וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדת הפסח של דפוס בארי - היא כולה למען השבת החטופים: "גם היום - נילחם על החירות"

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 14:16

בית הדפוס בקיבוץ בארי הדפיס השנה הגדת פסח במהדורה מיוחדת - שבמרכזה הקריאה להחזרת החטופים מרצועת עזה. "ההגדה המסורתית של הקיבוץ עברה עריכה ועדכון על-מנת להעביר מסר חד וברור: גם היום נילחם על הזכות האנושית הבסיסית לחירות"

בווידאו: נוער בארי שר לזכרה של נויה שרעבי. יושבים מקדימה, בין השאר: החטופים המשוחררים נעם אור ועמית שני/צילום: אורי סלע

בית הדפוס בקיבוץ בארי עיצב והדפיס השנה הגדת פסח במהדורה מיוחדת - שבמרכזה הקריאה להחזרת החטופים מרצועת עזה. "כוס ראשונה מוקדשת בעת הזו לחירות הבסיסית ביותר, שנלקחה מחברינו וחברותינו שנחטפו בשבת ההיא… נרים כוס יחד, מתוך כוונה עמוקה - קהילת בארי לא תשקוט עד לשובם של החטופות והחטופים כולם!", יקראו חברי הקיבוץ בערב הסדר.

ד"ר נעם יצחקי, חברת בארי, מנחת הסדר, סיפרה על ההגדה המיוחדת: "ההגדה המסורתית של הקיבוץ עברה עריכה ועדכון על-מנת להעביר מסר חד וברור: כמו בהיסטוריה הרחוקה, גם היום נילחם על הזכות האנושית הבסיסית לחירות. אין תקומה ללא שחרור כל החטופים. איבדנו מספיק".

סדר פסח חסר, חדר האוכל ניר עוז. יניר יגנה
סדר פסח למען השבת החטופים, ארכיון/יניר יגנה
בית דפוס בארי, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
בית דפוס בארי, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

לאחר מתקפת חמאס - בית הדפוס של בארי נפתח מחדש בחודש דצמבר. נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בקיבוץ עבור הפתיחה המחודשת. "היה פה גן עדן שהפך לגיהנום", מסר הרצוג. "יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר את בארי להיות גן עדן".

בן סוכמן, מנכ"ל דפוס בארי שאמו נרצחה במתקפת הטרור, שוחח עם וואלה! לאחר פתיחתו המחודשת של המפעל. לדבריו, "הקהילה אבלה וכואבת. אנחנו מנסים לייצר כיוון אופטימי לעבר עתיד טוב יותר. הייתי כאן בשבת, אימי חטופה. זאת נקודת אור. זה לא קל, זה ייקח זמן. אנחנו לא עסוקים באיך הגענו למצב הזה. אנחנו לא מתכוונים לוותר".

לצד המפעל, הנשיא ביקר בבתים שנחרבו במתקפה של חמאס, וחיזק את הלוחמים הפועלים כעת במרחב. "האדמה הזו רוויית דם. היו פה חיים"', אמר הנשיא בביקורו בישוב, "היה פה גן עדן שהפך לגיהנום. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר אותו להיות גן עדן. זו חובה ענקית. חובה לזכרם, חובה למשפחות, חובה להשיב הביתה כמה שיותר מהר את החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully