וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת דודתו של עופר, שחטוף בעזה: "הלחץ הצבאי החזיר 3 בחיים - השאר יחזרו בארון"

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 8:43

יפעת, בת דודתו של עופר קלדרון המצוי בשבי חמאס: "בושה שהגענו למצב שוויתרו על החטופים". היא זעקה ב-103FM: "איך רה"מ והקבינט יכולים להסתכל על עצמם במראה?"

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים בת"א: "זה לא הזמן לפגרות"/צילום: שלומי גבאי

לצד האפשרות לתקיפה ישראלית באיראן והמתרחש ברצועת עזה ובגבול הצפון, עולה השאלה כיצד ישפיע רצף האירועים על הניסיון להוביל לעסקת חטופים נוספת מול חמאס. יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון המצוי בשבי חמאס כבר 194 יום, התייחסה הבוקר ב-103FM לזמן הרב שעבר, ותקפה את התנהלות הממשלה בנדון.

"עופר נשכח מאחור כבר חצי שנה עם עוד 132 חטופים, כל יום שעובר, הסיכויים שלהם לחזור בחיים רק הולך ומתמעט. פשוט בושה שהגענו למצב שוויתרו עליהם, שלא חושבים כנראה, חברי הקבינט ונתניהו, שהדבר שהם צריכים לעשות זה להחזיר אותם בכל מחיר", אמרה.

את אומרת את זה חד משמעית, 'ויתרו עליהם, נקודה'?

"כן, כבר אמרתי את זה לנתניהו בשיחה עם עוד נציגי משפחות בתחילת ינואר, אמרתי לו 'ההרגשה היא שוויתרתם עליהם', הוא חזר על 'מה פתאום, מה פתאום'. הם ויתרו, חצי שנה עברה, הם לא פה. להגיד כל הזמן 'לחץ צבאי, לחץ צבאי', הלחץ הצבאי החזיר שלושה אנשים בחיים, כל השאר חזרו ויחזרו בארונות. אין להם זמן, די, הזמן אזל ואי אפשר כל הזמן לבוא ולהגיד 'זה סינוואר, זה חמאס'".

עופר קלדרון. באדיבות המשפחה
עופר קלדרון/באדיבות המשפחה

לדבריה, "כבר בתחילת הדרך הייתה הצעה שסירבו אליה במדינת ישראל, זאת אומרת סהר וארז יכלו לא להיות 52 יום בעזה. שני ילדים שנגמרו להם החיים שלהם ועוד הרבה ילדים, כל מי שהיה שם, זה נורא. עצם המחשבה שזה לא בראש סדר העדיפויות, עכשיו מדברים על איראן, אנחנו מנרמלים את נושא החטופים, זהו? לא צריך להחזיר אותם? הם נשכחו מאחור? לא, אני רוצה שעופר יחזור הביתה וכל שאר החטופים. מי רוצה לגדל ילדים במדינה שלא דואגת להחזיר את החטופים שלה הביתה? מי רוצה לשלוח את הילדים שלו לצבא בידיעה שאם הם ייחטפו לא יחזירו אותם הביתה? איך הם יכולים לישון בלילה חברי הקבינט ונתניהו? איך הם יכולים לנשום בכלל? איך הם יכולים להסתכל על עצמם במראה? איך אפשר, כשהם לא פה?"

לגבי הטענות על מחירים קשים בעקבות עסקה, הבהירה: "אני רוצה לדעת, וכרגע זו לא ההרגשה וזו לא המציאות מעבר להרגשה, שעושים הכול בשביל להחזיר אותם. כל הזמן מדברים על מחירים, אם המחיר הוא לשלם כל מחיר, לשחרר אסירים עם דם על הידיים, אז אני אומרת, האסירים עם הדם על הידיים ב־7 באוקטובר היו בבתי הכלא כאן. זאת אומרת, זה קרה גם כשהם ישבו בבתי הכלא כאן. כל הזמן אומרים שישראל היא מעצמה ביטחונית, אז שחררו אותם ואחר כך תדאגו לחסל או לא משנה, מה לעשות איתם. אי אפשר כל הזמן לבוא ולהגיד 'זה חמאס', 'זה חמאס', אני רק שומעת כל הזמן, גם קולות מבפנים, שכל הזמן מטרפדים עסקאות, אז אי אפשר כל הזמן להגיד 'זה חמאס'".

"אנחנו לא מעלים את המחיר. אני לא אשב ואשקוט בבית"

בהמשך התייחסה לאפשרות שתיפגש עם ראש הממשלה שוב: "אני לא ביקשתי. אני לא חושבת שהפגישות האלה עוזרות. בפעם האחרונה שהייתי בפגישה כזאת, אז גברת נתניהו רק אמרה לנו שאנחנו מעלים את המחיר של החטופים כשאנחנו פונים לתקשורת. זה שטויות במיץ עגבניות. אי אפשר. די, מספיק עם זה, אנחנו לא מעלים את המחיר. אני לא אשב ואשקוט בבית".

"החל מלפני שבועיים-שלושה, אני, עם עוד כמה משפחות, אומרים - 'חצי שנה לא הצלחת להחזיר מר נתניהו את החטופים הביתה, תפנה את המקום שלך. ניתן מנדט למנהיג אחר שיוכל להחזיר את החטופים הביתה. אתה נכשלת ודי, מספיק'. ההרגשה היא שכולנו, כל המדינה הזאת, נחטפנו על ידי המשפחה הזאת. אני מצטערת מאוד. זאת ההרגשה שלי ושל עוד רבים אחרים. די, מספיק", זעקה.

מה הישראלים יכולים לעשות בליל הסדר הקרוב?

"לא לחגוג אותו, לצאת איתנו החוצה ולזעום. צריך לשרוף את המדינה, להבעיר אותה. איזו חירות יש פה? איך אפשר לחיות במדינה הזאת כשעד היום לא חזרו החטופים הביתה? איך אפשר בכלל לחשוב על לשבת לארוחת ליל הסדר? אני לא מצליחה להבין את זה, באמת שלא".

מה את הולכת לעשות?

"אנחנו מזמינים את כל העם לקיסריה בערב חג ואנחנו לא עושים סדר, אנחנו עושים אי סדר. כולם מוזמנים לעשות איתנו אי סדר ביחד".

אתם מתכוונים להפריע לארוחת הסדר של נתניהו?

"אנחנו הולכים לנהל אי סדר, זה מה שאנחנו הולכים לעשות. אני לא אמרתי אם נפריע או לא נפריע, אנחנו נעשה את מה שנעשה. זה הכול. אני לא חושבת שהכול צריך להתנהל פה כרגיל בערב חג, להפך. זה נורא מה שקורה פה, כל כך עצוב. לי עצוב שהמדינה שאני אוהבת הגיעה למצב הזה שמי שעומד בראשה פשוט ויתר עליהם, וגם חברי הקבינט, שיש להם יד שותפה לזה. הדם על הידיים של כולם, של חברי הקבינט ושל העומד בראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully