בסוף זאת מדיניות של מפקד האירוע". לוי השיב: "יש חוק ויש מדיניות בהפרות סדר במחאה. אנחנו מכילים מחאות גם כשאין בקשה. מדיניות מפקד המחוז אומרת שאם יש חסימה של מעבר או כל דבר אחר מחליטים אם לעשות מעצרים או לא, לפזר או לא. שיקול דעת של מפקד האירוע. אני לא זוכר אם הוכרזה הפגנה לא חוקית, מאז טיפלתי במאות הפגנות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ערן ורד שתובע את דני לוי מפקד מחוז חוף ועורך דינו בן זיידל , בית משפט השלום בתל אביב 17 באפריל 2024. אורי סלע
ערן ורד שתובע את דני לוי מפקד מחוז חוף ועורך דינו בן זיידל , בית משפט השלום בתל אביב 17 באפריל 2024/אורי סלע

זיידל העיר כי לוי הכיר את ורד מהפגנות קודמות. "אני מכיר אותו מהרבה מחאות בתל אביב. הוא היה בהרבה הפגנות ולא נעצר", אמר לוי. "הוא גם פוצה שלוש פעמים על ידי משטרת ישראל", ענה זיידל, ולוי השיב: "שמח בשמחתו".

בהמשך, שאל עורך הדין על ההכשרה לשימוש באזיקים מסוג מסוים. "שוטרים פועלים על פי חוק. כל שימוש בכוח הוא סמכות נלווית למעצר על מנת להתגבר על מי שאתה עוצר. אזיקים, אלה, הם חלק מהסמכות. כשמישהו מתנגד למעצר, אתה משתמש בכוח", ענה לוי.

מעולם לא הצבעתי על ערן ורד. אין לי שום דבר נגדו. הדבר האחרון שאעשה הוא לקחת שיקולים אישיים ולהכניס אותם למקצוע שלי. משטרת ישראל כפופה לחוק ואוי ואבוי לנו אם הדבר הזה היה נכון. זאת מדינה דמוקרטית שכל אחד יכול להפגין ולהביע את דעתו. מי שמפר את הסדר ייעצר. יש לי שתי ידיים. טרומפלדור היה מנהיג עם יד אחד. הידיים שלי נועדו להצביע על מקומות, לרוץ לשם, לתפוס את ההם שם.

השופט אמר כי "הסיטואציה מעוררת שאלות. בסרטון רואים את התובע מצלם. ההנחה שלי שעמד בן אדם וצילם ואתה ראית בסרטון שהייתה תכונה בהפגנה הזו. היו אירועים פיזיים מסביב. מי שעצרו אותו במעצר לא פשוט ברמה הפיזית, ניכר שכואב, זה התובע שעמד וצילם. זה נראה כמו משהו שקרה פתאום בלי קשר לאירוע. הסיטואציה הזאת לצד המזכר והעדות של וולבוביץ' מעוררת שאלות. אמרת שאין שאלות בסיטואציה הזאת. אני מוצא קושי בדבר הזה. אין ראיה שהפריע באופן פעיל, לעומת אחרים. זה נראה מהראיות שלפניי כמו צ'רי פיקינג. כאילו בחרו ועצרו אותו".

לוי השיב לסיכום: "אני מצפה מבית המשפט שכשהוא שומע קצינים בכירים יטה אוזן חמה שהם אומרים. לא בחרנו להיות שם, היינו כי הפרו את הסדר. הבחור הזה צילם, פרובוקציה בתחנת יפו, צילם באופן חופשי בתחנת משטרה. ממש לא מכוונים לאף אחד. ההנחה מוטעית מיסודה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully